Ook een E60 kopen
Re: Ook een E60 kopen
Altijd weer leuk & spannend zo'n zoektocht naar een geschikt model!
Wat misschien ook een optie voor je is:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
Deze E60 uit juli 2005 heeft een automaat, is zwart en heeft o.a. navigatie prof. Km stand is ca 135.000 km wat mij ook mooi lijkt.
Wat misschien ook een optie voor je is:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
Deze E60 uit juli 2005 heeft een automaat, is zwart en heeft o.a. navigatie prof. Km stand is ca 135.000 km wat mij ook mooi lijkt.
Waarom automaat? ik zal even de nadelen van de automaat op een rijtje zetten:
1.Hoger verbruik
2.Meer defecten (ook mede "dankzij" electronica). In het slechtste geval hele bak vervangen: dan ben je echt aan de "beurt"
3.Schakelt te traag , handbak acceleert sneller. 6.5 sec versus 8.5 sec autom. (zie test autoweek.nl van de 530 I E60)
De redenen dat ik voor een schakelbak heb gekozen, maar ieder zijn eigen ding.
Een automaat zou ik wel preferen bij een 540i of 545 of 550 want die hebben vermogen zat (defecten even buiten beschouwing gelaten).
Nadeel van de 520I is dat ie echt vermogen te kort komt. Ga maar na 1550 kg (circa) en 170 pk en 210 NM
Dat merk je vooral in tussenacceleratie.
Ik heb niet eens getwijfeld tussen een 525i en 530i.
Dus ga voor de 3 liter 530i en het liefste voor de 231 pk versie want die is de betrouwbaarste (geen injektoren) .
Ik spreek uit eigen ervaring: dit is Freude am Fahren pur sang!
De 525i is ook een drie liter maar met 192 pk en later naar 218 pk (vanaf 2005).
Veel succes en Freude am Fahren.
1.Hoger verbruik
2.Meer defecten (ook mede "dankzij" electronica). In het slechtste geval hele bak vervangen: dan ben je echt aan de "beurt"
3.Schakelt te traag , handbak acceleert sneller. 6.5 sec versus 8.5 sec autom. (zie test autoweek.nl van de 530 I E60)
De redenen dat ik voor een schakelbak heb gekozen, maar ieder zijn eigen ding.
Een automaat zou ik wel preferen bij een 540i of 545 of 550 want die hebben vermogen zat (defecten even buiten beschouwing gelaten).
Nadeel van de 520I is dat ie echt vermogen te kort komt. Ga maar na 1550 kg (circa) en 170 pk en 210 NM
Dat merk je vooral in tussenacceleratie.
Ik heb niet eens getwijfeld tussen een 525i en 530i.
Dus ga voor de 3 liter 530i en het liefste voor de 231 pk versie want die is de betrouwbaarste (geen injektoren) .
Ik spreek uit eigen ervaring: dit is Freude am Fahren pur sang!
De 525i is ook een drie liter maar met 192 pk en later naar 218 pk (vanaf 2005).
Veel succes en Freude am Fahren.
Persoonlijk vind ik dat je nooit moet af gaan op wat iemand "snel" of "langzaam" vindt. Dat is zooo persoonlijk.
Tuurlijk, als je eenmaal snel gewend bent, zul je moeilijk overstappen naar iets langzamers. Maar zolang dat nog niet het geval is en de topic starter aangeeft een rustige rijder te zijn, dan zou ik toch ook even een 520i rijden en zelf beoordelen of die snel genoeg is of niet. Het jaarlijkse km aantal is nou ook niet zo hoog dat je direct kunt zeggen een snelle auto "nodig" te hebben.
Snel of langzaam blijft iets relatiefs: als je een M5 gewend bent, is een 530i ook niet snel meer...
Voordeel van ook een 520i in je zoekopdracht meenemen is dat je meer totaal aanbod hebt met soms lagere km-standen binnen het gestelde budget.
Mijn idee: eens gaan proefrijden in E6x-en met verschillende benzine motorisering en dan beslissen wat je wel/niet wilt.
Tuurlijk, als je eenmaal snel gewend bent, zul je moeilijk overstappen naar iets langzamers. Maar zolang dat nog niet het geval is en de topic starter aangeeft een rustige rijder te zijn, dan zou ik toch ook even een 520i rijden en zelf beoordelen of die snel genoeg is of niet. Het jaarlijkse km aantal is nou ook niet zo hoog dat je direct kunt zeggen een snelle auto "nodig" te hebben.
Snel of langzaam blijft iets relatiefs: als je een M5 gewend bent, is een 530i ook niet snel meer...
Voordeel van ook een 520i in je zoekopdracht meenemen is dat je meer totaal aanbod hebt met soms lagere km-standen binnen het gestelde budget.
Mijn idee: eens gaan proefrijden in E6x-en met verschillende benzine motorisering en dan beslissen wat je wel/niet wilt.
Ik zal dan maar niet in een M5 gaan "proefrijden"

