Kleppen laten stellen.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Kleppen laten stellen.
Tja, kan kapotte oliepomp zijn.
Maar ook verstopte zeef.
En als het smeringsysteem nog enigzins hetzelfde is als bij de E30, een verstopte sproeierleiding.
Dit is een olieleiding die boven de nokkenas ligt, en olie op de nokkenas sproeit.
Bij de E30 wou deze wel eens verstopt raken, onder andere door te warme olie.
Ik kan het me voorstellen dat je dan geen melding op je dash krijgt, aangezien er wel genoeg druk wordt opgebouwd.
Hoe dan ook, niet te lang mee doorrijden.
Maar ook verstopte zeef.
En als het smeringsysteem nog enigzins hetzelfde is als bij de E30, een verstopte sproeierleiding.
Dit is een olieleiding die boven de nokkenas ligt, en olie op de nokkenas sproeit.
Bij de E30 wou deze wel eens verstopt raken, onder andere door te warme olie.
Ik kan het me voorstellen dat je dan geen melding op je dash krijgt, aangezien er wel genoeg druk wordt opgebouwd.
Hoe dan ook, niet te lang mee doorrijden.
- Albert..M3
die van mij heeft dus 1 tuimelaar van de 5 cilinder met kleine slijt plekje . Moet je de hele kop er afhalen om de tuimelas te kunnen verwijderen . Zo dat er nieuwe tuimelaar in kan .?? Weet iemand dit ??
geen idee :?
maar lijkt me niet, er is vaak wel een truukje voor.
Maar als de motor niet tikt zou ik het laten zitten.
maar lijkt me niet, er is vaak wel een truukje voor.
Maar als de motor niet tikt zou ik het laten zitten.
- Albert..M3
ja maar de motor tikt wel nu.
En Bmw motor moet gewoon stil wezen.
Albert..M3 schreef:Ondanks voldoende olie begonnen de kleppen te tikken, op zich niet heel vreemd aangezien deze elke 20.000km gecontroleerd/ gesteld moeten worden.
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Het is eerder rond de 60.000km dacht ik.
M, the Most Powerful Letter in the World!
is toch met stelbare kleppen niet altijd waar.
Iets tikken is vaak beter dan muisstil omdat de kans op kleplekkages dan veel groter is, helemaal bij hogere toerentallen.
al snap ik het wel omdat het zo armoedig klinkt
Iets tikken is vaak beter dan muisstil omdat de kans op kleplekkages dan veel groter is, helemaal bij hogere toerentallen.
al snap ik het wel omdat het zo armoedig klinkt

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Moet je de e30'ers eens horenAlbert..M3 schreef:ja maar de motor tikt wel nu.

- Albert..M3
ja een tikkende Bmw motor klink nergens na .
Ik weet dat ik er tuimelaar in heb niet die slijtplekje vertoont. Nu kan ik wel weer de kleppen laten stelen en 300 euro betalen .maar als hij dan na 1000Km weer begind te tikken schiet dat ook niet op. Maar als de hele kop er af moet voor 1 tuimelaar van 18 euro is ook al wat . Daarom was ik benieuwd als er iemand meer van weet??
Ik weet dat ik er tuimelaar in heb niet die slijtplekje vertoont. Nu kan ik wel weer de kleppen laten stelen en 300 euro betalen .maar als hij dan na 1000Km weer begind te tikken schiet dat ook niet op. Maar als de hele kop er af moet voor 1 tuimelaar van 18 euro is ook al wat . Daarom was ik benieuwd als er iemand meer van weet??
- Albert..M3
Die E30 van mij waren mooi rustig. heb er 2 gehad 325i super auto`s.bjornc schreef:Moet je de e30'ers eens horenAlbert..M3 schreef:ja maar de motor tikt wel nu.
- Albert..M3
Heeft iemand ervaring met het sleutelen aan M3 motor uit E46.??
Wou graag weten of. als je de tuimellaar as wilt verwijderen of dan de hele kop er af moet . of dat er ruimte is om de tuimellaar as zo kunt verwijderen???
Wou graag weten of. als je de tuimellaar as wilt verwijderen of dan de hele kop er af moet . of dat er ruimte is om de tuimellaar as zo kunt verwijderen???
Volgens mij niet want de tuimellaarsassen zitten onder de nokkenassen volgens mij .

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
- Albert..M3
oke .maar de nokkenas moet er toch af. maar het is de vraag of de tuimmellaar as zover na voeren kant dat hij niet tegen je voorfront komt. hij moet de hele lengte van van de kop naar voeren kunnen.