Problemen met huidige verlaging
Problemen met huidige verlaging
Het is helaas een heel verhaal geworden.....
Ik ben niet tevreden met de verlaging van mijn BMW 320D touring. Hij is momenteel te laag. Enkele drempels zijn te hoog en nog vervelender somige parkeergarages kan ik niet in (vooral in het buitenland). . Daarnaast wil ik met wintersport gewoon sneeuwkettingen kunnenn gebruiken.
Ik heb een aantal opties waartussen ik niet echt kan kiezen:
1) Terug naar orginele standaardveren:
Met deze veren vond ik de auto niet zo stabiel in bochten op hoge snelheid (leek wat te deinen met scherper stuurbewegingen). Ik had zelf het vermoeden dat mijn dempers wellicht versleten waren (150k km's oud) maar op de testbank bleken ze in orde. Met de verlagingsveren was het stabiliteitsprobleem verdwenenen
- Zouden de dempers toch versleten zijn of moet ik hem echt verlagen voor meer stabiliteit?
2) Verlagen met Eibach pro-line veren
Ik weet dat deze veren erg populair zijn op dit forum. Een search op vervelende ervaringen in parkeergarages leverde niets op.
- Heeft niemand problemen (schurende bodemplaat of erger de parkeergarage niet inkunnen)?
3) Verlagen met een M verlagingspakket
Ik begreep dat die dan ong 20mm zakt tov orgineel wat mij vrij veilig lijkt.
- Heeft iemand hiermee vervelende ervaringen?
- Waar zijn deze te verkrijgen
Indien de dempers vervangen moeten worden dacht ik aan een kombinatie met Bilstein B8 schokbrekers. Met B8 dempers kan ik echter niet meer terug naar standaardveren.
- Zijn B8 dempers niet te stug?
- Zijn B6 dempers wellicht een betere keus (kan ook in combinatie met standaardveren)?
- Zijn B6 dempers even stug als B8 dempers?
Ik ben niet tevreden met de verlaging van mijn BMW 320D touring. Hij is momenteel te laag. Enkele drempels zijn te hoog en nog vervelender somige parkeergarages kan ik niet in (vooral in het buitenland). . Daarnaast wil ik met wintersport gewoon sneeuwkettingen kunnenn gebruiken.
Ik heb een aantal opties waartussen ik niet echt kan kiezen:
1) Terug naar orginele standaardveren:
Met deze veren vond ik de auto niet zo stabiel in bochten op hoge snelheid (leek wat te deinen met scherper stuurbewegingen). Ik had zelf het vermoeden dat mijn dempers wellicht versleten waren (150k km's oud) maar op de testbank bleken ze in orde. Met de verlagingsveren was het stabiliteitsprobleem verdwenenen
- Zouden de dempers toch versleten zijn of moet ik hem echt verlagen voor meer stabiliteit?
2) Verlagen met Eibach pro-line veren
Ik weet dat deze veren erg populair zijn op dit forum. Een search op vervelende ervaringen in parkeergarages leverde niets op.
- Heeft niemand problemen (schurende bodemplaat of erger de parkeergarage niet inkunnen)?
3) Verlagen met een M verlagingspakket
Ik begreep dat die dan ong 20mm zakt tov orgineel wat mij vrij veilig lijkt.
- Heeft iemand hiermee vervelende ervaringen?
- Waar zijn deze te verkrijgen
Indien de dempers vervangen moeten worden dacht ik aan een kombinatie met Bilstein B8 schokbrekers. Met B8 dempers kan ik echter niet meer terug naar standaardveren.
- Zijn B8 dempers niet te stug?
- Zijn B6 dempers wellicht een betere keus (kan ook in combinatie met standaardveren)?
- Zijn B6 dempers even stug als B8 dempers?
Re: Problemen met huidige verlaging
Als ik jou was.
Zou ik voor een schroefset gaan van FK. Die heb ik ook.
Ik wou ook het stabielere wegligging dan de orginele onderstel, vandaar dat ik voor dit schroefset ben gegaan.
Mijn schroefset is lekker stabiel + hij is niet gelijk ver verlaagd. Ik heb hem nu wat hoger laten schroeven dan voorheen omdat die met de 15'' winterwielen wel problemen met zich meebracht. Ik heb nu totaal geen last van stijlhoge drempels of wat dan ook.
Mijn schroefset kan je net zo hoog als standaard hoogte van bmw schroeven en dan toch nog de stugge onderstel houden.
Ook is de schroefset nog lekker comfortabel.Dit is een hele goede prijs- kwaliteit verhouding.
Zou ik voor een schroefset gaan van FK. Die heb ik ook.
Ik wou ook het stabielere wegligging dan de orginele onderstel, vandaar dat ik voor dit schroefset ben gegaan.
