Fout P1345 en P1349
-
ptrustfull
Fout P1345 en P1349
Wie kan helpen? Als ik mijn e46, 320 Ci , uit 2002 start loopt ie de eerste 2 seconden goed, daarna gaat ie steeds slechter stationair lopen totdat het storingslampje gaat branden. Als ik de computer uitlees krijg ik de foutmelding P1345 en 1349, engine misfire with fuel cut off. Als ik de auto start en direct begin met rijden is er niets aan de hand. Ik heb alle vacuumbuizen en carterventilatieklep vervangen. Ook de vanos seals zijn vervangen. Wat mij opvalt is dat de auto best veel smeerolie verbruikt, bijna 1 liter per 1000km. Als ik de slang van de carterventilatie van het kleppendeksel afhaal valt de motor uit. Ik vermoed dat het niet de bedoeling is dat ie uit valt. Het lijkt er ook op dat als ik bij koude motor het contact aandoe ik de ventilator aan de linkervoorzijde naast het kleppendeksel niet hoor. Meende het een tijd terug wel te horen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Re: Fout P1345 en P1349
tjek je inlaatspruitsutk is op scheuren, ik had ook misfire meldingen toen
inderdaad die slang na de LMM met dat aftakkingkje eraan gaat vaak kapot, die was bij mij toen ook praktisch over de helft, en aan elkaar geduc-taped en gekit x| (| 
-
ptrustfull
het duid dus op valse lucht in het inlaat traject. het kan in het buizenwerk of inlaatspruitstuk zijn. ik had deze meldingen al toen heb ik de buizen vervangen, de meeste waren behoorlijk poreus en kapot. ik heb toen het hele inlaatspruitstuk losgehaald. was ongeveer 5 maanden geleden. deze meldingen en nu ook p0300 krijg ik alleen als ik de auto eerst stationair laat draaien. als ik direct wegrij na het starten is er niets aan de hand. kan ik een lek ook opsporen met remmenreiniger? nog een vraag, voorheen was de opening in het kleppendeksel die naar de cv klep loopt nogal vettig. nu is het kurkdroog alsof er heel sterk gezogen wordt van onder het kleppendeksel. als ik de buis van het kleppendeksel loshaal bij het starten loopt de motor direct beroerd. is dit normaal?