Wat zijn goede remschijven + blokken?
Re: Wat zijn goede remschijven + blokken?
Ik heb BMW performance rem schijven en blokken rondom.
Zeer goede ervaring. Er groot verschil in remweg dan de orginele set van een 330ci.
De voorremmen zien qua ophang geheel anders dan de originele.
Zeer goede ervaring. Er groot verschil in remweg dan de orginele set van een 330ci.
De voorremmen zien qua ophang geheel anders dan de originele.
335i boven een 330i
Zijn er ook BMW Performance remblokken? Net een set van 4 BMW Performance rotors besteld voor mijn 330ci in Amerika. Wat heb je hier betaald voor 4 rotors? Kan niet wachten om ze te monteren. Vooral die zwevende drilled voorschijven zien er echt dik uit 

- Dominic-Breda
of kan ik beter de BMW Performance remblokken nemen ?Dominic-Breda schreef:hier ben ik ook wel benieuwd naar wat de ervaringen zijn van de ferodo ds2500....
Ik moet namelijk ook nieuwe blokken halen, maar zit te twijfelen tussen OEM en de ferodo ds2500.
Maar ik wil natuurlijk geen piepende remmen
En wil graag mijn velgen redelijk schoonhouden..... en weer krijgen als ze vies zijn
- Dominic-Breda
Tsja wanneer je meer stopkracht zoekt dan zul je naar een zachter/ruwer remblokje moeten overstappen. Je dient dan wel te rekenen op een eventuele toename van de remstof.
De frictiewaarde van een sportremblokje is hoger dan die van een normaal remblokje zo ook bij de DS2500. Hou dus rekening met snellere slijtage van het remblokje en meer remstof op de velgen.
Zijn je velgen je heilig dan zou je deze in de was kunnen zetten zodat de remstof minder goed kan hechten aan de velg maar je dient ze dan nog steeds goed bij te houden. Je zou ook voor de blokjes van EBC kunnen gaan deze stoffen naar het schijnt minder (zijn hiervoor ontworpen) en geven toch een goede remkracht.
Zelf rij ik met geperforeerde remschijven van Brakemax welke gecombineerd zijn met Textar remblokjes met hogere frictiewaarde. Resultaat qua stopkracht is erg goed te noemen, maar de hoeveelheid remstof ook. De extra remstof heb ik wel voor de extra rempower over dus mij hoor je hierover niet klagen.
De frictiewaarde van een sportremblokje is hoger dan die van een normaal remblokje zo ook bij de DS2500. Hou dus rekening met snellere slijtage van het remblokje en meer remstof op de velgen.
Zijn je velgen je heilig dan zou je deze in de was kunnen zetten zodat de remstof minder goed kan hechten aan de velg maar je dient ze dan nog steeds goed bij te houden. Je zou ook voor de blokjes van EBC kunnen gaan deze stoffen naar het schijnt minder (zijn hiervoor ontworpen) en geven toch een goede remkracht.
Zelf rij ik met geperforeerde remschijven van Brakemax welke gecombineerd zijn met Textar remblokjes met hogere frictiewaarde. Resultaat qua stopkracht is erg goed te noemen, maar de hoeveelheid remstof ook. De extra remstof heb ik wel voor de extra rempower over dus mij hoor je hierover niet klagen.

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
- Dominic-Breda
ben niet zo dol op remzooi op de wielen (|
mischien dat ik wel lekker voor OEM ga, dat heeft er ook ingezeten en werkte goed.
geen piepen,extraa vuil,warmremmen end
mischien dat ik wel lekker voor OEM ga, dat heeft er ook ingezeten en werkte goed.
geen piepen,extraa vuil,warmremmen end
hmja tis maar net waar je je auto voor wilt gebruiken. Voor straatgebruik is OEM materiaal toereikend. Ga je wat harder rijden (circuitgebruik bijv.) dan is OEM echt niet meer toereikend.
Ik heb zelf voor mijn eigen auto op vooras Zimmermann schijven en Ferrodo DS 2500, en achter heb ik OEM schijven met DS Performance blokken. Kun je redelijk gek doen, en gaat niet krom.
En tsja remstof is af te spoelen he.
Tis een auto die zijn er om gebruikt te worden. Mooi zijn doen ze maar in de showroom 
Ik heb zelf voor mijn eigen auto op vooras Zimmermann schijven en Ferrodo DS 2500, en achter heb ik OEM schijven met DS Performance blokken. Kun je redelijk gek doen, en gaat niet krom.
En tsja remstof is af te spoelen he.

Zo zie jij je auto wellicht, maar ieder geniet op zijn eigen manier van een auto... Mijn auto's moet ook gewoon mooi zijn buiten de showroom. Remstof is alleen goed af te spoelen als er geen metaaldeeltjes in je remblokken zitten die in je velg branden, in de meeste remblokken zitten die namelijk wel. Daar krijg je van die zwarte pitten van in je velg die er niet uit willen. EBC heeft bijvoorbeeld schijven zonder metaaldeeltjes en die zijn nagenoeg altijd weer goed schoon te spoelen.Vliet schreef:En tsja remstof is af te spoelen he.Tis een auto die zijn er om gebruikt te worden. Mooi zijn doen ze maar in de showroom
Ik heb zelf de EBC Red Stuff met gegroefde EBC schijven en scheelt gewoon een enorme hoop vuil en voor straat gebruik remt het gewoon net ff beter als het OEM spul. Wel ff opletten dat wat ik heb is namelijk zeker geen circuitspul is...
hebben oem blokken die metaal deeltjes wel?
want dan moeten mijn volgende blokken ook die EBC's worden, en er gaan donderdag anderen in en wilde ze morgen bij de dealer gaan bestellen..
want dan moeten mijn volgende blokken ook die EBC's worden, en er gaan donderdag anderen in en wilde ze morgen bij de dealer gaan bestellen..
Volgens mij wel.Reloader schreef:hebben oem blokken die metaal deeltjes wel?
- Dominic-Breda
heb wel eens gehoord dat ebc's veel piepgevoelig zijn (vooral als ze koud zijn)....
onzin, gebruikservaring uit 1e hand.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik heb dat ook wel eens gehoord...
- Spoiler: Laat zien
Je hoort ze wel meer als je stevig remt, door de groeven in de schijven. Ik neem aan dat jij dat ook hebt Griff.?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Niet van binnenuit de auto, en van buitenaf zou ik niet weten