K&N maakt zeker wel goede filters, maar die hebben meestal olie nodig om de vuiligheid buiten te houden, en die filters moet je dus ook regelmatig reinigen met benzine of speciale cleaner vloeistof, anders gaan ze dicht zitten, en als je ze zonder olie gebruikt, wat beter is voor je luchtmassameter, dan krijg je door de open struktuur eerder kans op vuiligheid in je motor en ook dat is niet wenselijk, en zal hij op den duur ook verstopt raken, maar dan zul je hem bijna niet meer schoon krijgen omdat het vuil dan niet op het olielaagje zit, maar echt in het filter, en wat doe je met een dicht filter ?? weggooien, en daar is zo'n K&N nou net te duur voor.Kom je weer bij mijn eerdere verhaal van te weinig lucht, en dus een verkeerd mengsel.
Kortom kijk eens waar je originele filter zijn lucht vandaan haalt, dat is dus bijna alleen koude buitenlucht, en kijk dan eens naar je sportfilter, dat licht open en bloot in de motorruimte, lekker warme lucht op te zuigen, oftewel 10 pk. minder, i.p.v. meer.
Het enige alternatief is een filter met een wat opener struktuur, voor in je originele luchtfilterhuis, en dan maar hopen dat je er wat van merkt.
Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Misschien ook iets voor de mensen die ook zo'n open filter overwegen.
Groeten Dick.
