Spiegelverwarming m spiegel werkt niet
Spiegelverwarming m spiegel werkt niet
Kom er net achter dat één van mijn originele m spiegels niet verwarmd, het is de bijrijderskant. Electrisch verstellen lukt wel en de spiegel aan de bestuurderskant functioneert 100%. Nu heb ik de zoekfunctie al gebruikt en google en kom ook wel tips tegen voor de standaard spiegels, maar niet voor m spiegels. Kan ik bij deze spiegels ook het glas eruit trekken/wippen met een schroevendraaier of iets dergelijks, of moet ik eerst andere dingen demonteren. Aangezien de auto af-fabriek met deze spiegels geleverd is mag ik er toch vanuit gaan dat beide spiegels verwarmd horen te zijn, er zit hetzelfde soort glas in, blauw en met dode hoek dus op zich wijst niets erop dat er een spiegel vervangen is.
-
Griffendahl
Re: Spiegelverwarming m spiegel werkt niet
Heb je een M3 dan ??
Anders is die sowieso niet af fabriek met die spiegels geleverd. Je zou even moeten kijken of je originelen hebt of imitatie. Originelen kun je idd het spiegelglaasje vanaf nemen en kijken of de spiegel daadwerkelijk stroom krijgt en of de contactjes binnenin de spiegel nog helemaal spik en span zijn. Zo ja, dan moet je verder zoeken...
Dan zou ik beginnen aan de binnenkant van je portier, even de bekleding eraf halen en kijken of de volgende 2 draden spanning hebben, dat zijn namelijk de draden voor de spiegelverwarming. Controleren met de achterruitverwarming aan geloof ik...
Anders is die sowieso niet af fabriek met die spiegels geleverd. Je zou even moeten kijken of je originelen hebt of imitatie. Originelen kun je idd het spiegelglaasje vanaf nemen en kijken of de spiegel daadwerkelijk stroom krijgt en of de contactjes binnenin de spiegel nog helemaal spik en span zijn. Zo ja, dan moet je verder zoeken...
Dan zou ik beginnen aan de binnenkant van je portier, even de bekleding eraf halen en kijken of de volgende 2 draden spanning hebben, dat zijn namelijk de draden voor de spiegelverwarming. Controleren met de achterruitverwarming aan geloof ik...
- Zwart (of bruin)
- Zwart

Deze spiegels zijn het, zijn volgens mij m of m3 spiegels, maar volgens mij zitten deze normaal op de e36. Een kameraad van me heeft meer kijk op dit soort dingen en die wist me te vertellen dat het originele zijn.
-
Griffendahl
Nou dan weet ik je te vertellen dat dit zeker geen originele M3 spiegels zijn... 
Echter omdat dit geen originele spiegels zijn kan ik ook niet garanderen of je deze net zo makkelijk uit elkaar pakt, of dat je de twee zwarte draden moet hebben voor de spiegelverwarming.
- Spoiler: Laat zien
Echter omdat dit geen originele spiegels zijn kan ik ook niet garanderen of je deze net zo makkelijk uit elkaar pakt, of dat je de twee zwarte draden moet hebben voor de spiegelverwarming.
Heb zojuist het spiegelglas van de spiegel gehaald, was bang dat hij zou breken, maar ging goed. Nu zag ik direct dat er slechts 1 draad aangesloten was op de spiegel en de ander hing los, welke overigens erg kort is en niet tot de connector op de spiegel komt. Nu heb ik geprobeerd met een multimetertje te kijken of ik 12v krijg, heb contact aangezet en achteruitverwarming ingeschakeld. Aangezien ik geen held ben met een multimeter maar er wel achter ben dat ik de meter correct had ingesteld, gelijkspanning en meetbereik op 20. Ik heb echter gemeten door de zwarte pen vd multimeter tegen tegen de connector te houden en de rode pen vd multimeter tegen de andere connector en vervolgens omgedraaid omdat ik geen waarde kreeg. Is dit de juiste manier van meten? Of moet de zwarte pen tegen het chassis en met de rode pen vervolgens de connectors aflopen? Is er naast deze manier ook een manier om het spiegelglas te meten, door er extern 12v op te zetten en moet het dan echt 12v zijn of kan je bijvoorbeeld met een 9v blok batterij ook meten of het spiegelglas begint met warm worden?
Ik heb vanmiddag het spiegelglas getest op de sigarettenaansteker aansluiting, heb de laadkabel van een 12v koelbox gestript en de draden op de spiegel geknoopt, spiegel werd warm. Ik zal het toch in de bekabeling moeten zoeken en het deurpaneel zal eraf moeten en ik denk ook de spiegel, hoe krijg ik de spiegel los?
- johan-meijerink
- Contacteer:
Griffendahl heb je toevallig een schema van de orginele m3 spiegels ??(e46 2001)
-
Griffendahl
Glass motor uses
1. Rood
2. Groen
3. Grijs
4. Bruin
Glass heating element uses
5. Zwart (of bruin)
6. Zwart
Memory function uses
7. Oranje
8. Rose
9. Wit (dun)
Autofold motor uses
10. Wit (dik)
11. Blauw (dik)
6-polig is gelijk aan 12-polig tot en met nummer 6...
1. Rood
2. Groen
3. Grijs
4. Bruin
Glass heating element uses
5. Zwart (of bruin)
6. Zwart
Memory function uses
7. Oranje
8. Rose
9. Wit (dun)
Autofold motor uses
10. Wit (dik)
11. Blauw (dik)
6-polig is gelijk aan 12-polig tot en met nummer 6...
- johan-meijerink
- Contacteer:
kijk je bent geweldig