318CI conversie naar M3 interieur

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jackson

318CI conversie naar M3 interieur

Bericht door Jackson » 21 feb 2011, 09:48

Mijn auto:
E46 318CI Coupe
uit Mei 2000
met 167k km op teller

Van het weekend aangeschaft:
Compleet imola red leer M3 interieur met elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming, lcd schermen in hoofdsteunen, pioneer DVD speler in achterbank en carbon sierlijsten voor dash en pookframe. Dit in zeer nette staat!:P Foto's komen nog.

Nu zit in even met het volgende:
Jullie voelen hem denk ik al aankomen. Ik wil natuurlijk nu de elektrisch verstelbare stoelen, stoelverwarming en de schermen+dvd speler werkend hebben.

Nu heb ik op het forum al een mooi topic voor de stoelverwarming gevonden. Dus dat moet wel lukken.

Hoe zit het nu met de voeding voor de elektrisch verstelbare stoelen. Is de auto hier al op voorbereid? Of dien ik de voeding zelf te verzorgen?

En hoe ga ik de DVD speler+schermen aansluiten? Gaan deze via de versterker? Kan ik ze op de radio aansluiten (heb de BMW business casette radio)? Wil wel graag het geluid over de autospeaker hebben.

Ook zitten er in de zijpanelen achter, gaten voor speakertjes. Is hier de kabelboom ook al op voorbereid? Of dien ik hier ook zelf voorzieningen voor te treffen?

Alvast bedankt voor het meedenken en eventueel je reactie! :)

PS; Mijn auto beschikt nu ook al over roodleer interieur. Zie http://www.bmwportal.nl/showroom-f29/ja ... t9994.html. Dit gaat de verkoop in mocht je interesse hebben:)

Frenkz

Re: 318CI conversie naar M3 interieur

Bericht door Frenkz » 24 feb 2011, 22:55

Ik heb op mijn coupe een m3 interieur over laten zetten.
Ik had net als jij nu, een niet- elektrisch interieur. Alles is perfect aangesloten (zowel verwarming als bediening werken prima).

Je hebt wat extra bedrading nodig die je gewoon bij de dealer kan bestellen, deze kan je op je huidge stoelbedrading solderen waardoor je nu de stoelverwarming krijgt. De elektrische bediening kan niet op je originele bekabeling en zou je aan kunnen sluiten op het gedeelte wat naar je asbakje aansteker gaat. Hier zit genoeg ampere op dus wees niet ongerust.

Ik heb dit niet zelf gedaan maar laten doen door iemand die bijna wekelijks interieurs ombouwt. Ik was er wel gewoon aanwezig om 'te leren'

Over de dvd schermen kan ik niks zeggen.

Maar wat zitten de stoelen fijn! En de verwarming bij dit weer werkt o zo verslavend 8)

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”