Remleiding doorgeroest.
-
Stefan85
Re: Remleiding doorgeroest.
ondertussen is mijn wagen terug uit herstelling. Ik ga dan inderdaad preventief ook de andere remleiding behandelen. Wil niet dat dit me nog eens overkomt, rijden zonder remmen is toch vrij risky :p
@ danpy: ??? hoezo je haalt ze er zo uit? 
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- largeproject
- Contacteer:
Stefan85 schreef:Wat maak ik vandaag allemaal mee...
(lang leve de handrem)
Hoezo?????
Als om wat voor een reden op 1 van de wielen de remdruk wegvalt dan remt de auto nog altijd op 3 andere wielen,zo zijn de systemen gefarbriceerd,is ook een verplichting om het zo te hebben.
- largeproject
- Contacteer:
daNpy schreef:buutnhuus schreef:een liefhebber. Je haalt ze er meteen uit.
Wat heeft dat met "een liefhebber te maken" ??
Echt niet dat ik de complete tank,uitlaat,cardan ga demonteren als ik via een alternatieve manier deze remleiding ook veilig langs de tank kan opleggen.
Sterker nog ik zal alleen het stuk vervangen wat echt slecht is en terplaatse een anderen leiding maken.
-
mechanic01
toevallig voor mijn e46 ook een stukje remleiding besteld, je zal je verbazen wat dat orgineel bij de dealer kost, kost geen niks. Rechts achter laatste stukje naar het wiel kost iets van 6 euro. Je krijgt hem dan compleet maar wel recht en moet hem zelf buigen.
Voor die paar euro is het geklooi met koperen leiding denk ik meer werk.
Voor die paar euro is het geklooi met koperen leiding denk ik meer werk.
-
Griffendahl
Imho echt onzin, een van de remleidingen kwaaltjes, ongeacht automerkl of type. Niet dat de E46 zo heilig is, maar dit komt echt bij alle auto's voor na verloop van tijd. Of vind je bandenslijtage ook een E46 kwaaltje ??ArnoldC schreef:Inderdaad een van de vele e46 kwaaltjes![]()
Ben apk keurmeester dit is sinds vorig jaar een extra aandachtspunt van steekproefcontroleur van de RDW
Komt vooral achter voor bij E36 en E46 vind dit vreemd komt voorheen niet voor en rij al jaren bmw
heeft misschien temaken met pekel van vorig jaar mijn eigen auto heeft het ook ,opgeschuurd en geverfd van de zomer gedaan maar nu alweer roestig, ga beide remleidingen achter verv.
Tip verv door koperen leidingen roesten nooit meer ,je mag de remleiding ook iets verleggen zodat je de tank er niet onder uithoeft tehalen, vast zetten met beugeltjes met rubber erin ,ga ik ook doen
jw
Komt vooral achter voor bij E36 en E46 vind dit vreemd komt voorheen niet voor en rij al jaren bmw
heeft misschien temaken met pekel van vorig jaar mijn eigen auto heeft het ook ,opgeschuurd en geverfd van de zomer gedaan maar nu alweer roestig, ga beide remleidingen achter verv.
Tip verv door koperen leidingen roesten nooit meer ,je mag de remleiding ook iets verleggen zodat je de tank er niet onder uithoeft tehalen, vast zetten met beugeltjes met rubber erin ,ga ik ook doen
jw
-
Stefan85
Zonder remolie in je systeem zal je sowieso niet veel kunnen remmen eh. Ik duwde mijn pedaal helemaal tot op de bodem.largeproject schreef:Stefan85 schreef:Wat maak ik vandaag allemaal mee...
(lang leve de handrem)
Hoezo?????
Als om wat voor een reden op 1 van de wielen de remdruk wegvalt dan remt de auto nog altijd op 3 andere wielen,zo zijn de systemen gefarbriceerd,is ook een verplichting om het zo te hebben.
-
Dial_888
Een paar weken geleden was ik tijdens de apk ook aan de beurt...... (|
Keurmeester heeft de korte stukjes naar de achterwielen ook nauwkeuriger bekeken en afgekeurd, extra aandachtspunt.. :?
Maar wat wil je, 10 jaar in de pekel en nattigheid eist een op gegeven moment zijn tol. Kortom, laten vervangen en het autootje was weer goedgekeurd
Keurmeester heeft de korte stukjes naar de achterwielen ook nauwkeuriger bekeken en afgekeurd, extra aandachtspunt.. :?
Maar wat wil je, 10 jaar in de pekel en nattigheid eist een op gegeven moment zijn tol. Kortom, laten vervangen en het autootje was weer goedgekeurd
-
Stefan85
Wat was de kostprijs voor de remleiding linksachter? Deze loopt helemaal tot voor en is naar het schijnt nog lastig (veel werk) om te vervangen.
