Slippende koppeling
-
redbull330d
Re: Slippende koppeling
De garagisten zijn op de hoogte en zullen er de komende dagen werk van maken. Als er nog tips zijn hoor ik ze graag.
Alvast bedankt voor de reacties
Alvast bedankt voor de reacties
-
redbull330d
Er is dus wel degelijk een sperventiel aanwezig bij mijn auto. Morgen gaat het er tussenuit.
Duimen maar
Bedankt voor de goeie raad
Duimen maar
Bedankt voor de goeie raad
-
redbull330d
Het sperventiel is er tussenuit, en tot hiertoe moet ik zeggen dat het verschil toch zeer goed merkbaar is. De koppeling heeft nog wel wat geslipt, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar.
Ik kan bijna terug met een gerust hart het gas induwen. Een fijn gevoel. Hopen dat het nu zo blijft.
@ JdM; bedankt voor het advies
Ik kan bijna terug met een gerust hart het gas induwen. Een fijn gevoel. Hopen dat het nu zo blijft.
@ JdM; bedankt voor het advies
Graag gedaan, fijn dat je een positief verschil merkt.
Kijk ook eens naar het luchtfilter, laatst hoorde ik iemand klagen over het gevoel dat de auto ook doorslipte terwijl het eigenlijk gewoon het smoren van de motor was omdat het luchtfilter bijna dicht zat van ouderdom
.
Misschien dat dat net het laatste beetje "doorslipgevoel" wegneemt? Of zou het nu nog alleen tussen de oren zitten
Kijk ook eens naar het luchtfilter, laatst hoorde ik iemand klagen over het gevoel dat de auto ook doorslipte terwijl het eigenlijk gewoon het smoren van de motor was omdat het luchtfilter bijna dicht zat van ouderdom
Misschien dat dat net het laatste beetje "doorslipgevoel" wegneemt? Of zou het nu nog alleen tussen de oren zitten
-
redbull330d
Tussen mijn oren zal er nog wel iets zitten hoop ik, ik ken ondertussen de volledige werking van een versnellingsbak
Maar ik begrijp het. De auto heeft begin juli nog een groot onderhoud gehad, met de auto naar spanje geweest
Dan wil je geen verrassingen. Dus luchtfilter is nieuw.
Heb er vandaag nog eens goed mee gereden, en geen slip meer. Kan bijna niet geloven dat zo'n klein dom ding zoveel last kan geven. Waarom zet bmw het er eigenlijk tussen, of hebben ze geen weet van dit probleem. Ben ook naar Bmw garages geweest.
Enfin, I'm a happy driver again, thanks to you all
Maar ik begrijp het. De auto heeft begin juli nog een groot onderhoud gehad, met de auto naar spanje geweest
Heb er vandaag nog eens goed mee gereden, en geen slip meer. Kan bijna niet geloven dat zo'n klein dom ding zoveel last kan geven. Waarom zet bmw het er eigenlijk tussen, of hebben ze geen weet van dit probleem. Ben ook naar Bmw garages geweest.
Enfin, I'm a happy driver again, thanks to you all
Als je nog van die 550 euro voor een nieuwe drukgroep af wil dan heb ik nog wel een rekeningnummer voor je, de helft is ook prima

Ik vind het ook vreemd te noemen dat de dealer niet wist dat ie erop zat en je BMW monteur ook niet
Eind goed al goed, dat telt.
Ow en je chip kan er nu ook weer terug in
Ik vind het ook vreemd te noemen dat de dealer niet wist dat ie erop zat en je BMW monteur ook niet
Eind goed al goed, dat telt.
Ow en je chip kan er nu ook weer terug in
BMW heeft het sperventiel (CDV) ertussen gezet als hulp voor onervaren bestuurders zeggen ze..zo lust ik er ook nog wel een paar natuurlijk, ze zijn er zelf achtergekomen dat dit niet helemaal zo werkte en vanaf een bepaald moment hebben ze de CDV's zelf verwijderd 8P
-
redbull330d
Stuur de rekeningnr. maar door
Maar er staan al nieuwe lichtblokken en een M3 bumper vooraan op het verlanglijstje
Heb een mooie replicabumper gevonden voor de voorkant, maar ik vind nergens één voor achteraan. Maar dan moet ik een nieuw topic beginnen zeker als ik hier info over wil.
