Stuurtrillingen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bmwfreak

Stuurtrillingen

Bericht door bmwfreak » 16 jan 2011, 09:55

Hallo ik heb met mijn e46 compact het volgende alle wielen zijn correct uitgeballanceerd,banden zijn ook goed dit geconstateerd door garage .
toch is mijn stuur niet geheel trillings vrij bij div snelheden ,wie weet wat dit kan zijn garage komt met verschillende opmerkingen zoals stuurhuis , stuuras.Wie weet wat
groetjes Walter
Je capslock zat denk ik vast toen je je topictitel typte. Even leesbaar gemaakt.

Moderatoropmerking Griffendahl

Mikkie

Re: Stuurtrillingen

Bericht door Mikkie » 16 jan 2011, 10:00

Kromme remschijven zijn ook een optie. Stuurhuis inderdaad ook.

Fabian79

Re: STUURTRILLINGEN

Bericht door Fabian79 » 16 jan 2011, 10:13

draagarmrubbers -_-

voelt de auto ook een beetje zweverig aan??
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Mikkie

Bericht door Mikkie » 16 jan 2011, 12:07

Goeie Fabian. Dat was het bij mij ook. Maar na balanceren en uitlijnen dacht ik eerlijk gezegd dat de draagarmrubbers al gedaan waren (|
Dat was bij mij ook de boosdoener. Wel zonde, want als je die vervangen hebt moet je eigenlijk weer uitlijnen...

wooter

Bericht door wooter » 16 jan 2011, 21:44

Trillend stuur gehad bij 318i bj 1998.

Stuur kan trillen bij remmen of bij bepaalde snelheid of allebei.

Ik had allebei.

Oorzaak was kromme schijven. Vraag is echter, hoe komen die schijven krom?
Remmen en door een plas rijden? Ja, dat kan natuulijk, maar dan lijkt het me dat heeeeeel veeeel auto's regelmatig met kromme schijven bij de garage staan. En dat is niet zo. Had wel ook met deze mobiel eerder een vast zittende remklauw. Dan wordt de schijf wel erg warm en gaat ie bibberen bij het remmen. Dat was echter een andere keer. Schijven zijn toen vervangen.

Toen ik dus 3 maanden geleden merkte dat bij remmen het stuur trilde zijn de schijven vervangen, maar... paar maanden later weer kromme schijven.
Ook silent blocks ( van boemerang ophanging) vervangen. Had effect, maar nog niet helemaal.
Schijven opnieuw vervangen, maar nu na een paar maanden weer kromme schijven. Probleem komt dus langzaam terug.

Denk nu dat de grondoorzaak de speling in het stuurhuis is. Door die speling gaan de wielen onnodig schommelen bij remmen.

Garage zei eerder dat het mijn rijstijl is. Hmmmm, zie mezelf als redelijke " ouwe jeweetwel". Rij voornamelijk op snelweg.

Wil nu stuurhuis vervangen, en dan kijken wat er gebeurt. Moet ik hoe dan ook doen want de auto voelt niet strak op de weg.

Hoop later te kunnen zeggen of het geholpen heeft.

Wooter

Blazer

Bericht door Blazer » 18 jan 2011, 20:19

wooter schreef:. Vraag is echter, hoe komen die schijven krom?
schijven raken krom als men een lang stuk remt (dan zijn de schijven goed warm) en bij stilstaan van het voertuig de voet op de rem houden zodat het punt waar de blokken zich vast klemmen haast geen warmte kunnen afvoeren.
AfbeeldingBMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”