Levensduur bmw
Re: Levensduur bmw
Volgende week ook lid van de 300K club.
0 olie verbruik
1e turbo
1e brandstofpomp
1e uitlaat, wel flexibel stuk vervangen
1e dempers
3e LMM....
1x draagarmrubbers vervangen
1x blokken en schijven rondom vervangen
0 olie verbruik
1e turbo
1e brandstofpomp
1e uitlaat, wel flexibel stuk vervangen
1e dempers
3e LMM....
1x draagarmrubbers vervangen
1x blokken en schijven rondom vervangen
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Levensduur bmw
en binnenkort nieuwe koplampglazen.
gr hans
gr hans
Re: Levensduur bmw
Klopt, zijn net binnen 

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Levensduur bmw
Bmw 318i e46, gekocht met 128.000 op de teller. Nu een ton verder 228.000.
Tot de 190.000 niet veel hoeven te vervangen alleen maar de startmotor en de draagarmen + rubbers. Maar daarna kwam er wel wat bij.
Namelijk:
Remklauwen (liepen vast) dus dan ook gelijk de remblokken schijven
Remleidingen, stabilisatorstangen
Oliefilterhuispakking en klepdekselpakking
Draagarmrubbers, wiellagers achter, koppelingcilinder, 1e orginele onderstel en nog steeds perfect, maar vervangen voor een schroefset. Waterpomp en koelvloeistof mondje achter het blok.
Wat nog op korte termijn gaat gebeuren: iets aan de kettingspanner want die tikt bij koude start eventjes. De rubbers op de achteras Cardan rubbers ofzo? Gebonk bij het schakelen. En de kachelkraan.
Dus opzicht over het totale plaatje.. Niet slecht vind ik. Alhoewel ik rijd niet veel snelweg km's meer provinciale of stad km's.
Dit is uiteraard zonder de normale beurten. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Tot de 190.000 niet veel hoeven te vervangen alleen maar de startmotor en de draagarmen + rubbers. Maar daarna kwam er wel wat bij.
Namelijk:
Remklauwen (liepen vast) dus dan ook gelijk de remblokken schijven
Remleidingen, stabilisatorstangen
Oliefilterhuispakking en klepdekselpakking
Draagarmrubbers, wiellagers achter, koppelingcilinder, 1e orginele onderstel en nog steeds perfect, maar vervangen voor een schroefset. Waterpomp en koelvloeistof mondje achter het blok.
Wat nog op korte termijn gaat gebeuren: iets aan de kettingspanner want die tikt bij koude start eventjes. De rubbers op de achteras Cardan rubbers ofzo? Gebonk bij het schakelen. En de kachelkraan.
Dus opzicht over het totale plaatje.. Niet slecht vind ik. Alhoewel ik rijd niet veel snelweg km's meer provinciale of stad km's.
Dit is uiteraard zonder de normale beurten. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Levensduur bmw
ben ik in grote lijnen mee eens maar de dag van vandaag heb je drie maal zoveel vermogen met dezelfde cc inhoud dan vroegerNiels schreef:Ach 25 jaar geleden werd de Mercedes W124 gebouwd en op dat type heb ik kilometerstanden gezien x| 700.000+km waren geen uitzondering. Maar ook een 86-er 520i op LPG met 600.000km zonder revisie herinner ik me nog goed. Of auto's dus beter zijn geworden en langer mee gaan betwijfel ik wel een beetje. Betere roest preventie is een feit maar daar houdt het imho wel op. Ooit van een Saab monteur gehoord dat de enige "verbetering" die men doorvoerde economische waren, oftewel men schaafde aan de marges van het blok om de kosten te drukken. Ik heb nog twee oliegekoelde Suzuki GSXR 750's staan, bekend als onverwoestbaar en navraag aan een ex Suzuki monteur werd bevestigd met "zo'n blok heb ik in mijn hele carriere nog niet open hoeven draaien". Dat kon die van de moderne machines niet zeggen![]()
Kortom, bedrijfskunde heeft een veel meer prominentere rol gekregen en no-way dat dit de kwaliteit ten goede komt. Mijn E46 doet het prima en voelt na 3 ton nog goed aan maar niet zonder goed onderhoud gepleegd te hebben wat het nodige heeft gekost. Waarom auto's nu langer mee gaan is imho met name omdat de aanschaf zo hoog was dat ze na 10 - 15 jaar nog steeds niet volledig zijn afgeschreven en dat was 20 jaar terug wel andersEvenals de roest, ook niet onbelangrijk
turbo diesels waren meer uitzondering dan regel nu moet je al moeite doen om nen diesel te vinden zonder turbo( bij wijze van spreken)
milieu normen doen er ook geen goed aan
als je alles bekijkt , meer vermogen , minder verbruiken en minder mogen wegen, en je haalt op een deftige manier meer dan 300000km vind ik niet dat we mogen klagen
Re: Levensduur bmw
En je reed toen echt geen 12 jaar in dezelfde auto.
Tenminste, dan zagen ze er niet meer uit.
Plamuurbakken waren het dan.
De e46 van 12 jaar ziet er nog netjes uit, tenminste bij normaal onderhoud.
Geld trouwens ook voor de meeste andere merken.

