Zoek iemand die een Set draagarmen kan monteren Buurt Rdam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
daaj.mensinga

Zoek iemand die een Set draagarmen kan monteren Buurt Rdam

Bericht door daaj.mensinga » 31 dec 2010, 00:38

Hallo,

Ik heb een nieuwe set draagarmen gekocht.
Ik heb alleen iemand nodig die de draagarmen voor een mooie vergoeding kan plaatsen aangezien niet alle garage's iemand anders zijn spullen wilt monteren.

Heeft iemand tijd of intresse?
reageer of mail

Groetjes,

Daniel

bmwpeter

Re: Zoek iemand die een Set draagarmen kan monteren Buurt Rdam

Bericht door bmwpeter » 31 dec 2010, 10:05

Het makkelijkst werken is om de auto op een hefbrug te zetten zodat je wat beter onder de auto kunt werken.

Met een beetje zoeken moet er toch wel een universeel garagebedrijfje zijn die ze voor je wil monteren ook al breng je zelf de draagarmen mee.

Probeer anders eens bij CVS in Oudenbosch:

http://www.cvstuning.nl/

Succes :)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 31 dec 2010, 11:48

Ik snap de garage best, zij moeten het grotendeels hebben van de kortingen die ze krijgen op onderdelen.
De werkuren zijn niet de hoofdmoot waar ze het van moeten hebben, omdat ze geen dealerprijzen kunnen vragen.

Gun een garage dan ook z'n onderdelen en ontvang dan ook gewoon garantie op het uitgevoerde werk.
Die paar tientjes verschil moeten het dan toch ook niet rekken (| .
Als er na 3 maanden dan ineens wat met de auto is wordt er ook nog vaak verwacht dat ze het op gaan lossen. Ik snap dus wel dat er niet happig op gedaan wordt om meegebrachte onderdelen te monteren.

Wij doen het ook niet, tenzij het echt goede terugkomende klanten zijn die iets heel specifieks hebben waar echt naar gezocht moet worden om het te kunnen krijgen (niet makkelijk te bestellen bij dealer of onderdelenhandel)
Zo hebben we bijvoorbeeld een klant met meerdere auto's en een pas geimporteerde e28 M5.
Daar zijn bepaalde onderdelen niet meer van te bestellen en dan worden er uiteraard uitzonderingen gemaakt.
Maar als de beste man met zijn eigen bandjes aan komt lopen omdat ze een tientje goedkoper zijn (wat overigens niet zal gebeuren bij zo'n persoon) dan krijg je of een dikke rekening voor de uren of je gaat maar ergens anders heen.

En ik moet zeggen dat ik het ook niet meer dan logisch vind. Iedereen moet eten en gun elkaar dan ook eens wat.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bofkont

Bericht door bofkont » 31 dec 2010, 15:09

:stupid:
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

daaj.mensinga

Bericht door daaj.mensinga » 31 dec 2010, 15:58

IEMAND GEVONDEN MET EEN BRUG!
Bedank voor de reactie's.
En Fabian79 Beetje lulllig om te zeggen.
Maar sommige mensen zijn niet zo dom om bij een dealer 500eu te betalen terwijl het ook goedkoper kan.
Maar dat is iemand z'n eigenkeus dus moet je niet zo beledigd doen.

Daniel

vegito

Bericht door vegito » 01 jan 2011, 11:44

Irrelevante opmerking verwijderd

Moderatoropmerking Darudevampire
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 01 jan 2011, 13:49

daaj.mensinga schreef:IEMAND GEVONDEN MET EEN BRUG!
Bedank voor de reactie's.
En Fabian79 Beetje lulllig om te zeggen.
Maar sommige mensen zijn niet zo dom om bij een dealer 500eu te betalen terwijl het ook goedkoper kan.
Maar dat is iemand z'n eigenkeus dus moet je niet zo beledigd doen.

Daniel
Ten eerste ben ik absoluut niet beledigd en kan ik het ook begrijpen dat je probeert om zelf de kosten iets te drukken. Ook ik kom niet bij een dealer omdat ik dat simpelweg oplichters vind qua werkplaatstarieven. De gemiddelde monteur die in de werkplaats rondloopt heeft evenveel kennis als jij en ik, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen ;) . Uiteraard zijn er wel monteurs die het wel weten, maar die zijn redelijk schaars en doen vaak niet de "simpele" onderhoudsbeurten.

Ik heb het gewoon over de normale vrije garagehouder die hard moet werken voor z'n centen.
Ik probeerde alleen maar aan te stempelen dat voor die paar tientjes verschil je veel makkelijker te werk gaat en gewoon de (in mijn ogen) gewenste service en garantie op de reparatie krijgt. Altijd maar het onderste uit de kan willen hebben is in mijn ogen niet netjes.
Bijkomend voordeel is volgens mij dat je service en vertrouwen van beide zijden alleen maar beter wordt na mate je meerdere keren bij dezelfde garage bent geweest.

Iedereen moet doen wat ie zelf wilt, maar ik kan echt helemaal begrijpen waarom een garagehouder weigert om meegebrachte onderdelen te monteren. Kwestie van garantie en gezeur voorkomen. ;)

Ik probeerde dus alleen maar aan te stippen waarom bepaalde garages moeilijker doen over meegebrachte onderdelen. Er is namelijk best wel een hoop troep te koop en de garage krijgt dan altijd de schuld.

No offence en succes met je project.

happy 2011
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”