BMW E46 328i motor stuk en nu opgelost
Re: BMW E46 328i motor stuk en nu?
op zoek gaan naar een 328i motor met weinig kilometers (bv t/m 125.000Km), deze inbouwen en een goede servicebeurt geven.
Waarom moet alles "brand-new" zijn voor een 12 jaar oude auto? De onderdelenlijn.nl opzoeken en je vraag stellen en het kilometeraantal wat je wilt opgeven.
Een blok in- en uitbouwen zijn toch niet de kosten die uit de hand lopen?
Waarom moet alles "brand-new" zijn voor een 12 jaar oude auto? De onderdelenlijn.nl opzoeken en je vraag stellen en het kilometeraantal wat je wilt opgeven.
Een blok in- en uitbouwen zijn toch niet de kosten die uit de hand lopen?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Ja als ik het laat fixen ben ik wel weer het mannetje, lekker rond karren zonder problemen.
Zit ook zo te denken, afegelopen jaar, remmen rondom vervangen, dempers achter vervangen, nieuwe draagarmen, stuurbekrachtiging leidingen vervangen, nieuwe banden rondom.
Wilde ik nog de voor dempers vervangen en de veren, dan is het onderstel vrijwel nieuw. Nieuwe motor, laten we dan meteen de koppeling mee nemen. Dan is de auto voor driekwart nieuw, kan alleen de uitlaat of je dif nog kapot gaan...
Maar goed blijft een bak met geld. Ja waarom brand new, hoeft van mij niet perse brand new. Maar kwa kosten, wat ik al zei een 328i met onegveer een ton op de teller kost in NL ook vaak nog 2000,- dan moet hij nog erin en kosten die de garage heeft gemaakt voor diagnose, zit ik denk ik ook al gauw richting de 3k en dan nog de vraag of je garantie krijgt. Voor die 4k heb je dan vrijwel nieuw blok en ga toch enige garantie proberen te regelen.
Ik ook wel even kijken wat de onderdelelenlijn te bieden heeft.
Zit ook zo te denken, afegelopen jaar, remmen rondom vervangen, dempers achter vervangen, nieuwe draagarmen, stuurbekrachtiging leidingen vervangen, nieuwe banden rondom.
Wilde ik nog de voor dempers vervangen en de veren, dan is het onderstel vrijwel nieuw. Nieuwe motor, laten we dan meteen de koppeling mee nemen. Dan is de auto voor driekwart nieuw, kan alleen de uitlaat of je dif nog kapot gaan...
Maar goed blijft een bak met geld. Ja waarom brand new, hoeft van mij niet perse brand new. Maar kwa kosten, wat ik al zei een 328i met onegveer een ton op de teller kost in NL ook vaak nog 2000,- dan moet hij nog erin en kosten die de garage heeft gemaakt voor diagnose, zit ik denk ik ook al gauw richting de 3k en dan nog de vraag of je garantie krijgt. Voor die 4k heb je dan vrijwel nieuw blok en ga toch enige garantie proberen te regelen.
Ik ook wel even kijken wat de onderdelelenlijn te bieden heeft.
Ik heb het even opgevraagd, voor 2000 euro wordt er een motor ingebouwd met 133dkm, getest en met 1 jr. garantie.
Wel met inruil oude/kapotte motor, en je moet hem in Duitsland zien te krijgen
Wel met inruil oude/kapotte motor, en je moet hem in Duitsland zien te krijgen

www. M3 register .nl
heb zo eens even dit topic doorgelezen maar wat B46 zegt is denk ik toch de beste en goedkoopste oplossing.
zou niet je auto in onderdelen verkopen!
succes!
zou niet je auto in onderdelen verkopen!
succes!
suzuki alto 1.0 --> bmw e46 328CI--> bmw M3
-
Ja wat B46 aangeeft is een zeer nette prijs voor wat je krijgt. Als het niezover was geweest en mn Duits wat beter was had ik het zo gedaan.
Maar ik zit alweer te rekenen, 2000,- dan moet de auto er naar toe 525,- dan moet ik de garage waar hij nu staat nog betalen, weet niet hoeveel uur ervoor staat om een cilinderkop te verwijderen. Maar reken dan ook al zo rond de 400,-. Dan zit ik dus ook al op 2900,- . Voor 1100 meer heb ik een nieuwe motor met garantie in Amsterdam.
Denk niet dat ik het risico dan moet nemen om weer aan de haal te gaan met een tweedehands motor. Brasspening is een goed bedrijf met kennis van zaken en als ik de auto zou verkopen dan komt dat bij kopers denk ik ook beter over dan dat je ergens in DE een blok hebt laten inbouwen.
Ja sorry ben een beetje huiverig tegen over tweehands blokken ivm dat je er helemaal niets van weet/aan kan zien. Dit word namelijk de derde motor...
Maar ik zit alweer te rekenen, 2000,- dan moet de auto er naar toe 525,- dan moet ik de garage waar hij nu staat nog betalen, weet niet hoeveel uur ervoor staat om een cilinderkop te verwijderen. Maar reken dan ook al zo rond de 400,-. Dan zit ik dus ook al op 2900,- . Voor 1100 meer heb ik een nieuwe motor met garantie in Amsterdam.
Denk niet dat ik het risico dan moet nemen om weer aan de haal te gaan met een tweedehands motor. Brasspening is een goed bedrijf met kennis van zaken en als ik de auto zou verkopen dan komt dat bij kopers denk ik ook beter over dan dat je ergens in DE een blok hebt laten inbouwen.
Ja sorry ben een beetje huiverig tegen over tweehands blokken ivm dat je er helemaal niets van weet/aan kan zien. Dit word namelijk de derde motor...
- benmaassen
1 tip,,
neem contact op met boy autoservice in Arnhem
ziet er vaag uit maar echte liefhebbers maken daar je auto voor zeker minder dan 4000!
zijn ze wel helemaal goed in hun hoofd??
neem contact op met boy autoservice in Arnhem
ziet er vaag uit maar echte liefhebbers maken daar je auto voor zeker minder dan 4000!
zijn ze wel helemaal goed in hun hoofd??
- benmaassen
Is dit een idee?
http://link.marktplaats.nl/395843971
Boy Arnhem bellen en hem het erin laten plaatsen
Of contact opnemen met:
http://www.dparts.com/bedrijfsproces/be ... roces.html#
voor een andere motor
succes
http://link.marktplaats.nl/395843971
Boy Arnhem bellen en hem het erin laten plaatsen