Mijn schroefset is lekker stabiel + hij is niet gelijk ver verlaagd. Ik heb hem nu wat hoger laten schroeven dan voorheen omdat die met de 15'' winterwielen wel problemen met zich meebracht. Ik heb nu totaal geen last van stijlhoge drempels of wat dan ook.
Mijn schroefset kan je net zo hoog als standaard hoogte van bmw schroeven en dan toch nog de stugge onderstel houden.
Ook is de schroefset nog lekker comfortabel.Dit is een hele goede prijs- kwaliteit verhouding.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Ik heb ook lang zitten twijfelen over een verlaging. Eibach Pro was voor mij het maximum, had ik al bedacht. Maar ik ben op een gegeven moment gaan meewegen dat ik probleemloos vier of vijf man plus bagage wil kunnen vervoeren en dat we hier in de buurt nogal wat drempels hebben met een hoogte van het Himalayagebergte, dus ik heb besloten er helemaal van af te zien. Optisch minder mooi en het deint wat meer, maar ja. Dat liever dan overal overheen schuren en je complete bumperkit, uitlaat en onderstel aan gort rijden.
Laatst gewijzigd door Mikkie op 28 dec 2010, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Griffendahl
Ik rijd vrij laag met een goede schroefset en heb eigenlijk vrijwel nergens last. Sinds mijn vriendin de auto gebruikt heeft ze op 1 plek wel last waar ze vaak komt. De auto gaat nu iets omhoog, het grote voordeel van een schroefset is dat het je in staat stelt de balans te vinden tussen mooi. comfortabel en praktisch. Blijkt dat een half jaar nadien dat punt voor jou toch ergens anders zit kan je die gewoon bijstellen naar wat je op dat moment ideaal vindt.
Ik heb ook een schroefset overwogen maar over het algemeen verlagen deze minimaal 30mm wat gelijk is aan de Eibach pro kit. Ook zijn er veel schroefsets op de markt waarbij ik vraagtekens heb bij de kwaliteit. Welke merk en type schroefset gebruiken jullie? Ik kon zo gauw geen FK schroefset vinden die ook op de standaardhoogte kan worden ingesteld (min 30mm).
Niemand die zijn ervaringen met de Eibach Pro kit kan delen?
Daar is meer dan genoeg over te vinden als je de zoekfunctie gebruikt...
ik heb een fk schroefset. En het lijkt nu omdat ik hem op geschroefd voor vooral, op een eibach pro. Als ik hem voor en achter helemaal omhoog schroef. Dan zit ik echt niet ver van de orginele hoogte..Toen ik het er onder liet zetten, dacht ik ook dat hoogste stand al laag genoeg zou zijn niet dus, ik ben zeker drie keer terug gegaan om hem steeds lager te laten zetten omdat ik het op de eibach pro vond lijken en dat niet mijn reden was om voor een schroefset te gaan. Geloof mij als ik de fk op zijn hoogst laat zetten, dan zou het van de buitenkant lijken op de orginele hoogte, maar als je zou gaan rijden, dan merk je dat het lekker sportief is.
Kijk anders even in mijn showroom. En trouwens een schroefset is wat stugger he dan met een eibach pro. Dus je zou dan met sportwielen minder doorveren en drempels raken, in tegenstelling met de winter als je bijvoorbeeld op 15 inch staal rijdt.
Kijk anders even in mijn showroom. En trouwens een schroefset is wat stugger he dan met een eibach pro. Dus je zou dan met sportwielen minder doorveren en drempels raken, in tegenstelling met de winter als je bijvoorbeeld op 15 inch staal rijdt.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
Martijn M3
Ik zou ook voor een schroefset gaan. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Stug is ie dan zeker genoeg, en de hoogte is gewoon naar wens.
M-onderstel is niet mooi. Dan staat ie voor vrij hoog en achter vrij laag.
Alleen veren.... Tsja daar zijn de meningen over verdeeld, ik ben er niet zo voor als je veel onderweg bent en soms een hoop gewicht bij je hebt.
Stug is ie dan zeker genoeg, en de hoogte is gewoon naar wens.
M-onderstel is niet mooi. Dan staat ie voor vrij hoog en achter vrij laag.
Alleen veren.... Tsja daar zijn de meningen over verdeeld, ik ben er niet zo voor als je veel onderweg bent en soms een hoop gewicht bij je hebt.
-
Griffendahl
Tip: KW Street Comfort... Verder zit een 30mm verlaagde auto op een schroefset bij lange na niet zo snel aan de grond als een 30mm verlaagde auto op Eibach Prospeedycon schreef:Ik heb ook een schroefset overwogen maar over het algemeen verlagen deze minimaal 30mm wat gelijk is aan de Eibach pro kit.
+1..
Als je nog lang de auto zult houden en je onderstel precies wilt afstellen qua stugheid dan zou ik zoals griffendahl zegt voor de kw set gaan, alhoewel die prijzig is.
