stuur facelift in pre faclift
- Boarder327
stuur facelift in pre faclift
Hallo ,
ik kan een standaard stuur van een face lift e46 kopen.
Past dit op een pre face lift ? Ik wil de airbag van mijn eigen stuur omzetten,dus het gaat alleen om het stuur.
Of past de airbag niet op een facelift.
Mvgr Maurice
ik kan een standaard stuur van een face lift e46 kopen.
Past dit op een pre face lift ? Ik wil de airbag van mijn eigen stuur omzetten,dus het gaat alleen om het stuur.
Of past de airbag niet op een facelift.
Mvgr Maurice
- yourenotmytype
Re: stuur facelift in pre faclift
Ik denk dat de airbag niet past, daar moet je een passende airbag voor krijgen in dat geval (DENK IK)... verder past het stuur zelf wel in de prefacelift..
- Boarder327
bedankt voor de reactie
optisch is het stuur hetzelfde ,ik dacht dat de aansluiting van de airbag misschien verschilde .
Ik bel morgen eens naar de dealer.
optisch is het stuur hetzelfde ,ik dacht dat de aansluiting van de airbag misschien verschilde .
Ik bel morgen eens naar de dealer.
Laatst gewijzigd door Gast op 06 feb 2011, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
ligt er aan welk stuur je bedoelt
het sportstuur met ronde airbag heeft 2 aansluitingen nodig voor de airbag.
Heb je nu het stuur met de vierkante airbag of met de driehoekige airbag (1 aansluiting) dan kan dat dus niet.
Ga je van vierkant naar driehoek kan het volgens mij wel.
het sportstuur met ronde airbag heeft 2 aansluitingen nodig voor de airbag.
Heb je nu het stuur met de vierkante airbag of met de driehoekige airbag (1 aansluiting) dan kan dat dus niet.
Ga je van vierkant naar driehoek kan het volgens mij wel.
Maakt toch niets uit? Een M3-stuur is per definitie pré-facelift en die heb ik wel eens in een face-lift zien zitten..
-
Griffendahl
Er is sowieso geen verschil in pre facelift en facelift sturen, er zijn echter wel twee verschillende aansturingen voor de airbag alleen hangen die niet gelijk met de facelift.
Heb je een auto met een productie datum voor 9/2000 dan heb je het 'oude' systeem, na 9/2000 heb je het nieuwe systeem, die heeft een twee traps airbag.
Alle sturen van E46's na 9/2000 zijn dus onderling uitwisselbaar mits ze gecombineerd worden met de juiste airbag. Een stuur en airbag combinatie van een auto voor 9/2000 kan echter niet geplaatst worden in een van na 9/2000. Andersom kan wel maar de meningen zijn verdeeld over de werking van de airbag, ik denk dat die zou moeten blijven werken echter kan ik dit niet garanderen.
Heb je een auto met een productie datum voor 9/2000 dan heb je het 'oude' systeem, na 9/2000 heb je het nieuwe systeem, die heeft een twee traps airbag.
Alle sturen van E46's na 9/2000 zijn dus onderling uitwisselbaar mits ze gecombineerd worden met de juiste airbag. Een stuur en airbag combinatie van een auto voor 9/2000 kan echter niet geplaatst worden in een van na 9/2000. Andersom kan wel maar de meningen zijn verdeeld over de werking van de airbag, ik denk dat die zou moeten blijven werken echter kan ik dit niet garanderen.
- Boarder327
Daar heb ik iets aan ,
als ik het goed begrijp kan ik dus wel het stuur van aan facelift in combinatie met de bijbehorende airbag plaatsen in een pre-facelift.Mijn bedoeling was de pre-facelift airbag plaatsen in een facelift stuur.Auto is van 6/1999 .
Het gaat om het staandaard stuur met de vierkante airbag.
als ik het goed begrijp kan ik dus wel het stuur van aan facelift in combinatie met de bijbehorende airbag plaatsen in een pre-facelift.Mijn bedoeling was de pre-facelift airbag plaatsen in een facelift stuur.Auto is van 6/1999 .
Het gaat om het staandaard stuur met de vierkante airbag.
Laatst gewijzigd door Gast op 07 feb 2011, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.