Lijkt mij dat de band hier ook tegen moet kunnen... maar blijft lastig.
De wang is tenslotte het zwakste gedeelte van de band...
Hoeveel profiel heeft ie nog?
Als ie in de buurt van de 5mm zit, moet je hem toch vervangen
Volgens mij valt het wel mee, ik zou er gewoon mee gaan rijden. Wat gebeurt er als je 't vochtig maakt en een beetje wrijft? Misschien verdwijnt de afdruk dan al een heel eind?
Als al het profiel er nog op zit kan je ook 1 enkele bestellen, als die maar hetzelfde merk en type is als de andere band op die as. Afhankelijk van de prijs van 1 band zou ik beslissen of je wel of niet het risico wilt nemen.
Ik denk dat het wel moet kunnen, maar in de winter met een lekke band komen te staan is ook goed waardeloos, zeker omdat het zo te zien aan de binnenkant zit en het dus moeilijk in de gaten te houden is.
Ik ging inderdaad ook voor minstens 1 nieuwe. Met een auto zoals die van jou zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Absoluut zeker gezien je aantal kilometers.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW.Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Was idd al aant twijfele voor andere bandjes.. was niet zo heeel te spreken over de kwaliteit van deze
Ik denk namelijk dat ik 2 andere achterbandjes eropzet..
Als er bijna geen profiel af is zou ik gewoon 1 nieuwe kopen (identiek) en die rechtsachter plaatsen. Dat wiel slijt nl het hardst (vraag me niet waarom) en uitneindelijk kom je dan waarschijnlijk gelijk uit. 1 mm verschil voel je niet hoor. Geen enkele set banden slijt immers volledig gelijk af.
ik zou het wel aandurven hoor. het voornaamste is dat de band inwendig niet beschadigd is, en dat zal echt niet het geval zijn hier..
wat je ook nog zou kunnen doen eventueel is de band op een andere velg monteren (bandjes omwisselen) zodat deze mooie stempel aan de buitenkant zit, en je het nog in de gaten kunt houden... iig een fijne gedachte
Uh..een band heeft een binnen en buitenkant. Meestal met een reden, ik ga dus niet de binnenkant buiten leggen
Ik ga er mee naar de bandenboer, en kijken wat die nog zegt.. anders rijd ik er gewoon nog ff op door totdat ik n ander setje wintervelgen gevonden heb oid..