Enige tijd geleden heb ik mijn BMW 316 E36 uit 1995 ingeruild voor een BMW 316 E46 uit 2003.
Bij aankoop heb ik 6 maanden BOVAG garantie gekregen en er zat een NAP pas bij.
Nu twijfel ik over de juistheid van de kilometerstand omdat er van de laatste 3 jaar geen gegevens bekent zijn over de kilometerstand bij NAP en RDW.
De historie is als volgt: van 2003 tot eind 2006 staat de kilometerstand genoteerd (ongeveer 8 notaties tot 30.000km). Vervolgens is de auto in 2006 ouder dan 3 jaar geworden en behoord dan elk jaar APK gekeurd te worden, echter is pas eind 2009 weer een registratie vermeld op de NAP pas (96.000km). Hier is dus een gat van 3,5 jaar waarbij de auto verplicht was om APK gekeurd te worden en dus (neem ik aan) elk jaar (2007,2008,2009) een registratie moment moet hebben gehad...
Stichting NAP zegt dat als er geen terugval op de kilometerstand is dat het voertuig een NAP label krijgt ondanks de missende 3,5 jaar...(vreemd!!??) :? De RDW kon mij ook verder niets mededelen over de kilometerstand in de periode 2006-2009.
Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik de kilometerstand "ongeveer" controleren?
P.S. Op de BC staat de stand van de instrumenten combi op ongeveer 4600.
Betekent dit dat het dashboard is vervangen en de combinatie kilometerteller t.o.v. de auto niet klopt???
Graag jullie reactie!
BEDANKT!