- largeproject
- Contacteer:
Stefan85 schreef:Zonder remolie in je systeem zal je sowieso niet veel kunnen remmen eh. Ik duwde mijn pedaal helemaal tot op de bodem.largeproject schreef:Stefan85 schreef:Wat maak ik vandaag allemaal mee...
(lang leve de handrem)
Hoezo?????
De olie die naar de overige leidingen lopen blijft daar gewoon zitten en die pomp je ook niet weg,dus zal ie gewoon remmen moeten of je hebt een ander probleem derbij.
hoi
Als er 1 remleiding lek is , dan blijft er even rem vloeistof in de andere leidingen , tot potje leeg is ,dus als je hem laat staan bv hele nacht loopt hij helemaal leeg. dus zeer gevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jw
Als er 1 remleiding lek is , dan blijft er even rem vloeistof in de andere leidingen , tot potje leeg is ,dus als je hem laat staan bv hele nacht loopt hij helemaal leeg. dus zeer gevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jw
Even nuanceren:
Nope, zolang je niet op het pedaal trapt loopt de olie in de andere leidingen er niet uit en wanneer het lek in de kapotte leiding niet te groot is blijft hier ook de remolie instaan. Er staat namelijk geen druk op het systeem zonder pedaaldruk.
Yup, na een tijdje met een lekke remleiding gereden te hebben zal er uiteindelijk te weinig remvloeistof bij de remcilinder zitten en ga je lucht verpompen. Nu trap je het rempedaal tot aan de bodem in.
Elke auto heeft een gescheiden remsysteem (gekruist links/rechts - voor/achter) dus plotseling geen remdruk en geen remmen wordt hierdoor voorkomen. Is de lekkage echter zo groot of duurt hij al zo lang dat er geen remvloeistof meer bij de remcilinder zit dan heb je idd geen remmen meer en kun je trappen wat je wilt.
Let bij het wegrijden daarom altijd even op of je geen verdachte natte plekken onder je auto ziet liggen. Je hoeft hiervoor niet door de knietjes te gaan maar gewoon wegrijden en even kijken naar de plek waar je auto geparkeerd stond.
Nope, zolang je niet op het pedaal trapt loopt de olie in de andere leidingen er niet uit en wanneer het lek in de kapotte leiding niet te groot is blijft hier ook de remolie instaan. Er staat namelijk geen druk op het systeem zonder pedaaldruk.
Yup, na een tijdje met een lekke remleiding gereden te hebben zal er uiteindelijk te weinig remvloeistof bij de remcilinder zitten en ga je lucht verpompen. Nu trap je het rempedaal tot aan de bodem in.
Elke auto heeft een gescheiden remsysteem (gekruist links/rechts - voor/achter) dus plotseling geen remdruk en geen remmen wordt hierdoor voorkomen. Is de lekkage echter zo groot of duurt hij al zo lang dat er geen remvloeistof meer bij de remcilinder zit dan heb je idd geen remmen meer en kun je trappen wat je wilt.
Let bij het wegrijden daarom altijd even op of je geen verdachte natte plekken onder je auto ziet liggen. Je hoeft hiervoor niet door de knietjes te gaan maar gewoon wegrijden en even kijken naar de plek waar je auto geparkeerd stond.
Laatst gewijzigd door bmwpeter op 31 dec 2010, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Ik zou nooit en te nimmer met een remleiding ONDER de tank rond gaan rijden.largeproject schreef:daNpy schreef:een liefhebber. Je haalt ze er meteen uit.
Wat heeft dat met "een liefhebber te maken" ??
Want als het allemaal goedkoop moet, kan ik me al weer helemaal voorstellen hoe dat "gemaakt" wordt.
REVIN short shifters! Voor bijna alle BMW's.
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
6-naar-4 of 8-naar-4 cilinder toerentalsignaal omvormers, voor als de codeerpluggen niet verkrijgbaar zijn.
De AutoFans.nl Trackday kalender!
Griffendahl schreef:Imho echt onzin, een van de remleidingen kwaaltjes, ongeacht automerkl of type. Niet dat de E46 zo heilig is, maar dit komt echt bij alle auto's voor na verloop van tijd. Of vind je bandenslijtage ook een E46 kwaaltje ??ArnoldC schreef:Inderdaad een van de vele e46 kwaaltjes![]()
dat bedoelde ik dus ook al aan te stippen. Als er twee keer een probleempje met een bepaald onderdeel is wordt het meteen een kwaal genoemd.
Ga je het bij bmw's in het algemeen over draagarmrubbers hebben dan zeg ik jah, das een kwaal.
Maar een doorgerotte remleiding gebeurt bij heel veel auto's, net als kromme remschijven en lekke remcilinders (bij trommelremmen).