E60 530D ZWART ---> M Pakket

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Alibali

E60 530D ZWART ---> M Pakket

Bericht door Alibali » 10 jan 2011, 16:09

Hallo allemaal ik ben hier nieuw op dit forum ik kom uit zoetermeer en ben 26jaar.

Ik krijg over 2weken mijn inmiddels 4DE BMW een E60 530D Zwart uit eind 2003...

Deze heeft als opties:
Leerbekleed zwart elek stoelen
Business Navi
Wisselaar
Halogeen lampen wel automatisch verstelbaar en sproeiers dus er mag Xenon in :D
De rest wel het zelfde bij alle E60ers

Mijn huidige auto is een 735I V8 E65 met alle opties vandien deze gaat weg omdat ik diesel wil gaan rijden en toch een sportievere uitstraling wil hebben.

Mijn vorige BMWs waren een E39 520I + M Pakket en een E39 525TDS + M pakket

Ik ga van de 530D een nieuw project maken ik heb al een aantal spullen inhuis dat zijn deze

*-M Bumper voor
*-M Mistlampen
*-M Bumper achter voor een duplex uitlaat dus niet de M Look die vaker tezien is
*-M Sideskirts
M5 E60 Spiegels is elektrisch draaibaar
*-M pendalenset Automaat
M Kofferbak lipje
M Gril Chroom
*-Bi Xeon koplampen + Witte oogjes
LSI Achterlichten met doorlopende LED geen imitatie ! + Adapter BMW
M knippers dus met een chroom streepje niet met M logo
*-BMW 20" Velgen
*- Duplex uitlaat systeem

Hierbij de Fotos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auto word in laatste week van januari gespoten motorkap met zei schermen voor kleurverschil terverkomen en hier en daar de krasjes kwijd tezijn achter word de bumper gespoten met de kofferbak klep omdat deze ook wat gebruikers sporen heeft..sideskirts en M spiegels worden natuurlijk ook mee gespoten.

Wat ik nog niet in huis heb is

SMD witte ledjes voor de toerenteller.
Sprintbooster kan ik niet zo makkelijk vinden misschien iemand een webshopje ?
Velgen geen idee nog wat ik er onder plak denk 19" M5 velgen
Ik heb nu de business navi ik heb een Pro bestelt kompleet scherm 8.8 nu 6.6 idrivepro en computer Gps schijnt het zelfde tewezen kwa aansluiten ? deze komt pas over 2 a 3 weken binnen waar ik deze bestelt heb.

Eissmann uitlaat duplex met originele M5 sierstukken systeem word op maat gemaakt en geeft geen extreem geluid maar wel een verbetering van 25 a 30% vermogen afspraak in februari

Als dit gedaan is laat ik hem chippen bij Tunex zorgt van 40 a 45 PK en een extra koppel van 80 a 100Nm

Daarna naar de rollerbank om tekijken hoeveel vermogen erbij is gewonne..

De auto zelf is Leerbekleed zwart dus dat scheelt dat ik het intrieur kan laten zitten enige wat ik nog zoek is de carbon inleg zwart of zilver ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik zal bij elke verandering foto uploaden en misschien dat er mensen zijn die hier en daar wat tips hebben of een MUST HAVE !

Firts upload:

Auto ophalen
Mpakket eronder
Koplampen erin
Laatst gewijzigd door Alibali op 02 feb 2011, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Garrie

Re: E60 530D ZWART ---> M Pakket

Bericht door Garrie » 10 jan 2011, 16:37

is zo een spintbooster niet alleen voor benzine blokken? heb er namelijk ook naar zitten kijken... maar ik zie de foto's wel verschijnen..

Alibali

Bericht door Alibali » 10 jan 2011, 16:54

Ik kan helaas niet veel vinden over de sprintbooster maar het gaat voornamelijk om de pendaal reactie en niet zo zeer het vermogen ;)

Alibali

Bericht door Alibali » 10 jan 2011, 17:08

Heb de Topic gevonden met de website waar deze tebestellen is en werkt ook voor diesels dus heb er 1 bestelt....

Frank535

Bericht door Frank535 » 11 jan 2011, 08:23

Welkom Alibali - klinkt goed, maar je weet het motto op een forum; this thread is worthless without pictures ! ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

davebv
Contacteer:

Bericht door davebv » 11 jan 2011, 09:03

Welkom hier !

Alleen schreeuwt je verhaal om foto's
Afbeelding

Mail voor meer informatie of kijk op http://www.paservice.nl

Ook voor (winter)banden

Alibali

Bericht door Alibali » 11 jan 2011, 10:21

Ja sorry komt helemaal goed over ander halve week haal ik hem op ik heb alleen maar slechte telefoon foto`s (|
En dan gaat de verbouwing ook beginnen dus kan gelijk aan de slag :~

Ralph

Bericht door Ralph » 11 jan 2011, 11:44

Hoi en welkom,
Indrukwekkende lijst van vorige auto.

