318IS onregelmatig stationair lopen
Re: 318IS onregelmatig stationair lopen
Met 19l 110 km...lijkt me een beetje veel van het goede.
Mooi als het opgelost is hierdoor.
Ik verbruik met mijn 318IS-je ong 1:12
Dag circuit krijg ik hem niet lager dan 1:6,7
Ik weet in ieder geval wel dat je blok niet zomaar raar gaat doen van even de toerenbegrenzer aanraken hoor.
Paar sprintjes op straat daar kan de motor echt wel tegen en dat is je motor niet full power gebruiken.
Ik rijd op een circuit dag ong 300-450 km vol aan.
Een 318IS blokje begint pas hoog in de toeren te trekken dus bij mij staat de naald regelmatig in het rode gebied.
Als je je auto netjes warm rijd, goed onderhoud kunnen de motoren vreselijk veel hebben.

Ik verbruik met mijn 318IS-je ong 1:12
Dag circuit krijg ik hem niet lager dan 1:6,7
Ik weet in ieder geval wel dat je blok niet zomaar raar gaat doen van even de toerenbegrenzer aanraken hoor.
Paar sprintjes op straat daar kan de motor echt wel tegen en dat is je motor niet full power gebruiken.
Ik rijd op een circuit dag ong 300-450 km vol aan.
Een 318IS blokje begint pas hoog in de toeren te trekken dus bij mij staat de naald regelmatig in het rode gebied.
Als je je auto netjes warm rijd, goed onderhoud kunnen de motoren vreselijk veel hebben.

@ Michel328: lijkt me sterk?

En natuurlijk kan een BMW motor veel hebben als hij warm is. Alleen oudere onderdelen eromheen niet.
er was blijkbaar toch een vacuümslang uit 1992 defect.mrv schreef:
Kben gister langs een monteur gegaan en die heeft een slang vanaf de kleppendeksel naar ergens onder de inlaat vervangen en liep weer goed, maar toen liep die nog een mini beetje telaag stationair, dus heeft hij de stationairschroef een mini beetje versteld :p

En natuurlijk kan een BMW motor veel hebben als hij warm is. Alleen oudere onderdelen eromheen niet.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

@DW70
@MRV
Je verbruik is wel flink hoor.
Ik weet niet hoe je met de auto rijd. Flink aan het gas geven? Korte ritjes?
Zou zeggen tank hem eens vol en rijd binnendoor en ook snelweg.
Kijk dan eens wat je verbruik is geweest op een hele tank.

@MRV
Je verbruik is wel flink hoor.
Ik weet niet hoe je met de auto rijd. Flink aan het gas geven? Korte ritjes?
Zou zeggen tank hem eens vol en rijd binnendoor en ook snelweg.
Kijk dan eens wat je verbruik is geweest op een hele tank.
Ik heb de km enzo verkeerd ingevuld....als ik 30eu tank heb ik ong 19L en rij ik ong 140/150 km op en heb ik nog ong 5L over (lampje aan)
En dit is alleen binnenstad en ringweg groningen dus geen snelweg.
En ik rijd best rustig, ktrap hem alleen in als ie minimaal een half uur aan staat. (blok 90gr)
Is dit wel normaal?
En ik rijd meestal korte stukjes naar werk ong 8km heen en terug, savonds ff langs de koffiesho
en dan loopt ie soms wel een half uurtje tot 3 kwartier stationair, om de auto vanbinnen warm tehouden als ik in de auto aan het roken ben.
En dit is alleen binnenstad en ringweg groningen dus geen snelweg.
En ik rijd best rustig, ktrap hem alleen in als ie minimaal een half uur aan staat. (blok 90gr)
Is dit wel normaal?
En ik rijd meestal korte stukjes naar werk ong 8km heen en terug, savonds ff langs de koffiesho

14 liter op 140/150 kilometer is wel normaal hoor.. 1 op 10/11..
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Dan zit het wel goed. ik schrok al 

Heel erg bedankt voor de snelle reacties mensen!!!!
in 1 woord SUPER

Het probleem is er tog nog wel 
Kheb nu ondervonden dat hij bij de eerste start van de dag heel erg blijft jojo'en tussen de 400 en 1200 tpm, dan geef ik wat gas en laat het gas dan rustig los dan blijft hij 1050tpm draaien.
En hij warm is dan gaat hij ook langzamer stationair lopen als ik me lampen+radio+kachel en blower aanzet, ong 325tpm minder, zet ik alles uit dan gaat hij weer harder lopen.
Dus als ik aan het rijden ben en dan de koppeling in trap zakt hij soms langzaam in toeren enblijft hangen tussen de 1100 en 900tpm (als hij koud is) en als hij warm is zakt hij tot 400tpm en wil hij soms uitvallen of gaat schommelen tussen de 400 en 1000tpm.
Weet iemand wat dit kan zijn aan de hand van deze beschrijving?

Kheb nu ondervonden dat hij bij de eerste start van de dag heel erg blijft jojo'en tussen de 400 en 1200 tpm, dan geef ik wat gas en laat het gas dan rustig los dan blijft hij 1050tpm draaien.
En hij warm is dan gaat hij ook langzamer stationair lopen als ik me lampen+radio+kachel en blower aanzet, ong 325tpm minder, zet ik alles uit dan gaat hij weer harder lopen.
Dus als ik aan het rijden ben en dan de koppeling in trap zakt hij soms langzaam in toeren enblijft hangen tussen de 1100 en 900tpm (als hij koud is) en als hij warm is zakt hij tot 400tpm en wil hij soms uitvallen of gaat schommelen tussen de 400 en 1000tpm.
Weet iemand wat dit kan zijn aan de hand van deze beschrijving?
Al naar de lambdasonde gekeken? Dit kun je testen door hem even los te draaien en dan te kijken of je motor beter gaat lopen of niet 

lambda inderdaad en ICV controleren. ICV kun je reinigen. Is de stationaire regelklep.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

dw70 schreef:@ Michel328: lijkt me sterk?
er was blijkbaar toch een vacuümslang uit 1992 defect.mrv schreef:
Kben gister langs een monteur gegaan en die heeft een slang vanaf de kleppendeksel naar ergens onder de inlaat vervangen en liep weer goed, maar toen liep die nog een mini beetje telaag stationair, dus heeft hij de stationairschroef een mini beetje versteld :p
een carterventilatieslang is geen vacuemslang

en dus toch de stationair regelklep??
dus maak die klep nou even goed shoon zoals in het begin al gezegd x|
6 in lijn maakt rijden fijn!