Foutcode 2799 Toerenteller gaat heen en weer ?
Foutcode 2799 Toerenteller gaat heen en weer ?
Beste mensen,
Mijn Bmw 318I facelift Bj 2002
Als je de auto start dan gaat de toerenteller heen en weer dus blijft niet stationair lopen?
we hebben de auto even uitgelezen en deze geeft hij aan:
Foutcode 2799 Thorttle actuator adaptation abort due to anvironmental conditions ?
Ik hoop hiermee goed uitgelegd te hebben.
Graag wacht ik op jullie reacties wat het kan zijn.
Mijn Bmw 318I facelift Bj 2002
Als je de auto start dan gaat de toerenteller heen en weer dus blijft niet stationair lopen?
we hebben de auto even uitgelezen en deze geeft hij aan:
Foutcode 2799 Thorttle actuator adaptation abort due to anvironmental conditions ?
Ik hoop hiermee goed uitgelegd te hebben.
Graag wacht ik op jullie reacties wat het kan zijn.
BMW Bayerische Motoren Werke
Re: Foutcode 2799 Toerenteller gaat heen en weer ?
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.gerritspeek.nl/bmw_obd-foutcodeslijst.html
//edit
Nee helaas toch niet.
http://www.gerritspeek.nl/bmw_obd-foutcodeslijst.html
//edit
Nee helaas toch niet.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Sinds vandaag is het probleem ontstaan
heel raar onder het rijden geen probleem alleen met stationair draaien ?
Helpmeeeee aub ;(
heel raar onder het rijden geen probleem alleen met stationair draaien ?
Helpmeeeee aub ;(
Gasklep stand aanpassen afgebroken ivm omgevingsvariabelen
ik zou zeggen: defect / vies gaskleppen huis
symptoom van een defect gasklephuis (of vies) = slecht stationair, niet stabiel, bij gas geven horten en stoten en soms gaat het toerental ook maar heel zachtjes omlaag als je gas geeft...
Gasklep stand aanpassen afgebroken ivm omgevingsvariabelen
ik zou zeggen: defect / vies gaskleppen huis
symptoom van een defect gasklephuis (of vies) = slecht stationair, niet stabiel, bij gas geven horten en stoten en soms gaat het toerental ook maar heel zachtjes omlaag als je gas geeft...
Kun je ook adaptiewaarden terug zetten zodat de motor opnieuw inregeld?
Dit wil wel eens helpen en anders gasklephuis controleren zoals Reloader eigenlijk al aangeeft.
Dit wil wel eens helpen en anders gasklephuis controleren zoals Reloader eigenlijk al aangeeft.
stoteren of niet goed draaien nee geen symptonen hiervan, alles draaid goed en gas geven is ook goed.
We hebben net even de accupool losgehaald en probleem is verholpen !
We hebben zo net de auto even uitgelezen en geen foutcodes meer
Maar ik snap het nog steeds niet hoe dit is ontstaan ?
We hebben net even de accupool losgehaald en probleem is verholpen !
We hebben zo net de auto even uitgelezen en geen foutcodes meer
Maar ik snap het nog steeds niet hoe dit is ontstaan ?
als het terug komt , kan het alsnog een vies gasklppen huis zijn , maar gezien het feit dat een reset (accu los) het probleem tijdelijk oplost zou een nokkenas of krukas sensor het ook kunnen zijn..
maar zogauw je auto de krukas sensor kwijt is , dan slaat hij als het goed is helemaal af (veiligheid)
de nokkenas sensor kan ook van dit soort kwaaltjes opleveren, alleen dan is het wel vreemd dat je auto de gasklep uitleest
dus die blijft bovenaan mijn lijstje van verdenkingen haha, (het kan zijn dat als hij een beetje vies is dat je dit soort kwaaltjes vaker mee gaat maken dan weet je dat het schoongemaakt moet worden)
maar zogauw je auto de krukas sensor kwijt is , dan slaat hij als het goed is helemaal af (veiligheid)
de nokkenas sensor kan ook van dit soort kwaaltjes opleveren, alleen dan is het wel vreemd dat je auto de gasklep uitleest
dus die blijft bovenaan mijn lijstje van verdenkingen haha, (het kan zijn dat als hij een beetje vies is dat je dit soort kwaaltjes vaker mee gaat maken dan weet je dat het schoongemaakt moet worden)
Maar het is een LPI G3 auto dus loopt op gas heeft verder niks met gasklep te maken toch ???
En zo'n gasklep is dat makkelijk loste maken en waar zit deze precies 318I N42 motor ?
En zo'n gasklep is dat makkelijk loste maken en waar zit deze precies 318I N42 motor ?
dat weet ik niet hoe t werkt met LPG, en waar die zit durf ik je zo ook niet te vertellen