trillen, rammelen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
mordaunt

trillen, rammelen

Bericht door mordaunt » 30 jan 2011, 14:47

Hoi, de zoveelste vraag over trillen nl:

had winterbanden op de auto. Winterbanden gekregen bij de auto van oude meneer. Meneer had ze vast en zeker rechtop opgeslagen waardoor de banden zo vierkant als een fles bokma waren. Werd hier gek van en dus afgelopen vrijdag mijn seven zomerwielen er maar opgelegd.
Wielen die afgelopen zomer voor lagen nu naar achteren geplaatst en andersom.
Gisteren ritje autosnelweg, rij ik 100 op cruisecontrol begint de auto te trillen in stuur maar best hard zodat hele auto rammelt. Gek is dat dit vanzelf verdwijnt bij gelijkblijvende snelheid. Ik dacht o, dit komt door de bandenwissel van voor naar achteren. Dus weer op de krik, banden liggen nu precies zo als ze van de zomer eraf zijn gekomen.
Weer een ritje gemaakt, is veel minder vaak en hard maar gebeurt nog steeds.

Hamvraag: waar moet ik zoeken ? ? ? :?
freude am fahren

Jellebmw

Re: trillen, rammelen

Bericht door Jellebmw » 30 jan 2011, 17:36

Als je zeker weet dat je banden goed zijn dan verdenk ik je fusee, gewoon de auto even ergens op een brug zetten en alles controleren ook andere rubbers. Een fusee kan je soms ook horen als je een drempel op rijd, je hoort dan een tikje. De fusee kan gaan trillen op verschillende snelheden meestal boven de 80. ( mijn ervaring )

Een fusee kost zon 30 euro, maar gewoon eerst controleren dus. Het kan natuurlijk zoveel zijn

rajino

Re: trillen, rammelen

Bericht door rajino » 20 feb 2011, 17:56

of centreerringen er nog tussen zitten?
bmw e36 318is coupe, voorheen: 316i sedan, 318i sedan, 320 aut vanos coupe.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”