Of contact opnemen met:
http://www.dparts.com/bedrijfsproces/be ... roces.html#
voor een andere motor
succes
Volgens mij krijg je gewoon goede garantie en een nieuwe motor kan natuurlijk ook kapot gaan. 1100 euro verschil (volgens jouw ruwe schatting) is wel een flink bedrag!! B46 heeft nu veel voor je gedaan wat hij niet zou doen als hij het vertrouwen niet had in die toko.DutchPlayer schreef:Ja wat B46 aangeeft is een zeer nette prijs voor wat je krijgt. Als het niezover was geweest en mn Duits wat beter was had ik het zo gedaan.
Ik wist het wel.
Succes met je dilemma

-
Zo even rond geinformeerd naar motorblokken, eentje gevonden met 137dkm voor 750,- best cheap dacht ik zo en er zit 3 maanden garantie op. Ander blok heeft 88dkm gelopen en kost 1450,- en op die zit een maand garantie. Mijn voorkeur gaat natuurlijk naar de motor met de laagste km stand.
Nu nog even met Brasspening overleggen of die dan zo een blok willen installeren.
Hebben mensen hier een idee wat de uitbouw/inbouw van een motor ongeveer kost?
Iedergeval bedankt voor de tips and tricks!
Nu nog even met Brasspening overleggen of die dan zo een blok willen installeren.
Hebben mensen hier een idee wat de uitbouw/inbouw van een motor ongeveer kost?
Iedergeval bedankt voor de tips and tricks!
-
Ik dacht ik zal even posten hoe dit verhaal is afgelopen
Als eerste de auto staat nog steeds bij Braspenning, en hij is waarschijnlijk in de loop van volgende week klaar. ik had daar toch de meeste vetrouwen in en zit niet te wachten om bijv over een jaar weer met auto problemen te zitten.
Meneer Braspenning had nog een andere oplossing ipv van een revisie, dat was dat hij een motorblok bij BMW Duitsland zou regelen, schijnt dat die ook motoren hebben met lage kilometer standen voor de verkoop. Het word nu een motor die 33dkm heeft gelopen en waar meneer Braspenning zelf ook goed vetrouwen in heeft waar hij zelf achter staat kwa 2e hands motorblok.
Op deze manier zullen de kosten rond de 3000 eu uitkomen, dat scheelt toch alweer een hoop en heb ik een betrouwbare auto terug. Meteen ook de versnellingsbak olie laten vervangen, Blowerunit laten vervangen en naar het geklapper van achter laten kijken.
Dan gooi ik er eind van de maand nog nieuwe draagarmen en schokdempers icm H&R veren onder, dan moet hij er de komende jaren weer tegen aan kunnen.

Als eerste de auto staat nog steeds bij Braspenning, en hij is waarschijnlijk in de loop van volgende week klaar. ik had daar toch de meeste vetrouwen in en zit niet te wachten om bijv over een jaar weer met auto problemen te zitten.
Meneer Braspenning had nog een andere oplossing ipv van een revisie, dat was dat hij een motorblok bij BMW Duitsland zou regelen, schijnt dat die ook motoren hebben met lage kilometer standen voor de verkoop. Het word nu een motor die 33dkm heeft gelopen en waar meneer Braspenning zelf ook goed vetrouwen in heeft waar hij zelf achter staat kwa 2e hands motorblok.
Op deze manier zullen de kosten rond de 3000 eu uitkomen, dat scheelt toch alweer een hoop en heb ik een betrouwbare auto terug. Meteen ook de versnellingsbak olie laten vervangen, Blowerunit laten vervangen en naar het geklapper van achter laten kijken.
Dan gooi ik er eind van de maand nog nieuwe draagarmen en schokdempers icm H&R veren onder, dan moet hij er de komende jaren weer tegen aan kunnen.