E36 328i Touring - Schroefset of vaste verlaging??

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
BMW-Vince

E36 328i Touring - Schroefset of vaste verlaging??

Bericht door BMW-Vince » 09 jan 2011, 11:55

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, gekeken in onderwerpen maar ik kan nergens echt een antwoord vinden.

Ik wil mijn E36 328i Touring gaan verlagen, vind de m-tech verlaging niet mooi genoeg en ook qua handling laat het te wensen over.
Nu zit ik wel met een klein, maar wel belangrijk probleem, wij gaan ieder jaar op skivakantie en dan ben je in de Alpen toch verplicht om sneeuwkettingen te monteren. Dit is ook de reden dat ik voor winterbanden de originele E36 M3 maat heb aangehouden, 215/45/17, hier passen dan nog sneeuwkettingen omheen en in de wielkast achter.

Maar als ik nu een verlagingset monteer, bijvoorbeeld v/a 50/30, dan ben ik bang dat door de 30mm verlaging achter ik met geen mogelijk nog netjes en veilig sneeuwkettingen gemonteerd ga krijgen.
Dan is er als altenatief bijv. de set van KW, v/a 30/15, alleen vind ik dat voor de rest van het jaar eigenlijk net iets te hoog.

Dus ik ben aan het zoeken en kijken naar schroefsets, echter is mij dit afgeraden omdat schijnt dat een schroefset altijd een stuk minder comfortabel is dan een vaste verlagingsset, wie kan dit bevestigen of ontkrachten???

Er vanuit gaande dat een schroefset qua comfort niet veel minder hoeft te zijn dan een vaste verlagingsset, loop ik tegen een volgend probleem aan, namelijk een aantal schroefsets die mij qua kwaliteit aanspreken, beginnen met een verlaging aan de achterkant van 30mm, die van Eibach en KW.

Maar een schroefset van Weitec begint wel met verlaging achter van 20mm en dan schroefbaar naar 50mm, dit zou wel eens precies kunnen zijn wat ik zoek voor wat betreft hoogte.
Is echter de kwaliteit, handling etc etc, bij zo'n weitec set ook op een behoorlijk niveau?
En is het dan wijs om voor een set te gaan die alleen in hoogte instelbaar is, of is een set met instelbare hardheid aanmerkelijk beter?

Daarnaast zijn er natuurlijk nog de veel duurdere sets van AST, Intrax etc.
Echter kan ik hier qua verlagingswaarden niks over vinden...
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014

Griffendahl

Re: E36 328i Touring - Schroefset of vaste verlaging??

Bericht door Griffendahl » 21 jan 2011, 18:52

Weitec is het B-merk van KW, denk niet dat die kwalitatief heel slecht zijn. Is er voor jouw wagen geen KW Street Comfort ??

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”