hij heeft een 320i uit 1994 met een M50TU blok..
gisteren ging hij zijn auto wassen en toen hij terug reed stopte zijn auto er mee.. hij is al duwend hier bij huis aangekomen..
Vervolgens wou hier op de oprit de auto gewoon weer starten.. maar wanneer hij gas gaf en gas weer los liet leek het net of de auto op 5 cilinders liep.. vervolgens is hij weer een rondje gaan rijden en toen kwam er een rare brand geur onder de kap vandaan..
wij hebben eerst de bobines gecheckt maar tot nu toe daar nog niets vreemds aan gezien... daarna hebben we gekeken hoe het er voor stond met de DME deze zat dus vol met water en er is een transistor (FET) compleet vanaf gebrand..
zie de foto hieronder van de fet die er vanaf is..

links gesmolten beschermplaatje rechts de FET die weg gebrand is (staat scheef de rest staat vlak tegen de behuizing)
nu is de brandende vraag... kan hij alleen een nieuwe dme van de zelfde serie er in zetten of zou hij ook de bobines nog na moeten meten op evt te veel weerstand of zo ?
ik hoor het graag