Verlaging met alleen veren.
Re: Verlaging met alleen veren.
Maar qua lengte ??
Wel een superklein tikje dan, want je merkt het nauwelijks... Wat je merkt zouden voor mijn part ook de veren kunnen zijn... Ik rijd ze regelmatig door elkaar heen namelijk
Wel een superklein tikje dan, want je merkt het nauwelijks... Wat je merkt zouden voor mijn part ook de veren kunnen zijn... Ik rijd ze regelmatig door elkaar heen namelijk
Bij de specificaties van schokbreekers zie je altijd een apart type voor een M onderstel dit doen ze echt niet
als de verschillen klein zijn ,trouwens ik heb 4 jaar met een verlaagde E46 touring gereden en nooit problemen
gehad met m'n shocks gehad ( 30/40 mm)
als de verschillen klein zijn ,trouwens ik heb 4 jaar met een verlaagde E46 touring gereden en nooit problemen
gehad met m'n shocks gehad ( 30/40 mm)
Ik ken genoeg om me heen die al jaren rijden met enkel verlaagd met veren, nooit problemen mee gehad,
Dus ik verwacht ook geen problemen.
Dus ik verwacht ook geen problemen.
- blue-beemer
schokbrekers van een M-onderstel zijn ook iets korter.
mijn vorige bmw was ook alleen met veren verlaagd, nooit problemen mee gehad, 100000 kilometer gereden
mijn vorige bmw was ook alleen met veren verlaagd, nooit problemen mee gehad, 100000 kilometer gereden
Wat een positieve reacties. Ik dacht dat ik veel geld kwijt zou zijn aan veren en schikdempers of eventueel een schroefset om mijn auto te verlagen. Maar met alleen veren zou het ook goed moeten gaan!?
Ik wil niet inleveren om comfort, merken jullie dat er comfortverlies is geweest?

Ik wil niet inleveren om comfort, merken jullie dat er comfortverlies is geweest?
Als je niet verder gaat dan 30mm, dan moet het niks aanmaken.
Mits je schokdempers al niet kapot/versleten zijn.
Ik vind dat het comfort verlies ontzettend mee valt! (Lees: helemaal niet).
Maar nu weet ik niet hoe het in een BMW is, daar kom ik volgende week wel achter.
Mits je schokdempers al niet kapot/versleten zijn.
Ik vind dat het comfort verlies ontzettend mee valt! (Lees: helemaal niet).
Maar nu weet ik niet hoe het in een BMW is, daar kom ik volgende week wel achter.
Als je een auto verlaagd wordt deze een fractie harder omdat de slag van de demper korter wordt en de veren
gemiddeld wat stugger zijn.
Heb zelf een M onderstel en vindt dit i.c.m 18" en bridgestone voor dagelijks gebruik te hard.
Krijg de mogelijkheid om de Koni FSD dempers te proberen, indien niet tevreden kan ik ze kosteloos retour
zenden en ben alleen een middagje sleutelen kwijt.
Zal mijn ervaring op dit forum zetten.
Heb zelf een M onderstel en vindt dit i.c.m 18" en bridgestone voor dagelijks gebruik te hard.
Krijg de mogelijkheid om de Koni FSD dempers te proberen, indien niet tevreden kan ik ze kosteloos retour
zenden en ben alleen een middagje sleutelen kwijt.
Zal mijn ervaring op dit forum zetten.
-
Dat lijkt me vanzelfsprekend. Ze worden anders belast dus theoretisch gezien zouden ze dan dus sneller moeten slijten de vraag is alleen. Is het merkbaar. Ja dat is merkbaar als je meer als 40 mm op orginele schokbrekers gaat.farl schreef:Ik hoor toch van enkele auto-experts dat alleen verlagen met veren niet goed is voor je schokdempers als deze daar niet voor worden aangepast. Er zou eerder slijtage komen omdat ze altijd wat naar beneden staan gedrukt. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?
dit is 30mm is dat ook merkbaar?? In dagen uren? Ik denk de gemiddelde BMW verlager een beetje om zijn auto denkt. Hij rost dus niet met 50km/h 60km/h over drempels. ik denk dat je schokdempers en al het overige veeeeeeel harder slijt bij dat soort gedrag als bij normaal drempel gedrag met een beetje verlaagde auto..
Het is dus net hoe je het interpreteerd.
Hard over drempels? NOOIT!
Doe altijd rustig aan .. Ik ben zuinig op me auto, en daar hoort rustig bij een Drempel ook bij.
Maar klopt wat je zegt ..
Doe altijd rustig aan .. Ik ben zuinig op me auto, en daar hoort rustig bij een Drempel ook bij.
Maar klopt wat je zegt ..
Ik vind het juist voor een sportonderstel met 18" nogal comfortabel... Hehe ieder zijn meug denk ik...jaaph schreef:Als je een auto verlaagd wordt deze een fractie harder omdat de slag van de demper korter wordt en de veren
-
Let wel op dat hij met bridgestones rijdt.Griffendahl schreef:Ik vind het juist voor een sportonderstel met 18" nogal comfortabel... Hehe ieder zijn meug denk ik...jaaph schreef:Als je een auto verlaagd wordt deze een fractie harder omdat de slag van de demper korter wordt en de veren
Ik neem aan dat ie Potenza`s heeft. Deze hebben een behoorlijk stugge bandwang. Ideaal voor snelle hoge bochtensnelheden maar deze geen eenstuk meer 'bonken'door als de gemiddelde andere band.
Ik ben zelf zeer te spreken over deze band!!!!
ook ik ben voor een kleine verlaging in maar niet teveel anders kan ik me eigen garage niet meer inkomen haha,
Heb inderdaad potenza's ( met inderdaad harde wangen ) en die gaan inderdaad heerlijk de hoek om en ik baal er nog
steeds van dat ze geen expedia's of RE71 meer maken want dat waren DE banden voor onze bimmers.
Ik heb geen bimmer gekocht met M onderstel omdat ik dat alleen mooi vindt, trouwens wie mooi wil zijn moet af en toe eens pijn lijden toch.
Maar...... als ik een demper kan vinden met het beste uit twee werelden zal ik het niet nalaten deze te proberen.
steeds van dat ze geen expedia's of RE71 meer maken want dat waren DE banden voor onze bimmers.
Ik heb geen bimmer gekocht met M onderstel omdat ik dat alleen mooi vindt, trouwens wie mooi wil zijn moet af en toe eens pijn lijden toch.
Maar...... als ik een demper kan vinden met het beste uit twee werelden zal ik het niet nalaten deze te proberen.
as Dinsdag hè |p.