Autotelefoon en simkaart
Autotelefoon en simkaart
Heb zojuist een duo simkaart ontvangen van KPN voor mijn autotelefoon (528I uit 1996). Simkaart kon echter geen kontakt krijgen met het Netwerk. Kontakt opgenomen met KPN en het bleek dat de huidige generatie simkaarten niet het juiste voltage heeft voor de BMW telefoon. Is hier een oplossing voor ?
Re: Autotelefoon en simkaart
Nee, het oude type sims is niet meer te verkrijgen.
Welke autotelefoon heb je dan? Die van mij ( met draad! ) werkt gewoon met een moderne Vodafone sim.
Welke autotelefoon heb je dan? Die van mij ( met draad! ) werkt gewoon met een moderne Vodafone sim.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- Hofmeister
Ik heb zelf deze telefoon er inzitten.
Samen met een prepaid Vodafone sim kaart werkt het prima.
Eigenlijk wilde ik een T-Mobile kaart maar die werkt niet op het 900mHz netwerk.
Oude BMW telefoons werken allen met 900mHz.
Auto is uit 2001.
Samen met een prepaid Vodafone sim kaart werkt het prima.
Eigenlijk wilde ik een T-Mobile kaart maar die werkt niet op het 900mHz netwerk.
Oude BMW telefoons werken allen met 900mHz.
Auto is uit 2001.
Hartelijk dank, Ik heb een KPN kaart dus dat kan ik nog proberen. Lastig is alleen dat dat een ander nummer is lijkt mij.
Helaas prepaid vodafone gekocht maar deze werkt ook niet.
- Hofmeister
Wat voor telefoon zit er in je auto?
Bij mij werkt prepaid Vodafone prima.
Bij mij werkt prepaid Vodafone prima.
-
Ik had een 98 touring met BMW telefoon. De chip zelf werkte niet in de telefoon maar als ik de hele kaart (die waar de chip meestal in zit) in de telefoonmodule achterin stak ging het prima. gewoon pre paid kaartje gekocht, chip niet uit de kaart gedrukt en het hele kaartje in de unit die ik achterin bij het achter wiel had....dan werken sommige stuur knoppen niet maar ik kon gewoon bellen en smsén
Marc
Marc
Hallo,
Ik had Hi (KPN) in het verledendat werkte nu heb tot 1 april nog chippie, de sim in de grote kaart geplakt en onder de telefoon in de simhouder gestopt. Bij KPN dus geen enkel probleem (mits zoals al eerder genoemd er 900mhz gebruikt kan worden) bij Chippie ook geen probleem alleen brandt het oranje lichtje(omdat 'ie wel 900mhz vind maar geen directe provider herkent). Nu overgestapt op Simyo prepaid en ook daarmee geen enkel probleem en herkent 'm zelfs als zijnde KPN.
Simyo is nu 'n actie € 5.00 tegoed voor € 1.00 en je betaald € 0.10 per minuut en ik dacht ook € 0.10 starttarief en na 1 minuut afekenen per seconde. Best wel handig.
Groet Pikkebaas
Ik had Hi (KPN) in het verledendat werkte nu heb tot 1 april nog chippie, de sim in de grote kaart geplakt en onder de telefoon in de simhouder gestopt. Bij KPN dus geen enkel probleem (mits zoals al eerder genoemd er 900mhz gebruikt kan worden) bij Chippie ook geen probleem alleen brandt het oranje lichtje(omdat 'ie wel 900mhz vind maar geen directe provider herkent). Nu overgestapt op Simyo prepaid en ook daarmee geen enkel probleem en herkent 'm zelfs als zijnde KPN.
Simyo is nu 'n actie € 5.00 tegoed voor € 1.00 en je betaald € 0.10 per minuut en ik dacht ook € 0.10 starttarief en na 1 minuut afekenen per seconde. Best wel handig.
Groet Pikkebaas
Ha, die Rolandf;
Ik heb in mijn Zeuven ook zo'n Derrickfoon en daar werkt naar het schijnt alleen een Vodafone of KPN-kaart op. Maar je moet hem wel achter in de ontvanger prikken en niet onder de hoorn. Ik heb ook een Vodafone prepaidkaartje gehaald van vijf euro, inderdaad lastig misschien dat het een ander nummer is, maar ik schakel meestal mijn andere telefoon gewoon door.
Ik heb in mijn Zeuven ook zo'n Derrickfoon en daar werkt naar het schijnt alleen een Vodafone of KPN-kaart op. Maar je moet hem wel achter in de ontvanger prikken en niet onder de hoorn. Ik heb ook een Vodafone prepaidkaartje gehaald van vijf euro, inderdaad lastig misschien dat het een ander nummer is, maar ik schakel meestal mijn andere telefoon gewoon door.
Hol' mal den Wagen!
Dat heb ik standaard aan als ik na 25 seconden niet opneem gaat 'ie automatisch door naar de autotelefoon. Enne bij mij werkt 't gewoon als de simkaart onder de handtelefoon wordt geprikt. Lekkerrrr hoor.Hansv schreef:inderdaad lastig misschien dat het een ander nummer is, maar ik schakel meestal mijn andere telefoon gewoon door.
dus degene die belt, die moet 25 seconde wachten tot jij opneemt?
bij mij hangen ze voor 25 sec al op.
- kenneth.BMW
hallo, waar heb je de simkaart ingeplugd? onder de telefoon of achter in de kofferbak?
Echt rijplezier begint hier.
ok ok, maar dat komt dan weer omdat er wordt doogeschakeld vanaf m'n gsm, deze tijd is ingeschakeld op 25 seconden (kun je dus zelf verkorten) in de Bimmer gaat 'ie 2x over en heb ik contact.delanom5 schreef:dus degene die belt, die moet 25 seconde wachten tot jij opneemt?
En de sim (in z'n geheel met kaart) gaat bij mij onder de "hoorn". Dat zou ook heel goed elders kunnen zijn heb ik inmiddels begrepen, maar bij mijn Beemwee is 't erg eenvoudig.
Suc7

Waar kan ik de module in de kofferbak vinden en waar kan ik dan de simkaart erin steken? En werkt de huidige generatie simkaarten hier wel of ook niet?
Heb nu een simkaart van kpn (lijkt me een huidige generatie simkaart), maar die wordt door de telefoon (SA 629) niet herkend wanneer ik de sim in de houder onder de hoorn steek.
Heb nu een simkaart van kpn (lijkt me een huidige generatie simkaart), maar die wordt door de telefoon (SA 629) niet herkend wanneer ik de sim in de houder onder de hoorn steek.
"Drive softly, but carry a big engine"
-
Heb een station uit 2000 met telefoon op middenconsole ook aan de praat gekregen met een kpn sim kaart. Je moet in ieder geval het schakelaartje in de houder, onder de telefoon, waarbij staat (0 of I) naar (I), rechts, schuiven. De kaart, waar simkaartje inderdaad ingeklikt zit, in zijn geheel in de gleuf onder de telefoon schuiven. De simkaart kan een pincode hebben. De autotelefoon computer in het dashboard scherm kan ook om een code vragen. Zover ben ik nu, en hij geeft, "zoekt basi/geen verbinding met basis" Tja, ieder zijn probleempjes...