Hier mijn eerste berichtje. Ik ben int bezit van een BMW 318i Touring uit 1996. Nu wil het stomme feit dat ik onlangs het dimlicht lampje heb vervangen. Omdat ik geen handleiding bij de auto heb, heb ik per ongeluk de hoogteverstel motor los gehaald i.p.v. wat ik nu weet, het dekseltje waar de lampjes zitten.

Zie foto met rood omkaderd gedeelte (nr 14)

Na het terug plaatsen van dit motortje schijnt de lamp nu naar de hemel. Het motortje werkt nog wel, ik hoor deze wel lopen als ik aan het schakelaartje draai. Echter de lamp beweegt niet. Ik heb dus het gevoel dat ik het pinnetje op een of andere manier heb losgetrokken door een of ander contact in de lamp.
Ik heb daarna het motortje wederom losgehaald en opnieuw geplaatst, in de hoop dat het witte pinnetje (bij nr 14)ergens in zou klikken, helaas zonder probleem.
Ook heb ik ontdekt dat boven op de lamp een tandwieltje zit waar ik met een inbus sleutel in kan draaien, dit heb ik nog niet geprobeerd omdat ik vrees voor het afbreken van het geheel. Vandaar mijn vraag hier op het forum, kan ik en moet ik dit tandwieltje gebruiken om de koplamp weer naar de juiste hoogte in te stellen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Gr. Roy