Verschil tussen Amerikaanse en Europese M3 cabrio

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Griffendahl

Re: Verschil tussen Amerikaanse en Europese M3 cabrio

Bericht door Griffendahl » 16 dec 2010, 08:07

BM-DUB schreef:^^voor die extra 10pk zou ik de moeite ook niet nemen.
Ik denk ik wel, niet per sé om die 10pk... Maar dat is toch geen manier van kats inbouwen. Gewoon een restrictie in je spruitstukken, durf te wedden dat het blok gewoon lekker loopt en lekkerder doortrekt omdat de flow van die euro-headers gewoon serieus beter is.

Denk nog niet eens dat je die 10pk echt zo zeer merkt, maar je zult gewoon merken dat je blok wat vrijer kan ademen...

Gebruikersavatar
Siemi
Berichten: 1824
Lid geworden op: 21 aug 2007, 12:49
Locatie: Kleve

Re: Verschil tussen Amerikaanse en Europese M3 cabrio

Bericht door Siemi » 17 dec 2010, 20:06

B46 schreef:Idd, waarschijnlijk als (lichte) schade M3 vanuit USA gekomen, zo komt 90% binnen namelijk :)
Wat lekker suggestief. Net zoals er nog altijd mensen zijn die aan een Duitse import refereren als een Duitse Deuk. Maar het risico van een auto die hierheen gehaald is door handelaar (snel geld maken) is wel vele malen groter dan van een M3 die bij een dealer staat. Maar iemand die een koopje zoekt komt sowieso niet bij de dealer en komt bij vaak dubieuze okkesies. Dan maakt de afkomst niet uit.

Zo, en nu on topic, in het topic van arjan vind je ook de nodige info. Hij heeft via de RDW geimporteerd en heeft daarvoor de uitlaat omgebouwd naar europees. Was een keuringseis. Via de TUV (dus Duitsland) hoeft dat niet.
http://www.bmwportal.nl/showroom-f29/m3 ... t3630.html
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”