Nieuwe schokdempers: originele nemen of andere?
Nieuwe schokdempers: originele nemen of andere?
Hallo,
Omdat mijn schokdemper rechtsvoor lek is, wil ik 2 nieuwe schokdempers voor op de vooras kopen. Ik twijfel echter of ik gewoon originele er terug onder moet zetten, of dat ik voor een ander merk moet gaan. Na een beetje zoekwerk is gebleken dat bilstein een goed merk is voor een e46. Ik heb sowieso al een sportonderstel, dus ik neem aan dat de originele schokdempers daarop aangepast zijn. Zal ik dus veel verschil merken met rijden, tussen originele dempers en bijvoorbeeld bilstein dempers?
Alvast bedankt!
Omdat mijn schokdemper rechtsvoor lek is, wil ik 2 nieuwe schokdempers voor op de vooras kopen. Ik twijfel echter of ik gewoon originele er terug onder moet zetten, of dat ik voor een ander merk moet gaan. Na een beetje zoekwerk is gebleken dat bilstein een goed merk is voor een e46. Ik heb sowieso al een sportonderstel, dus ik neem aan dat de originele schokdempers daarop aangepast zijn. Zal ik dus veel verschil merken met rijden, tussen originele dempers en bijvoorbeeld bilstein dempers?
Alvast bedankt!
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
- DJLeonardo
Re: Nieuwe schokdempers: originele nemen of andere?
Dan moet je ze wel allevier vervangen lijkt me.. Bilstein is een stukje stugger zover ik weet.
Ik moet zeggen dat ik niet zo veel mis vind met de "OEM" sportonderstel schokbrekers op de 330. Wat is je klacht erover? Volgens mij is het ook gewoon een goed merk, Sachs dacht ik.
Ik moet zeggen dat ik niet zo veel mis vind met de "OEM" sportonderstel schokbrekers op de 330. Wat is je klacht erover? Volgens mij is het ook gewoon een goed merk, Sachs dacht ik.
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 30 nov 2010, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
Griffendahl
Idd, als je alleen voor wilt vervangen dan gewoon eronder gooien wat eronder weg komt. Wil je wat anders zul je idd alle 4 moeten vervangen.
ik zou voor 4 nieuwe gaan. Bilstein is zeker niet verkeerd. De schokdempers achter zijn makkelijker te vervangen en even oud als de voorste. Als er nu een defect is, is het gewoon wachten op de andere.
En als je al twijfels hebt bij het huidige weggedrag, kun je alleen maar vooruit als je.....andere neemt.
Gr,
Dw
En als je al twijfels hebt bij het huidige weggedrag, kun je alleen maar vooruit als je.....andere neemt.
Gr,
Dw
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Ik heb hele goede verhalen gehoord over de monroe reflex. Die is progressief en dus eigenlijk ideaal als je iets verlaagd bent.
Op MP is een adverteerder die nu 4 dempers levert voor de prijs van 2 http://link.marktplaats.nl/399161883 (ik heb hier geen aandelen of zo hoor
)
Op MP is een adverteerder die nu 4 dempers levert voor de prijs van 2 http://link.marktplaats.nl/399161883 (ik heb hier geen aandelen of zo hoor
- largeproject
- Contacteer:
Klein jaartje geleden voor €250 alle shocks gekocht op ebay.de.
Ik vind bilstein beter als die oem boge sh**.
Ik vind bilstein beter als die oem boge sh**.
-
luitenjan
Dit jaar heb ik de B4 rondom gemonteerd van Bilstein. Ik ben hier zeer tevreden over. Comfortabel maar tevens sportief genoeg.
Via Ebay goedkoop te krijgen.
Via Ebay goedkoop te krijgen.
Heb geen twijfels over de originele schokbrekers, vind ze opzich gewoon ruim voldoende. Maar ruim voldoende is niet goed/perfect. Wat zou het me ongeveer kosten om alle schokbrekers te vervangen door bilstein (incl. veren en de hele boel)?. En als ik weer voor originele kies zijn 2 schokdempers dus eigenlijk genoeg, geen nieuwe veren en andere bijkomende kosten? Want dan komt er wel een groot verschil op het prijskaartje te staan. Originele schokdempers waren 120 euro nieuw meen ik
.
E46 330d '00
E87 120d '05
E90 330i '05
E87 120d '05
E90 330i '05
de perfecte schokdemper bestaat niet. Het is waar iemand naar toe wil en daarbij consessies moet doen. Voor al mijn overige auto's: koni geel. Stugger kan niet, maar wel een wegligging die af en toe mijn leven heeft gered, na inschattingsfouten of strakke acties van andere weggebruikers. Ik weet zeker dat ik met andere dempers in de greppel gelegen had.
Maar gele koni's bieden nul komma nul comfort. Zeker op de "sport" stand. Zet ik ze op "comfort" is de wegligging weer niet "je van het".
Verder heeft koni geel een levenslange garantie. Erg leuk als je na 10 jaar bij de leverancier terugkomt: defect! Krijg je zo nieuwe.
Het zit altijd in dit compromis.
Maar gele koni's bieden nul komma nul comfort. Zeker op de "sport" stand. Zet ik ze op "comfort" is de wegligging weer niet "je van het".
Verder heeft koni geel een levenslange garantie. Erg leuk als je na 10 jaar bij de leverancier terugkomt: defect! Krijg je zo nieuwe.
Het zit altijd in dit compromis.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
Griffendahl
De perfecte schokdemper bestaat vast wel, alleen is die voor iedereen verschillend 
Ik heb Koni geel op de achterkant (mijn KW variant 2 voor de E46 wordt geleverd met Koni geel achterop) en ben er ook wel tevreden over
Wat betreft die levenslange garantie van Koni, die is leuk maar die geldt alleen voor de eerste eigenaar, wat zoveel betekent dat je na 10 jaar nog wel je bonnetje moet hebben... 
Ik heb Koni geel op de achterkant (mijn KW variant 2 voor de E46 wordt geleverd met Koni geel achterop) en ben er ook wel tevreden over
onder mijn e36 M3 zitten gele Koni's bevallen uitstekend ( altijd gele koni's onder mijn auto's gehad )
straks onder de touring ook als de orginele moeten worden vervangen
straks onder de touring ook als de orginele moeten worden vervangen