Eibach Pro... Te laag?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Griffendahl

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door Griffendahl » 06 mar 2010, 11:38

Dat kan zelfs bij een E46 ook (alleen niet aan de voorkant...)

Voor wat betreft die veren, ik denk dat Fabian het wel bij het rechte eind heeft, er moet iets in die veren zitten dat gewoon niet helemaal lekker is... Verkeerde veren, productiefoutje, wat dan ook...

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door 320driver » 08 mar 2010, 12:29

Krijg je zo'n welles-nietes spelletje zit je ook niet op te wachten x|

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 15:21

Moeizaam gedrag, de veren bepalen de hoogte en klaar.

Laat ze anders maar verklaren, waarom je schokbrekers kan verwijderen als je de veren laat zitten (achterzijde.)
Daarbij zakt de auto ook nagenoeg niet in. Je moet er alleen niet mee rijden, dan wordt je zeeziek :r

Andersom kan het echt niet.

broodje aap verhalen met de hoop dat je ook nog ff een paar dempertjes aanschaft ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 19:10

Het inveren moet moeilijk gaan en hij moet snel afremmen. Kan je continu echt blijven doorduwen (schommelen) zonder dat het gevoel hebt dat de schommeling niet afgeremd wordt dan is het mis.

Maar dat had je met rijden ook wel gemerkt. Het wordt voor je gevoel dan net zo'n amerikaanse dweilbak.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 19:23

Precies, maar als de auto in 1 x omhoog komt en niet door blijft deinen zit je wel goed.

Anders krijg je als je dus meerdere malen achter elkaar gaat duwen dat het net een stuiterbal wordt.

Simpel gezegd mag de auto niet hoger terugveren als de normale rijhoogte.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door Fabian79 » 08 mar 2010, 19:32

Vreemd alleen om daar een gebruiksdatum aan te geven. Das dus ook geheel afhankelijk van jouw rijstijl en de gereden km's
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
BoMeWm
Berichten: 1507
Lid geworden op: 18 jul 2008, 09:57

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door BoMeWm » 09 mar 2010, 18:45

Fabian79 schreef:Vreemd alleen om daar een gebruiksdatum aan te geven. Das dus ook geheel afhankelijk van jouw rijstijl en de gereden km's
Helemaal mee eens, plus plotselinge lekkage en noem maar op :)

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door bmwpeter » 08 nov 2010, 17:07

Ikke nie begrijpe nie.

De door jou ontdekte 8 mm verschil door je winterset of zomerset verklaart niet waarom de auto met de Eibachs zoveel lager kwam te staan.

46mm moest 25mm zijn wat 21mm teveel is en dat is heel wat meer dan de 8mm welke door de winter of zomerset wordt veroorzaakt. :roll:

Nog even terzijde, bij welke verlagingsspecialist ben je toendertijd geweest voor je Pro-kit en schokdempertest etc.?
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Gebruikersavatar
bmwpeter
Berichten: 934
Lid geworden op: 04 feb 2008, 11:51
Locatie: Brabant

Re: Eibach Pro... Te laag?

Bericht door bmwpeter » 08 nov 2010, 18:18

Aha da's al een stukkie duidelijker maar feit blijft eigenlijk dat de verlaging met de Pro-kit in jou geval te laag uitpakte. Lager in ieder geval dan Eibach en jij feitelijk voor ogen hadden.

Kan me niet voorstellen dat dit door je winterset alleen kwam is hier (Eibach verlaging) ooit nog helderheid over verschaft trouwens?

Enne JPO ken ik wel natuurlijk ;)

Misschien ten overvloede maar voor de juiste bandenmaat ff hieronder klikken:

http://www.bmwportal.nl/performance-f35 ... 12415.html

Kun je precies bepalen wat je huidige en nieuwe bandomtrek wordt etc. :zwaai:
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”