Tenminste, dan zagen ze er niet meer uit.
Plamuurbakken waren het dan.

De e46 van 12 jaar ziet er nog netjes uit, tenminste bij normaal onderhoud.
Geld trouwens ook voor de meeste andere merken.
- Beemerke2000
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 21 jul 2009, 02:26
- Locatie: Heist op den Berg
Re: Levensduur bmw
Vandaag weer iets ontdekt ;(
Roest achteraan op het metalen stuk tussen het kofferdeksel en de bumper.
Er staan blaasjes op de bovenzijde (de kant die je ziet als je de koffer opendoet) en ook
roest het metalen stuk aan de onderzijde dus tussen de bovenkant van de bumper en het zichtbare stuk als je achter de wagen staat.
Zal proberen hier eens foto's van te nemen.
Komt van binnenuit dus onmogenlijk dit zelf te herstellen.
Roest achteraan op het metalen stuk tussen het kofferdeksel en de bumper.
Er staan blaasjes op de bovenzijde (de kant die je ziet als je de koffer opendoet) en ook
roest het metalen stuk aan de onderzijde dus tussen de bovenkant van de bumper en het zichtbare stuk als je achter de wagen staat.
Zal proberen hier eens foto's van te nemen.
Komt van binnenuit dus onmogenlijk dit zelf te herstellen.
Re: Levensduur bmw
Ik kocht mijn 328i uit '98 4 maanden geleden met net geen 230k op de teller. De vorige eigenaar had toen al de draagarmen voor en de versnellingsbak vervangen.
Bij aankoop heb ik em laten nakijken en iig moet het diff/cardan rubber een keer worden vervangen en mogelijk klemt er een remklauw rechtsachter. In juni is de apk, dan laat ik dat zeker oplossen.
Als je zo'n auto koopt (van welk merk ook), weet je dat er mankementen kunnen komen, zoals bijvoorbeeld de dynamo, startmotor, draagarmen, schokbrekers etc. en dan heb je nog de merk- en type specifieke mankementjes.
Door de auto goed na te kijken en je een beeld te vormen of de vorige eigenaar er netjes mee is omgesprongen kun je veel ellende besparen, als je dat niet zelf kan, kun je dat laten doen. Veel hangt af van hoe de vorige eigenaren met de auto zijn omgesprongen en dat is niet altijd zichtbaar, dus je moet er ook wat geluk mee hebben.
In mijn geval zag de auto er iig perfect uit, ook van onderen en de vorige eigenaar was duidelijk een liefhebber. De auto voelt ook rocksolid en er rammelt, piept of kraakt nix.
De prijs was tenslotte ook gunstig. Daardoor durfde ik de gok te nemen, heb je als het ware wat over voor wat mankementjes die ongetwijfeld komen
Als je meer zekerheid wilt, moet je meer uitgeven. Simpel.
Voor deze 328i had ik echter een 2002-er Ford Mondeo die uiteindelijk met dezelfde kilometerstand is weggegaan als de bimmer had toen ik em kocht en ik kan je iig vertellen dat vergeleken met de bimmer, die Ford een kwalitatief tranendal was: herrie, rammels, kraken, piepen, versleten plastic delen, bij het minste of geringste zaten er krassen in plastic delen, vale bedkleding etc.
Natuurlijk is dat een vergelijk tussen twee auto's, maar als je het mij vraagt is een BMW idd een paar slagen beter in elkaar gezet en dat uit zich waarschijnlijk ook in een langere levensduur.
Bij aankoop heb ik em laten nakijken en iig moet het diff/cardan rubber een keer worden vervangen en mogelijk klemt er een remklauw rechtsachter. In juni is de apk, dan laat ik dat zeker oplossen.
Als je zo'n auto koopt (van welk merk ook), weet je dat er mankementen kunnen komen, zoals bijvoorbeeld de dynamo, startmotor, draagarmen, schokbrekers etc. en dan heb je nog de merk- en type specifieke mankementjes.
Door de auto goed na te kijken en je een beeld te vormen of de vorige eigenaar er netjes mee is omgesprongen kun je veel ellende besparen, als je dat niet zelf kan, kun je dat laten doen. Veel hangt af van hoe de vorige eigenaren met de auto zijn omgesprongen en dat is niet altijd zichtbaar, dus je moet er ook wat geluk mee hebben.
In mijn geval zag de auto er iig perfect uit, ook van onderen en de vorige eigenaar was duidelijk een liefhebber. De auto voelt ook rocksolid en er rammelt, piept of kraakt nix.
De prijs was tenslotte ook gunstig. Daardoor durfde ik de gok te nemen, heb je als het ware wat over voor wat mankementjes die ongetwijfeld komen