In ieder geval is mijn auto terug in orde. heb echt geen last meer. Echt onvoorstelbaar dat zoiets klein zoveel kan doen. Ben alleen nog over de motortuning aan het twijfelen. Ik kan ze er gratis terug laten opzetten, en als ik ze niet meer wil krijg ik de helft terug (150 euro). Twijfel, twijfel
Het was zéér leuk met, maar de problemen waren minder. Mss nog even wachten.
Maar er staan al nieuwe lichtblokken en een M3 bumper vooraan op het verlanglijstje
Heb een mooie replicabumper gevonden voor de voorkant, maar ik vind nergens één voor achteraan. Maar dan moet ik een nieuw topic beginnen zeker als ik hier info over wil.
In ieder geval is mijn auto terug in orde. heb echt geen last meer. Echt onvoorstelbaar dat zoiets klein zoveel kan doen. Ben alleen nog over de motortuning aan het twijfelen. Ik kan ze er gratis terug laten opzetten, en als ik ze niet meer wil krijg ik de helft terug (150 euro). Twijfel, twijfel
-
redbull330d
En hier zijn we terug.
Drie weken ging alles goed, maar mooie liedjes duren blijkbaar niet lang. Heb er drie weken echt totaal geen last van gehad.
En dan, miserie miserie |(
Heb dan beslist om een drukgroep van sachs performance te plaatsen. Is gebeurt en ja hoor, nog steeds hetzelfde (|
Nu is er enkel nog het vliegwiel dat niet vervangen is. Ik wil dit eventueel doen, maar dan wil ik toch bijna 100% zeker zijn dat het opgelost raakt...
Ik ga niet nog eens 700 euro weggooien, lijkt me logisch.
Iemand die mij kan helpen met raad, een idee, een link naar één of andere site, alles wat mij kan helpen.
Wil mijn auto echt niet verkopen, maar soms lijkt het de enige oplossing.
Drie weken ging alles goed, maar mooie liedjes duren blijkbaar niet lang. Heb er drie weken echt totaal geen last van gehad.
En dan, miserie miserie |(
Heb dan beslist om een drukgroep van sachs performance te plaatsen. Is gebeurt en ja hoor, nog steeds hetzelfde (|
Nu is er enkel nog het vliegwiel dat niet vervangen is. Ik wil dit eventueel doen, maar dan wil ik toch bijna 100% zeker zijn dat het opgelost raakt...
Ik ga niet nog eens 700 euro weggooien, lijkt me logisch.
Iemand die mij kan helpen met raad, een idee, een link naar één of andere site, alles wat mij kan helpen.
Wil mijn auto echt niet verkopen, maar soms lijkt het de enige oplossing.
Je auto heeft 180.000 gelopen toch. Massa vliegwiel gaat meestal 200.000 ton mee en hooguit met 2x koppeling wissel. Normaal gesproken zou de massa vliegwiel ze werk gewoon kunnen doen maar, je zal meer trilling krijgen en klappen in je aandrijflijn na mate de tijd naderd. Nu is het zo dat je 450nm koppel in totaal heb wat erg veel is en ik geloof dat de vliegwiel dit niet aankan gezien de rek al eruit is. Vliegwielen zijn gevoelig van deze auto's misschien had je het eerder moeten doen altans bij de 2e koppeling wissel aangezien dit onderdeel nog niet verwisseld is. In de koppeling zit het niet het wordt kapot gemaakt door een andere onderdeel. Ik heb vreemde verhalen gehoord over de 2 massa vliegwielen en na het vervangen was alles perfect en soepel. Denk dat dat de zwakke schakel is.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Wat een ellende!
Oooh maar dan hoeft hij nog lang geen nieuw vliegwielvegito schreef:Massa vliegwiel gaat meestal 200.000 ton mee
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok
-
AlpinaDrachten
idd bij 2ton een nieuw vliegwiel is echt niet nodig.
