winterbanden
Re: winterbanden
Met zomerbanden kun je ook gewoon prima rijden met dit weer, je hebt met winterbanden inderdaad meer grip maar het is niet zo dat het rijden met zomerbanden in de sneeuw onmogelijk is. Je moet wat beter oppassen en je rijstijl aanpassen, meer niet. Daarnaast geloof ik niet dat automobilisten met winterbanden onder de auto (veel) minder ongelukken veroorzaken..
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Ik rij gewoon met mijn zomerbanden en totaal geen problemen.. je moet wel je rijstijl aanpassen voor de rest gewoon te doen. men denk dat je met winterbanden onsterfelijk bent ofzo.. crossen keihard. Als je glijdt dan glij je ook met winterbanden. Kon wel lekker driften. 

Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Het gaat er niet om of je wel of niet kan rijden met zomer/winterbanden en het is ook helemaal prima dat mensen hun rijgedrag aanpassen. Maar het gaat erom dat je met dit weer met winterbanden meer grip hebt en boven alles dat het veiliger is voor jezelf en je mede weggebruikers (tenzij je idd denkt dat je onsterfelijk bent
). Maar daar zullen we het allemaal wel over eens zijn.

Alleen zo jammer dat de ongelukken die ze hebben er vaak mee te maken hebben dat er weer zo'n gek op zomerbanden met een vaartje van 30 km/h over een 80 km/h weg probeert zijn rijstijl aan te passen...FG99 schreef: Daarnaast geloof ik niet dat automobilisten met winterbanden onder de auto (veel) minder ongelukken veroorzaken..
Ja want dan is er de idioot op winterbanden die daar met 120 km/h voorbij komt zo van 'ik heb winterbanden, mij kan niks overkomen' en dan op een ander botst.Griffendahl schreef:Alleen zo jammer dat de ongelukken die ze hebben er vaak mee te maken hebben dat er weer zo'n gek op zomerbanden met een vaartje van 30 km/h over een 80 km/h weg probeert zijn rijstijl aan te passen...FG99 schreef: Daarnaast geloof ik niet dat automobilisten met winterbanden onder de auto (veel) minder ongelukken veroorzaken..
Tuurlijk zijn winterbanden veiliger, maar het ligt vooral aan de bestuurder en in veel mindere mate aan de banden..
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Dit zijn allemaal aannames heren! Iemand op zomerbanden rijdt voorzichter en iemand op winterbanden rijdt hard??
Gewoon winterbanden kopen, het kost niet de hele wereld en je rijdt de kleine kinderen op straat niet aan.
Gewoon winterbanden kopen, het kost niet de hele wereld en je rijdt de kleine kinderen op straat niet aan.
Heb je gelijk in, winterbanden zijn gewoon veiliger klaar. Maar niet iedereen heeft het geld ervoor over. Ik dit jaar ook niet, omdat ik de auto net had gekocht en ik een heleboel andere dure zaken veel belangrijker vind. Volgend jaar schaf ik ze zeker wel aan! 

E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Jaa en ze zijn momenteel inderdaad ook super duur! Gelukkig had ik ze vorig jaar al gekocht toen er nog geen sneeuw lag.
Zou gewoon ff vroeg in het seizoen kijken volgend jaar!
Fijne jaarwisseling!
Zou gewoon ff vroeg in het seizoen kijken volgend jaar!
Fijne jaarwisseling!
Zijn niks duurder dan normaal. Alleen zijn de gangbare maten slecht te verkrijgen
Hoor wel van veel mensen dat ze in de zomer veel goedkoper zijn en dat er nu een halve prijzenoorlog aan de gang is 

Laatst gewijzigd door Gast op 29 dec 2010, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
Nou ze drijven de prijzen wel op hoor..maar dat zegt natuurlijk ook veel bij het bedrijf waar ik aan het kijken was voor de auto van mijn vriendin