E46 trekt nauwelijks op

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: E46 trekt nauwelijks op

Bericht door Griffendahl » 27 dec 2010, 15:51

Ashley Present schreef:Wou deze anders bestellen op het net ( http://www.maf-sensors.nl/a-14105017/we ... -722684090 ) en die er in steken. maar dit is dan geen goed idee volgens jou?
Nee, daar zou ik niet aan beginnen nee... Geen duurzame oplossing. Imho ondervang je dan niet de oorzaak van het probleem maar vervang je de onderdelen die stuk gaan omdat er iets anders eigenlijk niet goed is. 't Is dan uiteindelijk wachten tot het weer stuk gaat.

Ik vervang bij dit soort dingen juist de probleemveroorzaker en vervang of repareer daarna de delen die een klap hebben gekregen door voorgaande onderdeel. Als er een gat in je carterpan zit ga je ook niet continue olie bij vullen omdat de olie eronder weer uit loopt, dan begin je met een nieuw carterpan :!

Ashley Present

Bericht door Ashley Present » 27 dec 2010, 16:00

Daar heb je wel gelijk in ;)
zou alleen niet weten wat de oorzaak kan zijn voor het stuk gaan van een LMM :?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 dec 2010, 16:05

Zoals al gezegd zorgt de originele behuizing hiervoor. De behuizing stuurt de lucht eigenlijk niet ideaal langs sensor, dat zorgt ervoor dat de sensor relatief snel vervuilt. De verbeterde versie die de dealer in je auto plaatst is een sensor EN een behuizing. Deze behuizing is afwijkend van degene die standaard in je auto zit en zorgt ervoor dat de sensor nog nauwelijks vervuilt kan raken.

Omdat ook de gemeten waarden veranderen door deze andere behuizing moet deze luchtmassameter ingeleerd worden bij de dealer, er moet als het waren een correctiefactor op de gemeten waarden toegepast worden.

Ashley Present

Bericht door Ashley Present » 27 dec 2010, 16:10

Oke! Dan zal ik eens bij de dealer langsgaan. Enig idee wat het kostenplaatje hiervan is?

En echt al bedankt voor de uiterst nuttige info! :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 27 dec 2010, 16:13

Niet goedkoop helaas... :roll: Een ruime 400 euro meen ik me te herinneren, heb het 3 jaar geleden gedaan... Ben inmiddels 150.000 km verder en nog geen enkel probleem er mee gehad. In tegenstelling tot mensen die er rond hetzelfde moment Pierburgs instaken ;)

Stel je je dan straks ook even voor ;) ??

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”