Probleem LED achterlichten

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
SantraxNL

Probleem LED achterlichten

Bericht door SantraxNL » 11 apr 2010, 13:34

Goedemiddag mede BMW liefhebbers!

Enige tijd geleden heb ik FL-stijl LED achterlichten aangeschaft voor een PFL sedan van het merk DEPO. Installatie is erg makkelijk (<30min) , geen meldingen op BC en alles functioneert. (dacht ik ;) )

Afbeelding

Echter op de eerste dag na installatie viel me op dat meerdere malen achterliggers begonnen te seinen. Op het eerste gezicht viel er niets bijzonders op. Per toeval ontdekte ik het volgende; het mislicht flitst met een interval van ruim 1 minuut. (|
Ik heb het probleem gelijk voorgelegd aan de winkel waar ik de achterlichten heb aangeschaft, echter heeft deze tot op heden nog geen goede oplossing kunnen verzinnen. Op dit moment is het mistlicht losgekoppeld met als resultaat een foutmelding op de BC en niet APK!
Ikzelf heb het vermoeden dat de lichten moeten worden ingeregeld in de BC, maar is er iemand die dit kan bevestigen, al dan niet uit eigen ervaring?

Alvast bedankt voor de moeite! :W
...Float Like a Cadillac, Sting Like a Beemer...

Griffendahl

Re: Probleem LED achterlichten

Bericht door Griffendahl » 11 apr 2010, 13:38

Volgens mij kan je imitatie LED achterlichten niet inleren in de BC/lichtschakelaar...

Als ze bolt-on niet zo werken zou ik ze gewoon niet gebruiken, gauw weer de originelen erin en deze retour afzender :!

David320

Bericht door David320 » 11 apr 2010, 17:43

het is voor mij voor het eerst dat ik ook het mistachterlicht in led uitvoering zie.. is het niet mogelijk om deze weer gewoon origineel te laten dus met bolletje?

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 11 apr 2010, 19:15

Ik heb zelf het idee dat bij normaal licht de gehele onderste baan moet branden en het binnenste gedeelte bij mistlicht feller gaat branden. Nu brandt, zoals je op de foto kan zien, alleen het buitenste gedeelte. Met inleren bedoelde ik dan ook niet zo zeer dat het LED is ipv halogeen, maar de FL style verlichting.

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 11 apr 2010, 20:28

Als het mistlicht ook LED komt het flitsen waarschijnlijk doordat de auto tijdens het instaan van het contact regelmatig de lampen test of ze niet kapot zijn. Dit gebeurd met een hele lage spanning, deze spanning is voor LED lampen net genoeg om aan te gaan. Mijn LED AE's doen dit ook zelfs als de lichtschakelaar niet ingeschakeld is.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 apr 2010, 09:56

Geen problemen mee maar ik heb een facelift sedan. De buitenste units zijn bij mij met leds de binnenste gewoon origineel met gloeilampjes. Nergens last van, er zitten bij mij wel kastjes en weerstanden tussen om storingen etc. te voorkomen. Dit zat al bij de door mij gekochte set bij en was dus gewoon plug and play. 8)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

SantraxNL

Bericht door SantraxNL » 16 apr 2010, 13:53

Ja al die onderdelen heb ik er ook bij. Alles is pnp en zonder meldingen BC. Nu heb ik dat alleen doordat ik het mistlicht heb losgekoppeld. Ik wacht nog ff de reactie van verkoper af...

Ronny87

Bericht door Ronny87 » 01 nov 2010, 18:12

M'n achterlicht is defect, er branden een aantal leds niet.Er zit redelijk veel vocht in de behuizing. Ben momenteel nog het zaakje aan het bekijken. Gelijmd :(

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”