kriszty schreef:Had op diverse duitse forums al gelezen dat de versnellingsbak niet verder dan 730nm kan .
Dat mijn 335d standaard al 302pk had ( gemeten ), is niet ongewoon , BMW schijnt op dit punt toch voorzichtig te zijn, oftewel de meeste hebben al standaard meer dan 286pk.
340-350pk en max. 690nm is een veilige tuning, wil je meer dan kan bij te hoge koppel pieken de bak problemen geven ( te heet ) en het roetfillter kan dan ook problemen geven. ( deze kan je dus ook laten weghalen , en kan je iets meer PK,s halen )
Dit geldt uiteraard ook voor de 535d
Beek is i.d. geen ziptuning !!, software wordt uitgelezen en vervolgens op maat aangepast !
prijs was 495 incl. metingen op de rollenbank
Bedankt voor het delen van je ervaringen met Van Beek - iedereen is toch voorzichtig met z'n mooie Beemer !
Ik kwam op Duitse E60 forums ook al het getal van 710 Nm tegen als max voor de koppeling en versnellingsbak - maar niemand onderbouwde dat getal met feiten, dus het kan ook een buikgevoel zijn.
Aangezien 710 Nm toch wel de max is voor betaalbare tuning vind ik het wel best zo - meer hoef ik niet !
En het zal vooral schelen hoe je ermee omgaat; ga je vaak vanuit stilstand vol op het gas staan, of wil je vanaf 140 km/u zo snel mogelijk wegrijden bij een achterligger; dat is een groot verschil in belasting van je auto.
Als ik er straks 340pk/690Nm in heb zitten, ben ik zeker weten heeeeeel tevreden !
Krizty - weet jij ook of je begrenzing op 250 km/u er nu uit is ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti