Dashboardverlichting fixen..

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 3 Serie zijn hier te vinden
Verheeske

Re: Dashboardverlichting fixen..

Bericht door Verheeske » 05 aug 2010, 12:48

Heb je "gewoon" en simpele met draaiknoppen?

met airco:
Afbeelding
of zonder airco:
Afbeelding

dan kun je de knoppen er naar je toe af trekken en dan kun je bij de schroefjes om het kapje te verwijderen zodat je bij het lampje kunt
-- Houdoe wanne --

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 20 sep 2010, 12:16

Bij mij was ook de dashboardverlichting achter de km-stand en de dagteller uitgevallen.
Gelukkig had ik het conctact op 1 staan toen ik de tellerbak los haalde. Tijdens het loshalen ging het lampje toch weer aan. Bleek dat het lampje niet kapot was, maar gewoon slecht contact maakte. Scheelde veel gedoe, kon het zaakje gelijk weer in elkaar schroeven zonder al die stekkers los te hoeven halen.

Anoniem

Bericht door Anoniem » 26 sep 2010, 10:44

Draaiknoppen? welke bedoel je precies?

Verheeske

Bericht door Verheeske » 26 sep 2010, 12:38

daarmee bedoel ik de knoppen waarmee je (bij de versie zonder airco) de snelheid van de aanjager, warme of koude lucht en de richting van de lucht (raam,gezicht, of op de voeten) instelt.

dat geldt dus voor het lampje van de temperatuur/kachel paneel
-- Houdoe wanne --

Piooo

Bericht door Piooo » 30 okt 2010, 18:39

dashboardverlichting vandaag nog gedaan! alle lampjes vervangen en even met contactreiniger over de randjes gepoetst,
AND then there was light!
(trouwens voor de kleine lampjes kan je een dopje 6 gebruiken de grotes het beste een punttang)

kwam er ook nog achter dat mijn ABS lampje stuk was , nu brandt ie alleen constant :D wielsensor naar de knoppen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) DIY: Do It Yourself”