flucturerende ventilatie
flucturerende ventilatie
hallo ik heb een probleem met de ventilatie in de auto,als ik de auto 330ci 2001, start dan gaat de ventilator van hard naar zacht draaien .als de auto warm is doet hij dit niet :? ik heb de c,c al schoon gezogen,en doorgespoten.dit helpt dus niks.ik denk ook niet dat de kachelweerstand kapot is ,want de temp werkt wel goed....,wat zou het nu kunnen zijn ????????
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: flucturerende ventielatie
Toch wel de kachelweerstand, de zogenoemde egel.
Zoek maar na, wisselende ventilatie snelheden zijn 9/10 keer aan de egel te wijten.
Zoek maar na, wisselende ventilatie snelheden zijn 9/10 keer aan de egel te wijten.
Re: flucturerende ventielatie
Mijn auto gaat morgen toevallig weg voor een paar puntjes waaronder ook de kachelweerstand. Valt zo nu en dan uit.
Gr Chris
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Re: flucturerende ventilatie
nou sucses dan maare ,hoe kan het dan dat als hij warm is dat hij dat dan niet doet
Bij mij doettie hetzelfde, vreemde is dat het over is als ik hem harder laat blazen.
Moet `m ook binnekort eens gaan vervangen.
Hier staat netjes met foto`s uitgelegd hoe het moet.
bedankt maar mijn duits is slecht,,,,,,,,,,,,,,, ;( maar als je auto warm is hoor jij het dan ook niet meer????
Laatst gewijzigd door Gast op 25 okt 2010, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
heeft ook te maken met de instroom temperatuur van de lucht langs de kachelweerstand waarschijnlijk dus het zou goed kunnen.
mantisnl schreef:Bij mij doettie hetzelfde, vreemde is dat het over is als ik hem harder laat blazen.
Was bij mij ook het geval, zodra je hem harder liett blazen is hij wel constant.
Na vervanging van de egel/kachelweerstand nergens meer last van.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Vandaag staat ie bij de garage, ze gaan kijken naar het airbag lampje, denk het matje? Ophangrubbers voor en achter ivm triling. Ashoes Rechtsvoor. Rammeltje Rechtvoor..
Ook dus de kachelweerstand. Bij mij valt de ventilator uit en weer aan en als ie weer aanstaat blijft die verwarmen haha, maar ja ,straks gemaakt hoop ik allemaal.
Gr Chris
Ook dus de kachelweerstand. Bij mij valt de ventilator uit en weer aan en als ie weer aanstaat blijft die verwarmen haha, maar ja ,straks gemaakt hoop ik allemaal.
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
nou bedankt allemaal,egel laten vervangen .....70 euro ,, laten inbouwen,20 euro ventilatie probleem verholpen