E46 verhogen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Markdenbosch

E46 verhogen

Bericht door Markdenbosch » 06 jan 2011, 13:56

Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn bimmer verhogen. Iedere keer als ik over een drempel rijd raakt mijn voorbumper de grond, ik moet er langzaam en schuin overheen wil ik hem niet raken.

Nu heb ik een e46 330 sedan met m sportonderstel, veren en aerodynamica pakket. Heeft iemand een idee hoe ik de voorkant kan verhogen. Zat te denken aan de orginele veren maar dan staat ie voor hoger dan achter lijkt me, omdat de m veren lager zijn dan de originele. Alle tips en suggesties zijn welkom!!!

Alvast bedankt... :amen:

Griffendahl

Re: E46 verhogen

Bericht door Griffendahl » 06 jan 2011, 14:20

Hmmmz vraag me wel af hoe je met een standaardonderstel continue de grond kan raken...

Zeker weten dat er geen verlagingsveren onderzitten ??

Anders zou je kunnen overwegen om rondom standaardveren te plaatsen...

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 06 jan 2011, 15:09

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik raak niet altijd met het onderstel de drempel, het is meer de voorbumper en het spatbord in de wielkas, die ben ik al een keer verloren :)
Er zit wel een sportonderstel onder trouwens...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 jan 2011, 15:14

Ik had sportonderstel met een M-pakket en de auto kwam niet eens in de buurt van de grond, wielkast of spatbord...

Inmiddels rijd ik met een 70/60mm verlaging en vrij forse velgen en 't is pas nu dat ik zo heel en dan iets verneem bij een drempel, het feit dat je iets raakt met een standaard sportonderstel lijkt mij echt niet normaal...

Ligt het wellicht aan velgen met een te agressieve ET waarde, of heb je toch een set verlagingsveren onder de auto terwijl je denkt dat het nog 'standaard' sportonderstel is ??
Edit:
Als ik even bij jouw voorstel topic kijk is jouw auto beduidend lager als dat die zou moeten zijn met een sportonderstel. Jij hebt gegarandeerd op je vooras verlagingsveren die lager zijn als het standaard sportonderstel. Ik zou kijken wat er nu onder zit en voor een setje standaard Sportonderstel veren gaan.

Achter ligt die weer vrij hoog, dus wellicht heb je achterop nog gewone veren, kortom volgens mij is die setup qua veren op jouw auto een zooitje, wat duidelijk niet op elkaar is afgestemd. Vandaar dat ik ook aanraadt om bij het monteren van nieuwe veren dat gewoon echt rondom te doen (of in ieder geval nakijken of je achter wel echt originele veren hebt), zowel voor als achter, zodat het straks weer mooi in balans is.

Afbeelding

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 06 jan 2011, 15:33

Als je googlet op via afbeeldingen op `originele M-technik verlagings veren` zie je de veren die er denk ik nu onder zitten.
De voorveren lijken een stuk kleiner, misschien dat het dat is...??
Maar weet niet of je de hoogte van de voor- en achterveren op die manier kan vergelijken...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 jan 2011, 15:46

Een ding is zeker, wat daar onder je auto zit zijn iig geen originele M-technik verlagings veren.

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 06 jan 2011, 16:01

Ok, dat neem ik graag van je aan, dan ga ik maar een setje "normale" verlagingsveren halen. Heb je nog tips over de hoogte of het merk? Ik had ergens gelezen dat achter plm. 2 cm achter 3 cm? Is dat wat?

Cliff

Bericht door Cliff » 06 jan 2011, 16:06

Ik zou als ik jou was gewoon de originele veertjes voor het M-onderstel pakken ;)

Of eventueel Eibach verlagingsveren...

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 06 jan 2011, 16:08

Ik zou ook idd een van die twee aanschaffen en monteren. Hierop het forum zijn genoeg ervaringen over beide sets te vinden lijkt mij.

Beide hebben ook het voordeel dat als je die netjes alle 4 monteert dat dan je rake ook wat gunstiger wordt (hij hangt dan wat minder voorover) waardoor je sowieso minder last hebt van drempels en zo.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 06 jan 2011, 16:31

maak eens een veer schoon met remmenreiniger.
BMW veren (al dan niet sport of M) zijn altijd zwart en hebben een lik verf van boven naar beneden er op in een fancy kleurtje zoals roze, groen of geel.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 06 jan 2011, 17:43

Ga in het weekend eens kijken, ik houd jullie op de hoogte!! Bedankt voor jullie inbreng alvast :amen:

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 10 jan 2011, 14:47

He mannen,

Ik zit midden in een verhuizing vandaar. Er zitten denk ik 2 verschillende soorten veren onder. Voor rode en achter zwarte (zonder kleurtje). Ik denk dus dat ik ga voor een setje eibach veren van 30 en 20/25....

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 jan 2011, 15:05

Lijkt mij een prima keuze :) Staat straks ook nog eens een stuk mooier...

Markdenbosch

Bericht door Markdenbosch » 10 jan 2011, 15:36

Ja idd, Ik zal nog wel even een foto voor en na maken en uploaden voor het resultaat.

Reloader

Bericht door Reloader » 10 jan 2011, 17:54

Darudevampire schreef:
Markdenbosch schreef:ik houd jullie op de hoogte
Bada-bing!
daar word je ook op de hoogte gehouden ja.... (spreek niet uit ervaring ;) )

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”