Joystick spiegel bediening.
Joystick spiegel bediening.
Hey Mensen,
Ik heb orginele M3 buitenspiegels gekocht !
En ben dus bezig met aansluiten van de spiegels.
Aangezien ik geen memory in mijn auto heb.
Ik heb ook gezien dat op het forum staat hoe je dat kan aansluiten zonder memory.
Doormiddel van eventuele knopje van de Zonnenrollo te gebruiken.
Dit vindt ik eerlijk gezegt niet zo mooi.
Ik heb dus gehoort via via dat er wel Joystick's zijn met een extra knopje erop.
Zodat de spiegels in of opgeklapt kunnen worden.
Nou is mijn vraag bestaat dit werkelijk ?
Of alleen bij de nieuwere 3-Serie's
Mvg Scoopyy...
Ik heb orginele M3 buitenspiegels gekocht !
En ben dus bezig met aansluiten van de spiegels.
Aangezien ik geen memory in mijn auto heb.
Ik heb ook gezien dat op het forum staat hoe je dat kan aansluiten zonder memory.
Doormiddel van eventuele knopje van de Zonnenrollo te gebruiken.
Dit vindt ik eerlijk gezegt niet zo mooi.
Ik heb dus gehoort via via dat er wel Joystick's zijn met een extra knopje erop.
Zodat de spiegels in of opgeklapt kunnen worden.
Nou is mijn vraag bestaat dit werkelijk ?
Of alleen bij de nieuwere 3-Serie's
Mvg Scoopyy...
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket
-
Griffendahl
Re: Joystick spiegel bediening.
Ik heb zo'n knopje, maar niet werkend kunnen krijgen met originele M3 spiegels, mocht je eruit komen wil ik graag weten hoe. 't Is in ieder geval niet een kwestie van simpelweg de juiste draadjes aan elkaar knopen.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Bukko heeft dit werkend gekregen, door een knop in de knoppenbalk hiervoor te gebruiken.
Het lijkt me dat je dit wel werkend kan krijgen, door de knop bij de joystick hiervoor te gebruiken.
Het lijkt me dat je dit wel werkend kan krijgen, door de knop bij de joystick hiervoor te gebruiken.
Dat bestaat zeker ja, als je fabriek af opklapbare spiegels hebt zit er een klein knopje naast de joystick waarmee je het opklappen bedient. Voor mij was het gewoon een kwestie van orginele spiegels uittrekken, M3 spiegels inprikken en alles werkte. Maargoed, ik heb dan ook memory en had al opklapbare spiegels.
-
Griffendahl
Ter info, ik had ook standaard elek inklapbare spiegels, een sedan en geen memory.
Als je de "Bukko manier" gebruikt kun je de originele spiegel schakelaar niet gebruiken om te klappen. Die van de zonnerollo geeft nl. langere tijd spanning en dat heb je juist nodig om de spiegels te laten klappen als je geen memory hebt .
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als dat zo is, dan zou je (in theorie uiteraard) een ander relais kunnen monteren voor de opklap functie.
Eentje waarvan de spanning langer wordt doorgegeven.
Eentje waarvan de spanning langer wordt doorgegeven.
Kan gewoon werkend worden gemaakt met originele delen lijkt mij.
Als je geen memory hebt is het een kwestie van andere knop kopen (let op juiste type voor auto zonder mem.) met hierop drukknopje voor opklapfunctie en een spiegel-opklap module (zit achter je dash). Vanaf deze module worden dan de spiegels aangestuurd dus moet je wel een aantal draden leggen vanaf je dash naar je portieren (3 of 4 naar best zijde en 2 naar pass zijde).
Modules staan vaak op ebay(de) en knop kost iets van 40 eur bij de dealer.
Als je geen memory hebt is het een kwestie van andere knop kopen (let op juiste type voor auto zonder mem.) met hierop drukknopje voor opklapfunctie en een spiegel-opklap module (zit achter je dash). Vanaf deze module worden dan de spiegels aangestuurd dus moet je wel een aantal draden leggen vanaf je dash naar je portieren (3 of 4 naar best zijde en 2 naar pass zijde).
Modules staan vaak op ebay(de) en knop kost iets van 40 eur bij de dealer.
BMW 318CI 2003 M-Technik II 
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die het in zijn geheel werkend hebben gekregen zonder de ''bukko'' manier toe te passen...
wie diegene alles vastleggen op de foto en er een DIY van maken? het liefst met part nummers....
Danku
wie diegene alles vastleggen op de foto en er een DIY van maken? het liefst met part nummers....
Danku
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
-
Griffendahl
Ted, heb jij ook nog handmatige stoelbediening ??