waterlek
waterlek
Hallo beste mensen,
Heb sinds kort een bmw e46 sedan uit 99 met een 58000 km. Toen ik de wagen kuiste is mij opgevallen dat er aan de rechterkant op de achterbank onder de mat vocht is. De voetmat is immers wel droog. Ik heb dit helemaal opgedroogd met de haardroger en de wagen is binnen geweest voor onderhoud. De garagist dacht dat het aan de matten lag omdat de vorige eigenaar deze met water had gekuist en misschien een beetje water had gemorst. Nu heb ik vandaag gevoeld en er staat terug een beetje vocht. Weet iemand soms wat dit kan zijn? Ik dacht misschien aan de rubbers van de deur maar daar voel ik niets abnormaal aan.
Mvg
Cedric
Heb sinds kort een bmw e46 sedan uit 99 met een 58000 km. Toen ik de wagen kuiste is mij opgevallen dat er aan de rechterkant op de achterbank onder de mat vocht is. De voetmat is immers wel droog. Ik heb dit helemaal opgedroogd met de haardroger en de wagen is binnen geweest voor onderhoud. De garagist dacht dat het aan de matten lag omdat de vorige eigenaar deze met water had gekuist en misschien een beetje water had gemorst. Nu heb ik vandaag gevoeld en er staat terug een beetje vocht. Weet iemand soms wat dit kan zijn? Ik dacht misschien aan de rubbers van de deur maar daar voel ik niets abnormaal aan.
Mvg
Cedric
Re: waterlek
Idd deurrubbers is het meest waarschijnlijke, maar het kan ook een gaatje in je bodem zijn, maar dat lijkt me niet.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Of het isolatie materiaal wat tussen het deurpaneel en de deur zit.
Heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk gaan ze allemaal vervangen worden.
Prijzen zijn voordeuren 20 euro en achter 15 euro. Uiteraard nog wel montagekosten.
Heb hetzelfde probleem. Waarschijnlijk gaan ze allemaal vervangen worden.
Prijzen zijn voordeuren 20 euro en achter 15 euro. Uiteraard nog wel montagekosten.
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
Ik heb het ook gehad, bij mij bleek het vochtscherm in de deur losgelaten te hebben van de deur. Krent als ik ben, heb ik dus een nieuw randje kit erin gesmeerd. Volgens mij is het nu weer waterdicht, maar ik moet 't eigenlijk weer eens goed checken...
Meest waarschijnlijk de vochtschermen, heb het nu ook bij de voorportieren volgens mij...
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|
|Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Fijn hoor, linksachter is 't bij mij zeiknat... terwijl ik 't daar al eens opnieuw had gekit. Misschien moet ik er toch maar eens een nieuw scherm in stoppen.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Misschien wel idd....
Veel plezier met oude butylband verwijderen
(ipv kit)
Veel plezier met oude butylband verwijderen
- Spoiler: Laat zien
Butylband? zou ik al butylwinterband moeten hebben? :p
De krent in mij zegt dan dat ik het oude scherm best zou kunnen vastplakken met nieuwe butylband, met het scherm zelf is weinig mis...
De krent in mij zegt dan dat ik het oude scherm best zou kunnen vastplakken met nieuwe butylband, met het scherm zelf is weinig mis...
- bjornc
Dan moet de krent dat zelf weten
Butylband is een soort permanente kit, bij de dealer op rol te krijgen.
De nieuwe soort heeft een soort draad er door heen lopen, om het verwijderen te vergemakkelijken.
De oude moet je er ouderwets afpeuteren (|
Butylband is een soort permanente kit, bij de dealer op rol te krijgen.
De nieuwe soort heeft een soort draad er door heen lopen, om het verwijderen te vergemakkelijken.
De oude moet je er ouderwets afpeuteren (|
Net even de dealer gebeld, voor net geen 18 euro hebben ze er een op voorraad. Butylband zei 'm wel iets, maar verkocht ie nooit, dat wordt alleen in de werkplaats gebruikt. Eigenlijk adviseerde ie gewoon kit te gebruiken, maar hij zei ook nog zoiets dat ie een stukje van de rol mee zou geven.
Ik zie wel wat ik vanavond mee krijg
Nog tips om de ouwe meuk eraf gepulkt te krijgen? gewoon met de handjes ofzo?
Ik zie wel wat ik vanavond mee krijg
Nog tips om de ouwe meuk eraf gepulkt te krijgen? gewoon met de handjes ofzo?
Crap, ik heb hetzelfde rechtsachter. Misschien toch maar binnenkort even het binnenscherm eraf peuteren en kijken hoe of wat. Als het enkel de kit is, kit ik alles gewoon weer opnieuw vast. Anders blijf ik de hele winter met beslagen ruiten zitten...
- bjornc
Kit is lastiger te verwijderen denk ik.
Die oude butylband kan je verwijderen door ouderwets te plukken en te krabben met je nagels
Wat wel goed gaat; als je een beetje butyl verzameld hebt, moet je dat in je handen houden, en dat als 'magneet' gebruiken om de rest eraf te pakken.
Ik weet het, het klinkt een beetje raar, maar gewoon een balletje maken, en tegen de rest van de butyl drukken. dan trek je de rest er makkelijker af.
Die oude butylband kan je verwijderen door ouderwets te plukken en te krabben met je nagels
Wat wel goed gaat; als je een beetje butyl verzameld hebt, moet je dat in je handen houden, en dat als 'magneet' gebruiken om de rest eraf te pakken.
Ik weet het, het klinkt een beetje raar, maar gewoon een balletje maken, en tegen de rest van de butyl drukken. dan trek je de rest er makkelijker af.
-
AlpinaDrachten
Let even op je drukknopjes.
De knoppen waarmee je binnenpaneel op je deur klikt bevatten een heel klein rond rubbertje. dit rubbertje wil weleens uitdrogen of kapot gaan (zeker na demontage).
Dus als je vochtscherm goed vast zit en je hebt nog steeds last van lekkage check dit dan.
Ik zag dat ik die rubbertjes miste en dacht ach valt wel mee. Toen ik een test met de tuinslang deed lekte het echt als een tierelier.
De knopjes zelf willen ook weleens uitdrogen. Dus als je een vochtscherm haalt haal dan ook ff nieuwe knopjes. Zitten geloof ik 8 of 10 in de deur.
Op onderstaande foto is te zien dat linksboven zowieso geen rubbertje zit (geen zwart ringetje). Daaronder zitten een paar knopjes die wel een rubbertje hebben

De knoppen waarmee je binnenpaneel op je deur klikt bevatten een heel klein rond rubbertje. dit rubbertje wil weleens uitdrogen of kapot gaan (zeker na demontage).
Dus als je vochtscherm goed vast zit en je hebt nog steeds last van lekkage check dit dan.
Ik zag dat ik die rubbertjes miste en dacht ach valt wel mee. Toen ik een test met de tuinslang deed lekte het echt als een tierelier.
De knopjes zelf willen ook weleens uitdrogen. Dus als je een vochtscherm haalt haal dan ook ff nieuwe knopjes. Zitten geloof ik 8 of 10 in de deur.
Op onderstaande foto is te zien dat linksboven zowieso geen rubbertje zit (geen zwart ringetje). Daaronder zitten een paar knopjes die wel een rubbertje hebben