- lekkerwijf1
Ik moet zeggen in een e60 rijd je zeer relaxt,,,,, Ik was altijd een snelle rijder maar in de e60 niet op één of andere manier..
Toch is extra vermogen wel fijn ook al ben je geen stevige doorrijder..
Een auto met grotere motor kan de auto makkelijker op gang brengen.
Daarbij is mijn mening: een auto met een grotere motor blijft ook meer zijn waarde houden.
Toch is extra vermogen wel fijn ook al ben je geen stevige doorrijder..
Een auto met grotere motor kan de auto makkelijker op gang brengen.
Daarbij is mijn mening: een auto met een grotere motor blijft ook meer zijn waarde houden.
-
Ik heb de mijne te koop staan op marktplaats. Misschien is dit iets voor jou. (Ik hoop dat de link zo werkt, anders kopiëren en in bovenste balk plakken)
http://auto.marktplaats.nl/bmw/40996995 ... 3D%3D&df=1
Zit wel een olieservice beurt aan te komen en nieuwe remschijven en remblokken voor. Is vraagprijs, dus zit nog wat ruimte in.
Groet, Marcel.
http://auto.marktplaats.nl/bmw/40996995 ... 3D%3D&df=1
Zit wel een olieservice beurt aan te komen en nieuwe remschijven en remblokken voor. Is vraagprijs, dus zit nog wat ruimte in.
Groet, Marcel.
-
Bedankt voor de antwoorden 
Ik heb bij een occasiondealer en de BMW dealer hier in de buurt gevraagd of ik mocht proefrijden om het verschil te kunnen voelen tussen de 520 en 530, maar dat mag dus alleen als je serieus geinteresseerd bent in een aankoop, en dat kan ik pas zeggen nadat ik beide auto's heb geprobeerd. Dus ik zal nog een paar weekjes moeten wachten als ik dichter bij de aankoop ben.
Waarom een automaat: tja is iets persoonlijks, vind ik fijner rijden en daar heb ik wel voor over dat het iets duurder is.
Ik weet nu wel dat ik sapphireblack de mooiste vind

Ik heb bij een occasiondealer en de BMW dealer hier in de buurt gevraagd of ik mocht proefrijden om het verschil te kunnen voelen tussen de 520 en 530, maar dat mag dus alleen als je serieus geinteresseerd bent in een aankoop, en dat kan ik pas zeggen nadat ik beide auto's heb geprobeerd. Dus ik zal nog een paar weekjes moeten wachten als ik dichter bij de aankoop ben.
Waarom een automaat: tja is iets persoonlijks, vind ik fijner rijden en daar heb ik wel voor over dat het iets duurder is.
Ik weet nu wel dat ik sapphireblack de mooiste vind

-
Hoi Converence,
Ik ben zondag in Ede, en maandag avond rijd ik van Ede naar Leeuwarden. Als jij daar in de buurt woont of aan die route woont kan je wel even ervaren hoe een E60 520i rijdt. Ik heb jongsleden de adaptatiewaarden van de automaat gereset
. Zeker in de sportstand rijdt die dan (als je wilt) als de brandweer. :~
Laat maar weten.....
Groetjes, Marcel.
Ik ben zondag in Ede, en maandag avond rijd ik van Ede naar Leeuwarden. Als jij daar in de buurt woont of aan die route woont kan je wel even ervaren hoe een E60 520i rijdt. Ik heb jongsleden de adaptatiewaarden van de automaat gereset

Laat maar weten.....
Groetjes, Marcel.
wat bedoel je met sportstand?
of hebben oudere types die niet.
of bedoel zelf schakelen met hand met de automaat?
of hebben oudere types die niet.
of bedoel zelf schakelen met hand met de automaat?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Dark knight edition

Gewone stand = D (van Drive)
Sportstand = S stand van de automaat. Deze optie hebben alle E6x-en met automaat. Vanuit de S-stand kun je overigens ook handmatig schakelen als je wilt (dan wordt de S een Mx in je dashboard, de x staat dan voor de gekozen versnelling)
Sportstand = S stand van de automaat. Deze optie hebben alle E6x-en met automaat. Vanuit de S-stand kun je overigens ook handmatig schakelen als je wilt (dan wordt de S een Mx in je dashboard, de x staat dan voor de gekozen versnelling)
Is me nooit opgevallen dat dat een S stand is.
Dus je bedoeld als je in D staat de pook naar links zetten op handmatig?
Hierdoor is er tog geen verschil in acceleratie/vermogen?
Dus je bedoeld als je in D staat de pook naar links zetten op handmatig?
Hierdoor is er tog geen verschil in acceleratie/vermogen?
Dark knight edition

Dark knight edition

Meen je dat nou? Niet geweten tot nu.
Als je in S staan de kickdown hebt dan kan je volgens mij niet schakelen tijdens deze kickdown of wel?
Als je in S staan de kickdown hebt dan kan je volgens mij niet schakelen tijdens deze kickdown of wel?
Dark knight edition

Dark knight edition

Das dan weer het mooie aan een schakelbak.
Auto is fel als jij dat wilt
En zuinig als je dat wilt.
Auto is fel als jij dat wilt

En zuinig als je dat wilt.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
-
Wow, dat lijkt me wel tof. Ik stuur je een PMSmartoptics schreef:Hoi Converence,
Ik ben zondag in Ede, en maandag avond rijd ik van Ede naar Leeuwarden. Als jij daar in de buurt woont of aan die route woont kan je wel even ervaren hoe een E60 520i rijdt. Ik heb jongsleden de adaptatiewaarden van de automaat gereset![]()
. Zeker in de sportstand rijdt die dan (als je wilt) als de brandweer. :~
Laat maar weten.....
Groetjes, Marcel.