Lees hier heren die meer dan 300.000 km gereden hebben met hun bimmer en dat die auto's nog steeds goed presteren.
BMW is dus kwaliteit.
Zelf rij ik sedert 1981 BMW 3 serie.
Roest was toen heel normaal, al binnen 3 of 4 jaar kon je gaan schuren/plamuren.
Mijn E21 uit 1978 moest ik bijna elk jaar bijwerken/lakken.
Er werden grappen over gemaakt: 'niet te hard door de bocht anders vliegt het plamuur eraf '.
Motorisch begonnen de problemen al na zo'n 130.000 a 160.000 km, afhankelijk van de rijstijl en onderhoud.
Nu waren merken als BMW, mercedes en volkswagen nog goed in verhouding met merken uit frankrijk en italie.
Ik had een kennis die zijn alfa GTV na ongeveer 1 jaar wilde voorzien van een schuifdak.
Hij schrok zich een ongeluk toen hij de hemel los gemaakt had, een bonk roest !
De BMW E/30 die daarna kwam was iets beter, maar de grote verbetering kwam in het begin van de jaren 90.
Verzinkte carrosserie werd een begrip, audi was naar ik me kan herinneren de eerste die lang garantie gaf tegen roesten.
En met de steeds betere productie, computer gestuurde apparatuur met kleine toleranties gaan onze auto's steeds langer mee.
We praten nu al over km standen die zo'n 20 a 25 jaar geleden ondenkbaar waren.
Natuurlijk heeft ook BMW zijn problemen, zo vind ik het subframe probleem niet horen bij een merk als BMW.
Dit moet gewoon soepel worden opgelost.
Maar dit schijnt alleen te gebeuren als de weledele Hr Snob langskomt.
Die 'kauwe kak mentaliteit' bij sommige dealers vind ik echt vreselijk |(
Maar daar kan de auto op zich niets aan doen.
BMW is gewoon een hele fijne en goede auto.
Rij er zelf niet voor niets bijna 30 jaar in rond.