Ik heb in het verleden weleens een koppeling vervangen (geen bmw)
Als ik je verhaal zo lees geloofde ik zowieso al niet dat een sportkoppeling jou probleem zou verhelpen. Als je koppeling niet goed meer is slipt ie door klaar. Niet de ene keer bij volgas wel en de andere keer niet.
Ik denk dat hij niet helemaal goed aangrijpt. Dan denk ik als eerste is je glijlager 100% in orde? Goed ingevet?
Je koppeling glijdt immers als het ware een stukje over je krukas bij het koppelen en ontkoppelen. Wellicht dat hij heel af en toe een beetje blijft hangen door een oneffenheid in het oppervlak van lager of as....! Dit zou verklaren waarom hij het de ene keer misschien wel en de andere keer misschien niet doet.
succes met het vinden van de oplossing. Dit moet op te lossen zijn alleen je kijkt er soms zo makkelijk overheen!!
Ik heb in het verleden weleens een koppeling vervangen (geen bmw)
Als ik je verhaal zo lees geloofde ik zowieso al niet dat een sportkoppeling jou probleem zou verhelpen. Als je koppeling niet goed meer is slipt ie door klaar. Niet de ene keer bij volgas wel en de andere keer niet.
Ik denk dat hij niet helemaal goed aangrijpt. Dan denk ik als eerste is je glijlager 100% in orde? Goed ingevet?
Je koppeling glijdt immers als het ware een stukje over je krukas bij het koppelen en ontkoppelen. Wellicht dat hij heel af en toe een beetje blijft hangen door een oneffenheid in het oppervlak van lager of as....! Dit zou verklaren waarom hij het de ene keer misschien wel en de andere keer misschien niet doet.
succes met het vinden van de oplossing. Dit moet op te lossen zijn alleen je kijkt er soms zo makkelijk overheen!!
-
redbull330d
hallo,
alvast bedankt voor de reacties.
@ JdM; momenteel is de tuning eraf en zit ik dus met het originele koppel van 390 Nm. daarom is het zo onlogisch dat er geen verandering is.
@ AlpinaDrachten; ik denk dat ik weet wat je bedoelt. binnenin zit een flens waar de druklager over schuift, waar de drukgroep tegen zit. deze wordt bedient door een vork d.m.v. een hydraulische pompcilinder. Flens én pompcilinder zijn vervangen, nieuwe koppelingsplaat en 2de nieuwe drukgroep nu, CDV of sperventiel is er tussenuit.
Enkel het vliegwiel nog. Zit nu wel op 200.000 km
Ik snap het echt niet (|
alvast bedankt voor de reacties.
@ JdM; momenteel is de tuning eraf en zit ik dus met het originele koppel van 390 Nm. daarom is het zo onlogisch dat er geen verandering is.
@ AlpinaDrachten; ik denk dat ik weet wat je bedoelt. binnenin zit een flens waar de druklager over schuift, waar de drukgroep tegen zit. deze wordt bedient door een vork d.m.v. een hydraulische pompcilinder. Flens én pompcilinder zijn vervangen, nieuwe koppelingsplaat en 2de nieuwe drukgroep nu, CDV of sperventiel is er tussenuit.
Enkel het vliegwiel nog. Zit nu wel op 200.000 km
Ik snap het echt niet (|
Met andere worden je hebt alles mogelijke weten te vervangen behalve je vliegwiel. Als je motor uit doet hoor je een geluid vanuit de bak of ergens die richting komen?. net voordat ie still valt. Ik geloof sterk dat de vliegwiel de boosdoener is het is een slijtage deel en van 390 naar 420 is een grote sprong als ie al 200.000 erop heeft. Het heeft ook te maken hoe ermee omgegaan is flink toeren gemaakt. Hoe zag je vliegwiel oppervlakte eruit bij je eerst keer vervangen van je koppeling.. hete plekken of egaal spoor?.
Verkocht BMW 320D e90