Stoelverwarming en elek. stoelen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Makadali

Stoelverwarming en elek. stoelen

Bericht door Makadali » 11 mar 2008, 22:37

Ik kan een sportinterieur kopen met elek. stoelen en stoelverwarming. Deze opties heb ik nu niet. Ik zie echter wel onder de stoel bekabeling liggen en een vrije stekkerdoos. Is het toevallig zo dat ik alleen maar hoef in te pluggen en zekeringen in het kastje en het is geregeld?

Guillfort

Re: Stoelverwarming en elek. stoelen

Bericht door Guillfort » 11 mar 2008, 22:39

(h) Ik denk dat je toch ook een schakelaar nodig hebt om de stoelverwarming aan te zetten en die bedrading moet er ook nog in.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 mar 2008, 23:17

Ik had begrepen dat elektrische stoelen inbouwen terwijl je zelf geen elektrische stoelen in de auto hebt, best behoorlijk ingrijpend is. Correct me if I am wrong...

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mar 2008, 00:04

Ik zou er niet aan beginnen, of je moet alles er bij kunnen kopen zoals de schakelaars van de stoelverwarming. Ook het electrisch verstellingsmechanisme krijg je niet zo maar aan de praat, die hele bedrading is niet voorbereid.

Enige wat eigenlijk eenvoudig achteraf aan te sluiten is, is een electrische lendensteun verstelling, dat is puur een plus en min draad er naar toe trekken...... ;)
www. M3 register .nl

Makadali

Bericht door Makadali » 12 mar 2008, 18:33

Die schakelaars was ik even vergeten...Maar de boodschap is duidelijk. Dan wachten tot er een mooi leder interieur met handmatige verstelling voorbij komt. Dus mocht iemand nog iets weten! Ik zoek een grijs of zwart interieur.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 12 mar 2008, 20:42

Makadali schreef:Die schakelaars was ik even vergeten...Maar de boodschap is duidelijk. Dan wachten tot er een mooi leder interieur met handmatige verstelling voorbij komt. Dus mocht iemand nog iets weten! Ik zoek een grijs of zwart interieur.

Heb zelf een setje leer van Bertus gekocht,daar zit stoelverwarming bij in,ik ga een poging wagen om deze aan de praat te krijgen via de orginelen manier,heb een schakelcentrum derbij gekocht.
Nadeel van dit systeem is dat je geen losse schakelaars kunt krijgen voor de stoelverwarming,deze zijn als complete unit te koop en zitten dan in een schakelcentrum.
Tuurlijk is het altijd mogelijk om anderen type schakelaars,maar dan heb je het niet orgineel.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mar 2008, 21:09

largeproject schreef:Heb zelf een setje leer van Bertus gekocht,daar zit stoelverwarming bij in,ik ga een poging wagen om deze aan de praat te krijgen via de orginelen manier,heb een schakelcentrum derbij gekocht.
Nadeel van dit systeem is dat je geen losse schakelaars kunt krijgen voor de stoelverwarming,deze zijn als complete unit te koop en zitten dan in een schakelcentrum.
Tuurlijk is het altijd mogelijk om anderen type schakelaars,maar dan heb je het niet orgineel.
Goed bezig, maar zo'n schakelcentrum heeft toch zo'n grote platte stekker? Hoe wil je dat gaan oplossen dan? Aangezien die er nu nog niet ligt neem ik aan....

Ben benieuwd want mijn huidige stoel bezitten ook over stoelverwarming, die ik dus niet kan gebruiken :P
www. M3 register .nl

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 12 mar 2008, 21:21

En het is zo lekker als het 's ochtends koud is :D

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 12 mar 2008, 21:42

BertusE46 schreef:
largeproject schreef:Heb zelf een setje leer van Bertus gekocht,daar zit stoelverwarming bij in,ik ga een poging wagen om deze aan de praat te krijgen via de orginelen manier,heb een schakelcentrum derbij gekocht.
Goed bezig, maar zo'n schakelcentrum heeft toch zo'n grote platte stekker? Hoe wil je dat gaan oplossen dan? Aangezien die er nu nog niet ligt neem ik aan....

Ben benieuwd want mijn huidige stoel bezitten ook over stoelverwarming, die ik dus niet kan gebruiken :P

Heb een schakelcentrum gekocht waar de stekker bij zit,denk niet dat die plate stekker der ligt,dus hoop hem op een alternatieve manier te kunnen aan te sturen.
Een ding is jammer,zit geen asc op maar dsc,maakt mijn niet zoveel uit,als de asc der maar mee aangestuurd krijg. maar werkt.
Laatst gewijzigd door largeproject op 12 mar 2008, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 12 mar 2008, 21:44

Griffendahl schreef:En het is zo lekker als het 's ochtends koud is :D

Weet je wat nog lekkerder is...........standkachel. :amen:

dpower717

Bericht door dpower717 » 12 mar 2008, 23:00

je asc werkt niet met die unit, zelfde aansluiting alleen een pin minder, heb hem dus aangezet en kan dus ook niet meer uit..... ik zet hem ook nooit uit ook dus is niet nodig maar had leuker geweest alstie het wel gedaan had.
BMW is a pleasure that you never can measure

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 12 mar 2008, 23:08

Na wat onderzoek heb ik toch gevonden dat er ook losse schakelaars te verkrijgen zijn, dus naast de ASC schakelaar. Kosten wel 75 euro per stuk en dan moet je dus nog de bedrading aanleggen, die er nog niet ligt.
www. M3 register .nl

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 13 mar 2008, 00:18

www. M3 register .nl

Mike

Bericht door Mike » 13 mar 2008, 15:09

dpower717 schreef:je asc werkt niet met die unit, zelfde aansluiting alleen een pin minder, heb hem dus aangezet en kan dus ook niet meer uit..... ik zet hem ook nooit uit ook dus is niet nodig maar had leuker geweest alstie het wel gedaan had.
Ik heb aangegeven waar je moet wezen om hem wel te laten werken hoor. :X

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 13 mar 2008, 19:28

Mike schreef:
dpower717 schreef:je asc werkt niet met die unit, zelfde aansluiting alleen een pin minder, heb hem dus aangezet en kan dus ook niet meer uit..... ik zet hem ook nooit uit ook dus is niet nodig maar had leuker geweest alstie het wel gedaan had.
Ik heb aangegeven waar je moet wezen om hem wel te laten werken hoor. :X

Precies,ik ga tzt een poging wagen. :X

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”