Als je meer zekerheid wilt, moet je meer uitgeven. Simpel.
Voor deze 328i had ik echter een 2002-er Ford Mondeo die uiteindelijk met dezelfde kilometerstand is weggegaan als de bimmer had toen ik em kocht en ik kan je iig vertellen dat vergeleken met de bimmer, die Ford een kwalitatief tranendal was: herrie, rammels, kraken, piepen, versleten plastic delen, bij het minste of geringste zaten er krassen in plastic delen, vale bedkleding etc.
Natuurlijk is dat een vergelijk tussen twee auto's, maar als je het mij vraagt is een BMW idd een paar slagen beter in elkaar gezet en dat uit zich waarschijnlijk ook in een langere levensduur.
- Beemerke2000
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 21 jul 2009, 02:26
- Locatie: Heist op den Berg
Re: Levensduur bmw
@Dynamo: Ik heb mijn wagen al 6 jaar
En de wagen kwam ook van een maniak. Bij elk piepje of dergelijke dat hij hoorde stond deze persoon in de garage.
Ook kon je binnen of buiten aan de wagen niet zien dat deze al 6 jaar oud was. Zag eruit als een nieuwe.
Deze persoon liet dan ook elk jaar bij de dealer de wagen binnen en buiten reinigen en simoniseren.
Alsook de inspectie van de bodem en eventueel terug verzegelen.
En toch heeft dit alles niet geholpen tegen de roest.
Bodem is wel niet geroest maar wel de deuren en nu ook het stuk onder de koffer.
Ikzelf kuis mijn wagen 1 a 2x per week en 1 x per jaar simoniseren.
Het wordt tijd voor een E90 denk ik

En de wagen kwam ook van een maniak. Bij elk piepje of dergelijke dat hij hoorde stond deze persoon in de garage.
Ook kon je binnen of buiten aan de wagen niet zien dat deze al 6 jaar oud was. Zag eruit als een nieuwe.
Deze persoon liet dan ook elk jaar bij de dealer de wagen binnen en buiten reinigen en simoniseren.
Alsook de inspectie van de bodem en eventueel terug verzegelen.
En toch heeft dit alles niet geholpen tegen de roest.
Bodem is wel niet geroest maar wel de deuren en nu ook het stuk onder de koffer.
Ikzelf kuis mijn wagen 1 a 2x per week en 1 x per jaar simoniseren.
Het wordt tijd voor een E90 denk ik

Re: Levensduur bmw
Ik ken de term simoniseren niet, maar ik vind het wel een mooie!
Mijn zoon heet Simon
Is het een Belgische uitdrukking misschien?
Mijn zoon heet Simon

Is het een Belgische uitdrukking misschien?
- Beemerke2000
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 21 jul 2009, 02:26
- Locatie: Heist op den Berg
Re: Levensduur bmw
@edho: simoniseren is waxen ;D
en blijkbaar een belgische uitdrukking
en blijkbaar een belgische uitdrukking