Cilmate Control doet doet raar
Cilmate Control doet doet raar
Ik heb zo af en toe een vreemd probleem met de climate control van mijn E46 3.18i uit '99.
Als ik een poosje gereden heb en de temperatuur staat bijvoorbeeld afgesteld op 20 graden, komt er soms ineens koude lucht uit zowel de roosters in het midden als aan de zijkant.
Nu het buiten rond het vriespunt is, is dat niet echt de bedoeling want het wordt dan in no-time tamelijk koud in de auto.
Het enige wat dan werkt is de temperatuur ophogen naar een graad of 25 maar dan wordt het op den duur snikheet dus dat is ook niet echt de bedoeling.
Blijkbaar denkt er één of andere sensor dat het heel warm is in de auto waardoor er vervolgens koude lucht aangevoerd wordt om de temperatuur naar beneden te brengen.
Aangezien ik vast niet de eerste zal zijn met dit probleem hoop ik dat er iemand is die mij kan vertellen hoe dit komt en wat er aan te doen is.
Als ik een poosje gereden heb en de temperatuur staat bijvoorbeeld afgesteld op 20 graden, komt er soms ineens koude lucht uit zowel de roosters in het midden als aan de zijkant.
Nu het buiten rond het vriespunt is, is dat niet echt de bedoeling want het wordt dan in no-time tamelijk koud in de auto.
Het enige wat dan werkt is de temperatuur ophogen naar een graad of 25 maar dan wordt het op den duur snikheet dus dat is ook niet echt de bedoeling.
Blijkbaar denkt er één of andere sensor dat het heel warm is in de auto waardoor er vervolgens koude lucht aangevoerd wordt om de temperatuur naar beneden te brengen.
Aangezien ik vast niet de eerste zal zijn met dit probleem hoop ik dat er iemand is die mij kan vertellen hoe dit komt en wat er aan te doen is.
Re: Cilmate Control doet doet raar
Waarschijnlijk de sensor idd, deze wordt meestal 'egel' genoemd.
De "egel" is een weerstand die kapot is als de luchtstroom sterk in snelheid varieert. Dit is wat anders lijkt me..
kachelweerstand kan wel, volgens mij meet deze ook temperatuur , verder heb ik geen idee waar sensors zitten die de binnentemperatuur "voelen"?
Heb ik in het verleden bij mijn E46 ook gehad.
Kachelweerstand en kosten zo'n 90 euro.
Ik noemde het een Sjoerd (duif) geluid
Linkje
Kachelweerstand en kosten zo'n 90 euro.
Ik noemde het een Sjoerd (duif) geluid
Linkje
- A.W.B.0210
Er zit in je control unit achter 't roostertje een ankerloos motortje die lucht aanzuigt. Die 'voelt' hoe warm of koud 't is. Er is hier al wel vaker over gesproken op dit forum. Maar even voorzichtig uitblazen zou ook al helpen.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
BMW 3-er Reihe 316i executive
Heb dit inmiddels schoongemaakt door de ECC unit te demonteren en het motortje voorzichtig schoon te blazen.
Nu maar afwachten of hiermee het probleem opgelost is.
Nu maar afwachten of hiermee het probleem opgelost is.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 jan 2011, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren