LED binnenverlichting hapert soms

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jos49

LED binnenverlichting hapert soms

Bericht door Jos49 » 10 dec 2010, 12:36

Hoi,

Vorige week de binnenverlichting van mijn E46 vervangen door LED-verlichting. Was op zich een eenvoudige DIY, maar moest wel de LED-lampjes qua pool (+/-) omdraaien om het geheel werkend te krijgen.
Nu valt mij echter wel op dat de binnenverlichting niet altijd aan gaat. Bij het openen van de deuren gaan ze afentoe wél en dan weer niet aan. Hetzelfde geldt wanneer ik de motor uitzet. De ene keer gaat de verlichting aan, de volgende keer weer niet. Ik kan er geen logica in ontdekken.

Iemand bekend met dit fenomeen? En, nog beter, met een oplossing hiervoor?

BMW318I

Re: LED binnenverlichting hapert soms

Bericht door BMW318I » 10 dec 2010, 23:57

gewoon de originele in doen en je bent klaar.

je mag niet zomaar elke led in doen omdat het met weerstand te maken heeft (canbus)
BMW Bayerische Motoren Werke

Jos49

Bericht door Jos49 » 12 dec 2010, 14:11

Ik heb het volgende type gebruikt:

SMD LED Verlichting voor BMW E46 2D/4D 6 cilinders, gekocht bij HLAutomotive

http://www.hlautomotive.com/?act=sp&mod ... ode=B80005

Volgens hun site zouden deze geschikt zijn voor alle types BMW. Iemand hier andere ervaringen mee?

Jos49

Bericht door Jos49 » 02 jan 2011, 16:35

Hoi,

Ik ben er, mede door de reactie van BMW 318i, inmiddels uit. Ben langs gereden bij HLAutomotive en daar wisten ze mij te vertellen dat een face-lift E46 gevoeliger is voor dit soort aanpassingen. Er zijn CANBUS-versie LED's ingegaan en deze werken prima! ;)
Het effect van deze LED-binnenverlichting is groot. Ik persoonlijk vind het een aanwinst voor mijn E46!
Ze zijn gratis en zonder enig probleem vervangen door HLAutomotive. Nette service dus vind ik.

Terwijl ik er was, kon ik de verleiding niet weerstaan om gelijk LED-achterlichten en heldere zij-knipperlichten te laten inbouwen. Ook bijzonder fraai moet ik zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”