linker achterwiel nog steeds problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
gekkekreefte

linker achterwiel nog steeds problemen

Bericht door gekkekreefte » 05 jan 2011, 19:12

geachte bmw rijders hier :)

ik heb laatst in november hier gepost over de rare knars bij mn linkerachterwiel...
Vervolgens heb ik toen een nieuw wiellager in laten persen. (lager was wel zo ver heen dat hij vervangen moest worden)
De achterremmen opnieuw afgesteld..

Nu knarst hij tijdens het rijden nog steeds.. na net een einde rijden viel mij overigens ook op dat het linkerwiel wat warm is en het rechterachterwiel is gewoon koud..

Wat o wat kan dit nu dan zijn ?

Ik hoor het graag groeten martin
geniet altijd van alles

Jeroenman

Re: linker achterwiel nog steeds problemen

Bericht door Jeroenman » 05 jan 2011, 21:52

loopt je wiel tegen je wielkast aan?
of je velg tegen je veerpotbrug?
dit laatste had ik ook toen ik mn reservewiel onder mn auto moest doen maar was vergeten dat die velg wat kleiner was dan degene die erondervandaan kwam en dat maakte ook best een knars

gekkekreefte

Bericht door gekkekreefte » 05 jan 2011, 22:53

hey jeroenman

deze zaken heb ik al na gekeken maar dit is niet het geval.. Wat ik zo vreemd vindt is dat het na het vervangen van de remmerij achter is gekomen... dus ik vrees dat daar nog steeds ergens de fout zit. Als ik morgen de kans krijg kijk ik nog even een keer bij en rondom het wiel.

Ik laat het jullie weten
geniet altijd van alles

Von Beemer

Bericht door Von Beemer » 05 jan 2011, 23:59

Hey,

Wie heeft de remmen gemonteerd? Kijk toch na of er geen remblok omgekeerd gemonteerd is, dat zou wel eens kunnen!
Als je zegt dat je wiel warm is, is dat band of het velg? Geknars kan ook komen als je een ander wielbout gebruikt die net iets te lang is, maar dat hoor je onmiddellijk. Zou je spoor-verbreders hebben voor de velgen, controleer dan of het wel terug op zijn plaats zit. En RIJD er NIET te veel en te SNEL mee zolang je dat "probleem" niet gevonden hebt, denk aan je veilgheid en die van de anderen. Een technische probleem op een wagen kan soms fataal zijn :( en zeker met remmen, ophanging, wiel enz.. :?

Succes :zwaai: :///m:
Laatst gewijzigd door Gast op 06 jan 2011, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

gekkekreefte

Bericht door gekkekreefte » 06 jan 2011, 07:58

hey vonbeemer..

De linkerkant is gemonteerd door mijn over buurjongen die werkt bij een auto garage.. omdat wij toen daar de remtrommel er niet afkregen heeft hij die kant gedaan.. ik heb samen met mijn pa de rechterkanten gedaan en daar zijn niks geen problemen mee..

antwoord op je vraag ja de velg wordt idd warm. En er komt een soort naar plastic geurtje bij op ik kan niet precies thuisbrengen waarna het ruikt..

Het probleem is er al een poos we hebben hier dagen lang over zitten zoeken.. en uiteindelijk wiellager vervangen die was wel zo slecht dat die moest maar het probleem is er nog steeds... ik heb daarbij ook direct gekeken naar mn wielnaaf en die was niet ingesleten en netjes glad..

wielbouten zijn de originelen die er voorheen ook altijd opzaten... voor het vervangen van de remmerij was dit probleem er nooit..

ik weet zolangzamerhand eigenlijk niet meer waar ik het nog zoeken moet..
geniet altijd van alles

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 06 jan 2011, 09:36

Als je zegt dat de velg ook warm word dan moet er wel iets zijn wat aanslijt want door wrijving krijg je warmte..

Maak anders eens een foto vanaf de onderkant van de ophanging (graag vanaf de achterkant)

Persoonlijk denk ik dat je handrem systeem niet goed is..

Punten waar het aan kan liggen :
# linkerkant is gemonteerd door je over buurjongen die werkt bij een auto garage
(dit wil dus zeggen dat hij het niet goed heeft gedaan want de andere kant heb je met je vader gedaan en is niets mee aan de hand)bij een garage werken wil niet zeggen dat je er kaas van hebt gegeten ookal zou je dat verwachten..

# Het kan zijn dat de remschoenen binnenin te strak zitten en licht tegen de trommel slijten..
(dit kan zelfs ookal kun je het wiel gewoon ronddraaien)

# De bevestigingpinnen (voor het vast zetten van de schoenen) zitten niet goed/zijn los..

# De remtrommel is niet voor montage schoon gemaakt (ik doe dit altijd met een ronde koperenroest borstel op boormachine)

# 1 of meerdere verkeerde bouten gebruikt en slijt(en) die tegen je abs sensor)(plastic geur)

Dus alles er weer afhalen en alles van binnen controleren
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”