beleuchte schaltknauf ohne M

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Vreeken

beleuchte schaltknauf ohne M

Bericht door Vreeken » 26 jan 2011, 12:38

Ik ben op zoek naar een nieuwe schakelpook.
Mijn auto is geen M3 en daarom wil ik ook niet doen alsof het wel een M3 is.
dat wil zeggen dat ik persoonlijk geen fan ben van :///m: accesoires in mijn auto.
(al kan het bij andere autos erg mooi staan :amen: )

Ik wil wel graag een verlichte pookknop, maar deze heb ik alleen kunnen vinden incl. M logo.
zijn er webshops bekend waar verlichte pookknoppen te koop zijn zonder M logo?
(het betreft een 5 bak)

NielsE36

Re: beleuchte schaltknauf ohne M

Bericht door NielsE36 » 26 jan 2011, 18:21

Hij zocht naar een Pookknop ZONDER m-logo.
Voor zover ik kon zien waren die links die je gaf met M-logo.

Bij een normale pookknop kun je normaal gesproken het bovenste deel (schakelpatroon) er uit halen met een schroevendraaier, en er een andere inklikken
zo kun je kiezen uit met of zonder m-logo/ 5 of 6-bak.

Ik weet alleen niet of dit ook geldt voor de verlichtte pookknop, en of de standaard patronen lichtdoorlatend zijn.

Vreeken

Bericht door Vreeken » 27 jan 2011, 10:32

goede oplossing! :amen:
ik kan even checken of mijn 5gang dopje lichtdoorlatend is :!

Als dat zo is kan ik in principe elke willekeurige (lichtgevende) e46 pook kopen.
Ik kan nergens een 2e hands vinden.. wel jammer. vind 90 EUR. best duur tov 50 EUR voor een onverlichte..

maarja..even bij mijzelf uitvinden hoe belangrijk/mooi ik het vind.
ben op dit moment hard bezig om tussen de bedrijven door mijn interieurlijstjes in pianozwart te zetten.
pook heeft dus prio2

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 27 jan 2011, 10:42

Vreeken,

Een tijdje terug heb ik een shortshift pookje (verlicht) zonder M logo gekocht van Klexo op et forum.
Die ziet er echt strak uit, dus misschien kan je Klexo even vragen waar hij dat pookje vandaan had.

Zal later op de dag even wat foto's voor je maken.

Gr Tan

Richel88

Bericht door Richel88 » 27 jan 2011, 10:43

Er staat dan toch een M logo op van M-Tech en niet van M3?
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

j0eyv

Bericht door j0eyv » 27 jan 2011, 11:01

M-tech en M3 is inderdaad anders.

M-Tech:
Afbeelding

M3:
Afbeelding

Zo is het ook voor de schakelpook en dergelijk. ///M mag best op een Non M3.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Mikkie

Bericht door Mikkie » 27 jan 2011, 11:20

Ik vind het ook niks, maar ja, heb 'm toch maar gekocht met M erop. Ik kijk niet zo vaak naar die pook, maar het schakelt wel een heel stuk beter en daar gaat het uiteindelijk om :)

Vreeken

Bericht door Vreeken » 27 jan 2011, 11:56

óke, het verschil tussen ///m-tech en m3 is duidelijk. vind ik wel een terechte opmerking.

maar blijf erbij, dat ik het niet vind passen in mijn auto :P
Mijn auto heeft namelijk geen enkele m3 of m-tech accesoires, alleen een :///m: pookje is dus sowieso armoedig.

Ik neem aan dat ik ook niet de enige ben, die geen fan is van de mtech accesoires. ik zou bijvoorbeeld liever gewone zwarte veloursmatjes nemen ipv M matjes.

Maar ik ben benieuwd naar de fototjes, ik verwacht wel dat het mooi staat!

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 27 jan 2011, 12:02

Jaa ik zal dan foto's in het licht en donker maken, maar op die foto's in het donker moet u even wachten;)
Verder ben ik idd ook geen fan van M accessoires, ben wel fan van een M3 dus mocht mijn portemonnee dat ooit kunnen betalen ga ik ervoor. En ja dan mag je natuurlijk M accessoires kopen he mocht dat dan nodig zijn in een M :~

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 jan 2011, 12:06

Wat ik me vooral afvraag is waarom je een verlichte pook zou willen hebben ?? Weet je niet in welke versnelling je rijdt of ben je soms je pook kwijt ??

Overigens ben ik zelf wel een liefhebber van M-accessoires maar mijn auto had af fabriek dan ook al het overgrote deel van het M-assortiment erop hangen ;) Die ik hier en daar gemeend heb nog aan te moeten vullen.

Reloader

Bericht door Reloader » 27 jan 2011, 12:09

volgens mij is er ook bij de dealer GEEN verlichte pook te koop zonder M, behalve dan die zilvere uit de facelift (is toch facelift?)

waarom je een verlichte pook wil: het is leuk...

wat ik overigens stom vind is dat een M-pook goedkoper is als een Niet M-pook (|

ik wil eigenlijk een verlichten houten short shift.. maar die bestaat niet ;(

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 27 jan 2011, 12:21

Een verlichte pook is inderdaad leuk! En dat je de pook kwijt bent tja wat moet ik daar nou over zeggen, ik neem dan aan dat in jou auto niets verlicht is Griffendahl :P

Want naar mijn weten zitten de knopjes voor het raam mechanisme, verlichting, verwarming airco ook altijd op dezelfde plek en ook die zijn verlicht ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 jan 2011, 13:01

Die hadden van mij ook niet verlicht hoeven zijn... Saab heeft zo'n knop op je dash dat alle verlichting uitgaat behalve die van je snelheidsmeter, Nightpanel heet dat, dat zou ik best willen hebben in mijn E46 :)

Afbeelding

Overigens kan ik me bij je raamknopjes nog voorstellen dat die lastig te vinden zijn omdat ze zo klein zijn, als je daar bij je pook ook last van hebt hoor je volgens mij niet in een auto.

Vreeken

Bericht door Vreeken » 27 jan 2011, 13:09

Een verlichte pook is niet noodzakelijk, (ik ben hem ook nooit `kwijt`??) maar puur voor het design.
ik zie ook de noodzaak niet, maar nu ik een nieuwe pook wil kopen ben ik op zoek naar een mooie pook.
die verlichte vind ik wel mooi, maar de M-editie dan weer niet.

dus ben op zoek naar een oplossing, buiten dat ben ik er niet helemaal uit of ik het er wel 40EUR extra voor over heb.
net trouwens weer een stukje interieurlijsten geschuurd.. wat een k#tklus is dat x|

misschien neem ik wel gewoon een onverlichte en zet ik er een 1000watt bouwlamp op, dan raak ik hem ook niet meer kwijt.
of ik blijf gewoon lekker in zn eerste versnelling rijden :+

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”