tikkend geluid onder de auto (opgelost)
tikkend geluid onder de auto (opgelost)
Rij nu een aantal dagen met de 330d en hoor een geluid wat ik niet geweldig vind.
Het klinkt alsof er een steentje in de band zit maar het heeft niet die frequentie als ik harder of zachter rijd.
Banden kunnen het niet zijn, die zijn er ook nieuw onder gekomen.
vanaf lage snelheid op een gladde weg hoor je dus het tik, tik en tot 80 is het hoorbaar, dan wordt de frequentie zo hoog dat het wegvalt.
Wat zou dit kunnen zijn., als je de automaat vrij zet is het er ook nog.
Het klinkt alsof er een steentje in de band zit maar het heeft niet die frequentie als ik harder of zachter rijd.
Banden kunnen het niet zijn, die zijn er ook nieuw onder gekomen.
vanaf lage snelheid op een gladde weg hoor je dus het tik, tik en tot 80 is het hoorbaar, dan wordt de frequentie zo hoog dat het wegvalt.
Wat zou dit kunnen zijn., als je de automaat vrij zet is het er ook nog.
Laatst gewijzigd door peet330d op 20 feb 2011, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tikkend geluid onder de auto
Wiellagers?
Zou de auto dan in de bocht meer lawaai gaan maken?
Dacht dat wiellagers meer een schurend geluid maken.
dit is tikken tot bonken.
Dacht dat wiellagers meer een schurend geluid maken.
dit is tikken tot bonken.
-
Ik denk dat dat komt door een gat in de uitlaat, daar zit waarschijnlijk een gaatje in wat gewoon dichtgelast kan worden.
Daarvoor moet de auto op de brug dan is het duidelijk te zien. Anders is er misschien een stukje steen van de catalisator in de uitlaat gevlogen, dat kan opgelost worden door de auto stationair te laten lopen en met een hamertje op de uitlaat te slaan.
Maarja ik denk dat het beste is om eerst de auto op de brug te zetten om te kijken of er een scheurtje in de uitlaat zit.
Succes!
Daarvoor moet de auto op de brug dan is het duidelijk te zien. Anders is er misschien een stukje steen van de catalisator in de uitlaat gevlogen, dat kan opgelost worden door de auto stationair te laten lopen en met een hamertje op de uitlaat te slaan.
Maarja ik denk dat het beste is om eerst de auto op de brug te zetten om te kijken of er een scheurtje in de uitlaat zit.
Succes!
Mocht je niet meteen over een lasapparaat beschikken kun je uitlaatpasta gebruiken. Dit is een soort lijm dat je op het gaatje smeert en uiteindelijk hard wordt. Dit kan natuurlijk alleen bij kleine gaatjes. Zo'n tube kost een paar euro en altijd handig 

Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Het geluid is er nog steeds, zal het beter proberen te beschrijven, vanaf 30km tot ongeveer 80 km is het aanwezig als een soort van doek, doek, doek geluid, je voelt het ook in het auto interieur, banden vallen af, die zijn splinternieuw, volgens mij moet het uit de aandrijf lijn komen. het is geen hard geluid maar als je de radio uit heb duidelijk te horen en te voelen.
heb de auto onder garantie weggebracht en het probleem is opgelost, het geluid kwam van het rechtse voorwiel lager, deze is vervangen en doordat de schijven er niet zonder problemen afkwamen zijn die ook meteen vervangen.
bijgeluid is weer helemaal weg, gelukkig.

bijgeluid is weer helemaal weg, gelukkig.