Dansende voortrein
Dansende voortrein
Hey,
ik heb de laatste tijd last van een zoekerige voorkant van mijn e46 320D Touring. Dus als je autosnelwegbochten of afritten wat sneller neemt, moet hij wat meer in toom gehouden worden. Ook op rechte stukken tegen hoge snelheid durft hij al eens wat licht van stuur te worden.
In eerste instantie denk ik dan dat mijn draagarmrubbers wééral kapot zijn, en dat zou de derde keer op 3 jaar zijn. Wat ik eigenlijk niet zo leuk vind.
Dus mijn vraag: kan dit nog andere oorzaken hebben? En is er geen alternatieve setup die slijtvaster is dan de OEM-setup?
Auto staat nu nog op winterbanden, over twee maanden komen er 18duimers onder, dus dan moet hij goed afgesteld staan.
thx
ik heb de laatste tijd last van een zoekerige voorkant van mijn e46 320D Touring. Dus als je autosnelwegbochten of afritten wat sneller neemt, moet hij wat meer in toom gehouden worden. Ook op rechte stukken tegen hoge snelheid durft hij al eens wat licht van stuur te worden.
In eerste instantie denk ik dan dat mijn draagarmrubbers wééral kapot zijn, en dat zou de derde keer op 3 jaar zijn. Wat ik eigenlijk niet zo leuk vind.
Dus mijn vraag: kan dit nog andere oorzaken hebben? En is er geen alternatieve setup die slijtvaster is dan de OEM-setup?
Auto staat nu nog op winterbanden, over twee maanden komen er 18duimers onder, dus dan moet hij goed afgesteld staan.
thx
Re: Dansende voortrein
't Kunnen ook je draagarmen zelf zijn bijvoorbeeld speling op de fuseekogel, maar ook velgen met een te extreme ET-waarde...
Normaal gaan draagarmrubbers wel wat langer mee als een jaar... Ik rijd met mijn diesel toch al ruim 3 jaar (gemiddeld 50.000km per jaar) met dezelfde rubbers en merk nog geen problemen.
Normaal gaan draagarmrubbers wel wat langer mee als een jaar... Ik rijd met mijn diesel toch al ruim 3 jaar (gemiddeld 50.000km per jaar) met dezelfde rubbers en merk nog geen problemen.
Re: Dansende voortrein
Draagarmen zijn zomer 2009 vervangen wegens speling met die bewuste fuseekogel, samen met rubbers. Die rubbers waren toen al voorjaar 2010 weer versleten, en dus weer vervangen.
As for ET-waarden, zit nu standaard 16duims velg onder met winterbanden.
As for ET-waarden, zit nu standaard 16duims velg onder met winterbanden.
Re: Dansende voortrein
@ Griff: Jij rijdt toch op de fiets tegenwoordig
?
Mocht je willen upgraden naar zwaarde rubbers kun je kiezen voor bv. Powerflex, heb ik gedaan en bevalt erg goed.
Ik ben het overigens met Griff. eens dat dit wel erg snel is.

Mocht je willen upgraden naar zwaarde rubbers kun je kiezen voor bv. Powerflex, heb ik gedaan en bevalt erg goed.
Ik ben het overigens met Griff. eens dat dit wel erg snel is.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Dansende voortrein
Ik idd doorgaans wel, maar dat betekent niet dat die auto nu stil staatOpt1mus schreef:@ Griff: Jij rijdt toch op de fiets tegenwoordig?

Powerflex rubbers zou een goed alternatief kunnen zijn voor je standaard rubbers, zijn idd wel een stukje stugger en zouden een wat langere levensduur moeten hebben.
Re: Dansende voortrein
Nou, ik zal het binnenkort eens aan de garage voorleggen als hij voor onderhoud binnenmoet. Heb er zelf de skills of de tools niet voor.
Meen me wel te herinneren dat ze er vorig jaar geen OEM-rubbers maar van een ander merk hebben ondergeduwd. Dus als die ook al zo snel slijten, moet het probleem toch ergens anders liggen, nee?
Meen me wel te herinneren dat ze er vorig jaar geen OEM-rubbers maar van een ander merk hebben ondergeduwd. Dus als die ook al zo snel slijten, moet het probleem toch ergens anders liggen, nee?
Re: Dansende voortrein
Ik denk dat het komt door je winterbanden. Toen ik overging van zomer- naar winterbanden vond ik hem ook stukken lichter sturen.
Re: Dansende voortrein
Toen de winterbanden er net op lagen had ik dat gedoe nochtans niet.
Re: Dansende voortrein
als ze de draagarmrubbers niet precies op de juiste plek persen zijn ze zo verrot.
Iets te ver of niet ver genoeg op de draagarm sloopt echt je rubbers.
Beter ff dit bij de dealer laten doen of je moet heel goed kijken of ze niet op spanning staan bij monteren (en dan uiteraard spanning bij rijhoogre bekijken eventueel met een krikpoot.
Iets te ver of niet ver genoeg op de draagarm sloopt echt je rubbers.
Beter ff dit bij de dealer laten doen of je moet heel goed kijken of ze niet op spanning staan bij monteren (en dan uiteraard spanning bij rijhoogre bekijken eventueel met een krikpoot.