Veal aanpassingen ben je van plan.
Ik wist niet dat er originele LCI achterlichten op een Pre-LCI model konden? Heb je daar meer info over?

Bij aanpassen van naar navigatie pro heb je geen nieuwe GPS nodig, Dezelfde blauwe aansluiting zit op de pro ccc dus gewoon de GPS+kabel hergebruiken
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Alibali

Bericht door Alibali » 11 jan 2011, 13:03

Ze bieden bij Tunex een LCI Achterlicht setje daar bij kan je een kabel kopen voor 30euro ik weet niet of dit werkt omdat ik de auto niet heb maar de ervaring die ik heb Tunex is wel positief en heb ook telefonisch gevraagt of er geen module update nodig is en ik kreeg nee tehoren het is ook storings vrij.

http://tunexcarparts.nl/ws/product_info ... cts_id/549

Ik weet in ieder geval dat ik kwa koplampen geen probleem heb er zit geen hoogte regelaar in de auto dus blijkt automatisch tezijn en er zitten sproeiers in maar toch halogeen ik denk zelf dat de vorige eigenaar de Xenons los heeft verkocht en de Halogeens erin geplaatst heeft omdat ze er voor mijn gevoel wel nieuw uitzagen als ik ze ging vergelijken met de modellen uit het zelfde jaar.

Maar ik zal de achterlampies voor je testen om te zien of ik inderdaad geen storing krijg ik kan hem zelf uitlezen dus ben benieuwt ...

Super scheelt weer slopen en een gekloot om de GPS erin teproppen ik heb al een setje op het oog uit 2008 die er ook in past en geen gelazer geeft..

Dutch 530i

Bericht door Dutch 530i » 11 jan 2011, 13:32

I bought the LCI kit from Tunex with their cable and I wished I hadn't! Took weeks to arrive and they don't work as they should.
They are modified so their cable doesn't give errors but they don't light up properly!

Buy a set of original lights from somewhere else and then get the proper Bruce Miranda V6 cable. Its the ONLY cable that works as it should. It costs about 250 uk pounds though!
Here's the link:
http://c.1asphost.com/mironics/

Alibali

Bericht door Alibali » 11 jan 2011, 13:48

De set is ORIGINEEL BMW logo staan er ook in gedrukt aan de achterkant kosten 395,00 kabeltje kost 30,00 en word niet los verkocht de Imitatie heeft wel problemen een geeft wel storingen deze verkopen ze ook voor zo`n 150 euro goedkoper...

Ik heb contact gehad ze zeggen zelf dat ze het vaker ingebouwt hebben en geen storing of rare dingen zijn ontdekt met de imitatie wel.

We zien wel anders breng ik ze terug moet er toch nog chippen...

The units are original with BMW logos on it i have read some about it but there are many problems with the fake versions the cable is from BMW to so i dont think and hope there are any problemes or else i will bring them back i don`t pay 400 euros for tail lights if the don`t work .. ;)

http://tunexcarparts.nl/ws/images/BMW%2 ... itatie.gif
Imitatie ! !

http://tunexcarparts.nl/ws/images/lci%2 ... %20e60.jpg

Dutch 530i

Bericht door Dutch 530i » 11 jan 2011, 14:09

They are indeed BMW lights but they have a small piece of wire soldered onto them.
They do work but not how they should.
Here's what they modified.

Afbeelding

Here's how they look on my car from Tunex:
Afbeelding

Here's how they should look:
Afbeelding

Basicly when the lights are on you should just see the 'bars' light up. With the Tunex cable the effect is not as good as you can see the 2 lights on behind the bars.

Frank535

Bericht door Frank535 » 11 jan 2011, 15:02

ik zie die facelift achterlichten vaak alleen te koop staan voor Sedan modellen, heeft iemand ze ook gezien voor de Touring ?
Zien er wel gaaf uit in het donker ! 8)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 11 jan 2011, 15:39

@Frank535: het effect bij de E60 lichten is ook groter dan bij de E61 lampen, de E60 LCI's zijn veel fraaier in het donker (is mijn mening) dan de E61 LCI lampen.

Maar mocht je andere lampen overwegen, kijk dan eens naar de mod die Dess uitvoerde:

http://www.bmwportal.nl/showroom-f120/e ... ml#p225698

Alibali

Bericht door Alibali » 11 jan 2011, 16:44

@Dutch530i

Maby thats for the brake light ? do you have soldered it ?

@Frank535

Afbeelding

Deze bedoelde je toch ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”