Paar problemen met E46 Touring (bj. '00)
Paar problemen met E46 Touring (bj. '00)
1. Als ik in 5de zit en m'n pook in neutraal zet, dan centreert hij dikwijls niet, vooral bij koude motor.
Het is dan zeer moeilijk terug naar 3de te schakelen, want hij gaat automatisch terug in 5de.
Iemand bekend met dit probleem en de oorzaak ervan?
2. De wagen rijdt echt hard, en het wordt steeds erger. Het is vooral achteraan dat in elk tikje in de weg zeer goed aanvoel en het is ook erg luidruchtig (bijv bij het rijden op zgn. kletskoppen). Ook als ik met m'n raam open rij dan hoor ik soms een metalen "geklengel" onder de wagen. De schokdempers lijken echter hun werk wel goed te doen, maar het zijn de oneffenheden op de weg die niet goed (of helemaal niet) opgevangen worden. Dit is zeer oncomfortabel rijden. Ook als ik op kletskoppen/klinkers rij, dan beweegt mijn stuur enorm mee. Is dit normaal?
Alvast bedankt voor de reacties.
Het is dan zeer moeilijk terug naar 3de te schakelen, want hij gaat automatisch terug in 5de.
Iemand bekend met dit probleem en de oorzaak ervan?
2. De wagen rijdt echt hard, en het wordt steeds erger. Het is vooral achteraan dat in elk tikje in de weg zeer goed aanvoel en het is ook erg luidruchtig (bijv bij het rijden op zgn. kletskoppen). Ook als ik met m'n raam open rij dan hoor ik soms een metalen "geklengel" onder de wagen. De schokdempers lijken echter hun werk wel goed te doen, maar het zijn de oneffenheden op de weg die niet goed (of helemaal niet) opgevangen worden. Dit is zeer oncomfortabel rijden. Ook als ik op kletskoppen/klinkers rij, dan beweegt mijn stuur enorm mee. Is dit normaal?
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: Paar problemen met E46 Touring (bj. '00)
De eerste is een zeer bekende. Kwestie van een veertje die een paar Euro kost alleen het jammere is dat de hele bak er onder vandaan moet 

En het 2e probleem is je stabilisator rubbers en/of je draagarmen laten vervangen....
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
Het probleem met je wegligging zou misschien ook nog aan je veren kunnen liggen.
Deze willen, zoals ook bij mijn Touring het geval was, nog wel eens breken. (E46 kwaaltje)
Even checken zou ik zeggen, succes
Deze willen, zoals ook bij mijn Touring het geval was, nog wel eens breken. (E46 kwaaltje)
Even checken zou ik zeggen, succes

Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Het 1e probleem zal ik voorlopig maar laten voor wat het is. Als de hele bak eruit moet voor een veertje, dan laat ik het liever zo.
Het 2e probleem is wel degelijk de draagarmen, dus die moeten vervangen worden. Zal op zo'n 700 euro komen, all in
Maar het is echt onaangenaam rijden zo, dus ik moet er wel werk van maken.
Het 2e probleem is wel degelijk de draagarmen, dus die moeten vervangen worden. Zal op zo'n 700 euro komen, all in

Maar het is echt onaangenaam rijden zo, dus ik moet er wel werk van maken.
De draagarmen kunnen ook echt wel goedkoper.
Ik heb een paar weken terug Meyle HD's besteld in Duitsland. Complete draagarm met alles erop en eraan voor 265 euro thuisbezorgd. Eronder zetten is een kwestie van schroeven e.d., niets elektronisch dus als je een brug kan regelen, kun je dat zelf doen. Daarna nog laten uitlijnen en je bent klaar. Ik was in totaal (inclusief een krat bier als brughuur
) voor 350 euro en een paar uur werk (3 uur, maar da's inclusief een stevige lunch) klaar. Da's toch een stuk vriendelijker dan de dealerprijs.
Ik heb een paar weken terug Meyle HD's besteld in Duitsland. Complete draagarm met alles erop en eraan voor 265 euro thuisbezorgd. Eronder zetten is een kwestie van schroeven e.d., niets elektronisch dus als je een brug kan regelen, kun je dat zelf doen. Daarna nog laten uitlijnen en je bent klaar. Ik was in totaal (inclusief een krat bier als brughuur

Uiterraad is het better maar. Niet iedereen is handing het kan wel goedkoper rond 400 incl uitlijnen
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D