Als je een wat minder budget hebt, zou ik voor de fk ak schroefset gaan, deze kan je echter niet afstellen in stugheid alleen maar in hoogte. Ik vind hem zelf nog lekker comfortabel en het is een top kwaliteit prijs verhouding. Ik wou ook de comfort houden en dat heb ik nog steeds zelf met de 19inch velgen er onder.
Als je nog lang de auto zult houden en je onderstel precies wilt afstellen qua stugheid dan zou ik zoals griffendahl zegt voor de kw set gaan, alhoewel die prijzig is.
Als je een wat minder budget hebt, zou ik voor de fk ak schroefset gaan, deze kan je echter niet afstellen in stugheid alleen maar in hoogte. Ik vind hem zelf nog lekker comfortabel en het is een top kwaliteit prijs verhouding. Ik wou ook de comfort houden en dat heb ik nog steeds zelf met de 19inch velgen er onder.
zelf bezit ik momenteel een ultralage schroefkit. Daar valt weinig aan omhoog te schroeven. Ik moet wel zeggen dat het comfort nog erg aanwezig is. Dat verraste me wel. Ik kom geen parkeergarage in die met stoeptegels aan de voorzijde werken.
Alles gaat eraf, en een Eibach Pro kit komt ervoor terug. Dempers zijn bij Monroe in de aanbieding momenteel. Dat lijkt me een goede zet.
Trouwens een schroef-kit kan ook niet alles. Je kunt wel omhoog en omlaag schroeven, maar uitlijning moet dan iedere keer opnieuw gebeuren. Maar dat terzijde voor als je dit nog niet wist.
Alles gaat eraf, en een Eibach Pro kit komt ervoor terug. Dempers zijn bij Monroe in de aanbieding momenteel. Dat lijkt me een goede zet.
Trouwens een schroef-kit kan ook niet alles. Je kunt wel omhoog en omlaag schroeven, maar uitlijning moet dan iedere keer opnieuw gebeuren. Maar dat terzijde voor als je dit nog niet wist.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Ik weet niet hoe het is met een touring maar over de Eibach Pro-Kit voor de coupé ben ik zeer te spreken. Het zijn de beste 160 euro die ik ooit uitgegeven heb aan m`n auto
Nooit problemen met drempels of parkeergarages 
Ik was niet op de hoogte dat je bij een schroefset na het aanpassen van de rijhoogte weer opnieuw moest uitlijnen. Niet erg praktisch dus. Daarnaast geven eigenlijk alle fabrikanten een minimale verlaging van 3cm aan (ook FK en KW). De KW Street Comfort is de enige set die ik kan vinden met een instelbereik van 10 - 40mm (bedankt voor de tip). Helaas is deze set niet voor de E46 touring beschikbaar. Wellicht dat ik dan toch van een schroefset moet afzien aangezien ik niet veel voordeel zie tov veren.
Ik heb ook nog een uitgebreide search aktie gedaan op ervaringen met Eibach pro line veren. Hier en daar wordt er op het forum wel gemeld dat je bij sommige hoge drempels wat rustig aan moet doen. Dit is geen probleem voor mij (ben eraan gewend). Ik wil echter wel gewoon alle parkeergarages inkunnen!! Nergens worden er problemen met parkeergarages gemeld.
- Niemand verveldende ervaringen?
De orginele M kit wort vooral als lelijk ervaren (meer verlaging achter) dus dit is wellicht niet de beste optie.
Al met al denk ik momenteel dat een Eibach Pro set wellicht de beste optie is.
Ik overweeg ook Bilstein B6 dempers (ipv B8). Ik begreep van forumleden dat deze dempers iets stugger zijn maar toch nog redelijk comfortabel blijven. Tevens kan ik met deze dempers eventueel nog terug naar de standaard rijhoogte.
Ik heb ook nog een uitgebreide search aktie gedaan op ervaringen met Eibach pro line veren. Hier en daar wordt er op het forum wel gemeld dat je bij sommige hoge drempels wat rustig aan moet doen. Dit is geen probleem voor mij (ben eraan gewend). Ik wil echter wel gewoon alle parkeergarages inkunnen!! Nergens worden er problemen met parkeergarages gemeld.
- Niemand verveldende ervaringen?
De orginele M kit wort vooral als lelijk ervaren (meer verlaging achter) dus dit is wellicht niet de beste optie.
Al met al denk ik momenteel dat een Eibach Pro set wellicht de beste optie is.
Ik overweeg ook Bilstein B6 dempers (ipv B8). Ik begreep van forumleden dat deze dempers iets stugger zijn maar toch nog redelijk comfortabel blijven. Tevens kan ik met deze dempers eventueel nog terug naar de standaard rijhoogte.
Eibach Pro kit veren samen met Koni FSD's is echt een super combi. Comfortabel maar toch sportiever dan een oem sportonderstel.