loop al een tijdje op deze planeet vanaf 1963, en ook al aardig wat auto's gehad sinds ik mocht rijden :-)
Ik zal waarschijnlijk niet zoveel op de site zitten, ligt er aan wat men kop aan kan ;-)
maar ook handig als er een groupbuy is waarvan ik denk...hmmm nice.
Ik rijd sinds begin 2007 in men laatste aanwinst, the one and only Hartge Z3 coupe 5.0
die tevens de enig echte Hartge op kenteken is in NL,
zo bleek toen ik hem liet kenteken keuren destijds...ze moesten dus een voor NL nieuw auto merk aanmaken.
anyway, ben der heel blij mee, bijzonder of niet, dat zie je er niet zo aan af en is ook niet belangrijk,
het mooiste is het rijgenot wat ie geeft en elke keer als je instapt en de V8 tot leven brengt :-)
in het kort een stuk copy/paste van hoe het zover kwam.
Merk/Type: Hartge Z3 coupe 5.0 (Z47),
5.0L V8 met 6-bak, 420pk 510nm
Basis nwe M coupe v eind 1998, uitontwikkeld in 2001, incl 3/4 tank brandstof = 1390kg
Uiterst zeldzaam, slechts 1x geproduceerd wereldwijd.
begon als prototype/showmodel op een nwe M coupe van eind 1998, aangekocht door Herbert Hartge himself.
De eerste 25.000km als prototype met verschillende conversies, eerst de Hartge 3.5 motor, daarna de eerste 4.7 V8 van Hartge ( & Ascari Ecosse), totaal incl deze 5.0 zo'n 106.000km.
Deze 5.0L V8 zit ook in de laatste 3 Ascari Ecosse's incl die ECU, een bijzondere motor dus (Hartge)
Eind 2001 verkocht Herbert Hartge zijn trots, 120.000,-euro (in NL zou dat iets meer dan 160.000,-euro zijn incl BPM in 2001)
deze one off staat ook als Hartge op kenteken(TUV) en RDW
Al de papieren van Hartge qua brieven e.d. zitten er bij, zo ook de auto bladen waar hij rond die tijd in stond met Herbert Hartge om zijn
producten te promoten, zo kun je ook mooi de verschillende stadia van deze Z47 zien.
genoeg getypt, hier wat foto's van men kar toen ie nog van Herbert Hartge was en wat in mijn tijd.

geluidje...
René