Probleem check control, electronica defect?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
LeeFR

Probleem check control, electronica defect?

Bericht door LeeFR » 24 feb 2011, 11:43

Hallo allemaal,

Ik heb sinds eergisteren een groot probleem met mijn e46 sedan. Ik heb de laatste tijd tijden het rijden last van stotteren, veel zwarte rook en minder vermogen. Ik heb hem dus uit laten lezen alleen konden ze niets vinden (erkende bmw garage). Na het uitlezen stapte ik in mijn auto en zag ik dat mijn check control display het niet meer deed, gaf geen open deuren aan en met het aan zetten van een knipperlicht hoor ik geen getik en zie niets (doen het wel). Alle zekeringen heb ik nagekeken maar ook daar kon ik niets vinden.

Bij de garage zeiden ze dat hun niets verkeerds hadden gedaan en ze alleen het geheugen hadden gewist ofzo.

Ik word hier echt knettergek van want mijn ''stotter'' probleem is niet opgelost ik ben een hoop geld lichter en gezeik rijker.
Hopelijk kan iemand me helpen want ik kom er echt niet aan uit.

Groetjes Lee

Vigilante

Re: Probleem check control, electronica defect?

Bericht door Vigilante » 24 feb 2011, 12:03

hmmmm, zal ik eens een poging wagen.... :stupid:

Stotteren: verstopte/slechte benzine/lucht toevoer en/of slechte ontsteking/bougies,
Zwarte rook: er wordt olie verbrand, verstopte carterventilatie/olieafscheider (CCV) waardoor olie via je inlaatspruitstuk wordt meegezogen en verbrand,
Geen vermogen: Vacuüm lekkage, kleppendekselpakking, breuk in luchtslangen (ICV of gasklephuis en/of CCV)

Ik hoop dat je er wat aan heb...
BMW 320i Executive Sedan, Step-tronic - E46_AV11 - M54 < 2,2 Liter > 170pk / 210 Nm - bj: 09-2000

http://picasaweb.google.com/11328070472 ... directlink

LeeFR

Bericht door LeeFR » 24 feb 2011, 12:23

bedankt voor je reactie, hij wordt maandag gerepareerd, ik wil alleen weten hoe ik het met die elektronica kan oplossen want wordt er knettergek van. Heeft de check control een aparte zekering ? weet iig niet welke, of hebben hun toch iets fout gedaan met uitlezen. alvast bedankt

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 24 feb 2011, 13:57

Vigilante schreef:Zwarte rook: er wordt olie verbrand, verstopte carterventilatie/olieafscheider (CCV) waardoor olie via je inlaatspruitstuk wordt meegezogen en verbrand,
Olie verbranden geeft doorgaans blauwe rook... Zwarte rook duidt op te rijk een mengsel, een te kort aan zuurstof of een te veel aan brandstof dus.

Maar als LeeFR zich even netjes voorgesteld had in het daarvoor bestemde subforum, dan hadden we we llicht geweten in wat voor auto hij rijdt. Dat zou het oplossen van zijn probleem en het meedenken makkelijker kunnen maken :!

LeeFR

Bericht door LeeFR » 24 feb 2011, 15:30

Het elektra probleem is opgelost, er waren 2 stekkers bij de accu die de beste man terug erin had geplaatst (zaten los, was iets met mengsel van diesel ofzo) toenet stekkers er weer uit gehaald en alles werkt weer, beetje raar toch dat mijn elektra (tm ramen openen toe) niet werkt wanneer 2 stekkers die er niet voor niets zitten terug worden geplaatst, en wanneer ik ze eruit haal alles weer gefixt is? weet iemand waar deze stekkers voor gelden? bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”