Hallo iedereen,
Voor de 1 een luxe probleem voor de ander niet.
Het volgende,
2 weken terug mijn nieuwe aanwinst gekocht. (komt nog een verslag van)
Een 330XD van 01-2002
Deze auto gekocht met een breedset versleten banden.(was de prijs ook naar)
Nu heb ik al 2 breedsets liggen van mijn 2de auto en een set winterbanden.
Nu zit ik te denken om een breedset weg te doen voor een set 225 breed wintebanden of,
een breedset 225/245 naar winterbanden om te zetten?
Graag jullie mening? Wat zou je doen of juist niet en evt ervaringen.
Alvast bedankt :-)
De breedset die ik evt wil weg doen/ruilen is styling 107 8J/8.5J (zie MP)
Breedset winterbanden ?
Breedset winterbanden ?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
-
Griffendahl
Re: Breedset winterbanden ?
Breedset op een 330xd wordt sowieso door BMW afgeraden vanwege een (te?) zware belasting op je awd systeem en je banden door het verschil tussen voor en achter, je afrol omtrek is voor en achter namelijk nooit 100% gelijk... Dus ik zou dit zeker niet doen.
Naast het feit dat ik sowieso al niet graag op een breedset zou willen rijden in de winter dat kost flink wat tractie op sneeuw, ook al heb je een X, hij stuurt wel het grootste deel van de aandrijkracht naar je achterwielen en die zet je nou net een beetje buitenspel met een breedset in de winter.
Naast het feit dat ik sowieso al niet graag op een breedset zou willen rijden in de winter dat kost flink wat tractie op sneeuw, ook al heb je een X, hij stuurt wel het grootste deel van de aandrijkracht naar je achterwielen en die zet je nou net een beetje buitenspel met een breedset in de winter.
Vreemd?
Is nieuw afgeleverd door BMW in 2002.....
Is nieuw afgeleverd door BMW in 2002.....
Laatst gewijzigd door Patrickk op 10 feb 2011, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
-
Griffendahl
Wat ik begrepen heb op E46fanatics raadt BMW het in het algemeen af om met een breedset te rijden op een E46 x
Als je het doet iig zorgen dat de afromomtrek echt zo dicht mogelijk bij elkaar ligt...
Als je het doet iig zorgen dat de afromomtrek echt zo dicht mogelijk bij elkaar ligt...
Wheels and Tires. Non-XI sizing will work ranging in on your rim and tire choice. The fender gap is the only difference, sizes and offset are the same. Four wheel drive may have some considerations. Some do not recommend wider wheels on the rear than front. This "staggered" setup where sizing exceeds the recommended circumference may introduce stress under turning that drive components were not engineered to handle. Something also supported by tire shops and dealers; if you have worn tires and damage one, they have to replace all four tires. Installing one new tire with the remaining three being worn may damage drive components or make ABS/DSC unsafe from the slight diameter delta.